• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc geeft geen display meer na het uitschakelen van meterkast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joepula

Nieuw lid
Lid geworden
25 mrt 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Vorige week was er een loodgieter bij mij thuis bezig die het stroom had uitgeschakeld. Naar mijn mening stond mijn pc in slaapstand. Als ik nu mijn pc aanzet gaan alle fans op maximale snelheid draaien. Maar ik heb geen display. Ik zou het erg waarderen als iemand mij op weg kan helpen
 
Begin met het weer uitzetten, spanning eraf en de powerswitch een aantal keren in drukken, dit om de spanning uit de elco's te halen.

Weer aansluiten en opstarten, zelfde probleem? dan de bios resetten, wat is het merk en type PC of moederbord?
 
Begin met het weer uitzetten, spanning eraf en de powerswitch een aantal keren in drukken, dit om de spanning uit de elco's te halen.

Weer aansluiten en opstarten, zelfde probleem? dan de bios resetten, wat is het merk en type PC of moederbord?
Ik heb mijn pc zelf gebouwd een paar maanden terug. Moederbord: Gigabyte aorus x570 elite. Hoe kan ik de bios resetten?
 
Met de CLR_CMOS jumper.

Doet dat ook niets, geheugen eruit halen, wel met een systeemspeaker eraan, krijg je dan bios beeps?
 
Met de CLR_CMOS jumper.

Doet dat ook niets, geheugen eruit halen, wel met een systeemspeaker eraan, krijg je dan bios beeps?
Ik heb geheugen eruit gehaald. Ik neem aan dat er een luidspreker aanwezig is op het moederbord? Ik krijg helemaal geen piepjes
 
Zit op de front aansluitingen en meestal in de kast, zit geen buzzer op het bord, pak de manuals van moederbord en case erbij.

Geen beeps betekend vaak dat het mobo is overleden.
 
Bij sommige moederborden van Gigabyte zit het speakertje aan een apart kabeltje. Als dat vergeten is heb je dan ook geen systeemgeluidjes bij het opstarten.
 
Bij sommige moederborden van Gigabyte zit het speakertje aan een apart kabeltje. Als dat vergeten is heb je dan ook geen systeemgeluidjes bij het opstarten.
Kan ik er achterkomen of mijn moederbord overleden is?
 
Daar zou ik geen antwoord op weten.
Mijn moederbord (Gigabyte GA-X99 Gaming 5P was reeds na 1 week defect en heb maanden naar een oorzaak gezocht. Ten einde raad PC binnen gebracht bij Alternate. Daar bleek het moederbord overleden. Startte telkens op maar na een paar seconden weer af.
Gelukkig hersteld onder garantie.
 
Kan ik er achterkomen of mijn moederbord overleden is?
Door die bios beeps, in de kast zit een systeemspeaker (meestal) en op het bord de aansluiting op het F_Panel, manual nog niet gelezen?
Merk en type kast vermeld je niet.
Stuur het bord terug, eerst aanmelden vermoed ik, of omruilen als het bij de plaatselijk pc boer vandaan komt, bij welke firma komt het bord van?
 
Heeft de loodgieter zonder waarschuwing vooraf de stroom eraf gehaald?
Zo ja, dan kan je hem aansprakelijk stellen (mits goed onderbouwd en een rapportje van de pc-winkel).
 
je pc mag niet stuk gaan van een stroom onderbreking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan