• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC crasht voortdurend

Status
Niet open voor verdere reacties.

autron

Gevestigd lid
Lid geworden
3 aug 2016
Berichten
378
Waarderingsscore
2
Mijn pc begint weer gek te doen, gisteren alleen al zeker 6 keer gecrasht. Vandaag ook al wee een keer.
Er komt dan een blauw scherm met stopcode en meestal start die opnieuw op.
Volgen de virusscanner en MBAM is er niks er niks bedreigend gevonden.
 
Wat voor stopcode krijg je dan te zien?
 
KERNEL SECURITY CHECK FAILURE.
 
System File Checker heb ik gebruikt en die ontdekte wel een virus, maar om te verwijderen moest ik betalen.
 
Niet op in gaan, dat is waarschijnlijk om eigen software te verkopen.
Scan anders eens met adwarecleaner.
AdwCleaner
 
Ik heb de ccleaner gebruikt maar daar kwam ook niks uit.
 
Je bedoeld Adwcleaner?
Je zou eens kunnen kijken of er fouten in jou Windows zitten.
Typ in de zoekfunctie cmd, recht muis klik en dan openen als administrator, type
sfc /scannow let op de spatie tussen sfc en /
Druk op enter.

De scan kan even duren, de scan laten lopen en niet onderbreken ook al blijft hij lang op een bepaalde % hangen.
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en gerepareerd.
 
Ik bedoelde CCleaner, maar ik zal je optie uitproberen.
 
Ccleaner zal jou probleem niet verhelpen.
 
Hij geeft aan dat er geen fouten zijn.


Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
 
Ik krijg geen log.
 
Oke dat is mooi dat sfc geen fouten vindt.
Scan ook nog even met Adwcleaner.
 
Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

WhoCrashed introductie

WhoCrashed beschrijving

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier
whocrashed32.jpg
en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selekteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.
 
--------------------------------------------------------------------------------
Welcome to WhoCrashed (HOME EDITION) v 5.54
--------------------------------------------------------------------------------

This program checks for drivers which have been crashing your computer. If your computer has displayed a blue (or black) screen of death, suddenly rebooted or shut down then this program might help you find the root cause of the problem and a solution.

Whenever a computer suddenly reboots without displaying any notice or blue (or black) screen of death, the first thing that is often thought about is a hardware failure. In reality, on Windows most crashes are caused by malfunctioning device drivers and kernel modules. In case of a kernel error, many computers do not show a blue or black screen unless they are configured for this. Instead these systems suddenly reboot without any notice.

This program will analyze your crash dumps with the single click of a button. It will tell you what drivers are likely to be responsible for crashing your computer. It will report a conclusion which offers suggestions on how to proceed in any situation while the analysis report will display internet links which will help you further troubleshoot any detected problems.

To obtain technical support visit www.resplendence.com/support

Click here to check if you have the latest version or if an update is available.

Just click the Analyze button for a comprehensible report ...



--------------------------------------------------------------------------------
Home Edition Notice
--------------------------------------------------------------------------------

This version of WhoCrashed is free for use at home only. If you would like to use this software at work or in a commercial environment you should get the professional edition of WhoCrashed which allows you to perform more thorough and detailed analysis. It also offers a range of additional features such as remote analysis on remote directories and remote computers on the network.

Please note that this version of WhoCrashed is not licensed for use by professional support engineers.

Click here for more information on the professional edition.
Click here to buy the the professional edition of WhoCrashed.


--------------------------------------------------------------------------------
System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

Computer name: DESKTOP-51RR3R4
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 16299
Windows dir: C:\WINDOWS
Hardware: Aspire M3802, Acer, EG43M
CPU: GenuineIntel Pentium(R) Dual-Core CPU E6500 @ 2.93GHz Intel586, level: 6
2 logical processors, active mask: 3
RAM: 4294062080 bytes total




--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\WINDOWS\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Fri 10-11-2017 20:08:52 your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\111017-29218-01.dmp
This was probably caused by the following module: hal.dll (hal+0x2C35)
Bugcheck code: 0xD1 (0x1, 0xDF, 0x64, 0xFFFFF809219E1358)
Error: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\WINDOWS\system32\hal.dll
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Hardware Abstraction Layer DLL
Bug check description: This indicates that a kernel-mode driver attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.



On Fri 10-11-2017 20:08:52 your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\memory.dmp
This was probably caused by the following module: intelppm.sys (0xFFFFF809219E1358)
Bugcheck code: 0xD1 (0x1, 0xDF, 0x64, 0xFFFFF809219E1358)
Error: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\intelppm.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Processor Device Driver
Bug check description: This indicates that a kernel-mode driver attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.



On Fri 10-11-2017 20:03:20 your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\111017-29828-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x163960)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF802665ABB18, 0xFFFFC100AFD85A00, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.





--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

3 crash dumps have been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Connsider using WhoCrashed Professional which offers more detailed analysis using symbol resolution. Also configuring your system to produce a full memory dump may help you.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
 
Download
51e2903039553-TDSSKiller_Resized.png
TDSSKiller en (ver)plaats de download naar/op het bureaublad.

  • Dubbelklik op TDSSKiller.exe om de tool te starten. (Indien je TDSSKiller als ZIP bestand hebt gedownload dien je deze eerst uit te pakken).
  • Als er door TDSSkiller een update wordt gevonden klikt u op de knop "Load update"
  • Een nieuwe versie van TDSSkiller zal nu gedownload worden en sla deze op het bureaublad op.
  • Start nu TDSSkiller opnieuw.
  • Klik in het licentiescherm op "Accept" om door te gaan.
  • Vervolgens krijgt u het scherm te zien van het "Kaspersky Security Network Statement" klik hier eveneens op "Accep".
  • Klik op "Change parameters" en zorg dat de onderstaande opties allemaal aangevinkt zijn.

    5247f2ef6060f-TDSSKiller-parameters.jpg

  • Klik op de knop "Start Scan" en volg de instructies.

  • Gebruik nooit de "Delete" of "Quarantaine" optie bij een "Fail signature" melding.
  • Wanneer er een herstart nodig was, vind je de logfile in C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Rampzalig, het programma TDSSKiller werkt niet, na het opstarten van het programma crasht de pc na 40%. Drie keer geprobeerd, en elke keer hetzelfde.

Sinds gisteren is die alleen met dit programma gecrasht, daarna niet meer.
 
k heb jouw topic verplaatst.
Dat TDSSKiller jouw PC doet crashen is omineus.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan