• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies PC laptop of Apple Mac book Pro???

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gevestigd lid
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
425
Waarderingsscore
4
Mijn zoon komt met iets op de proppen waarbij ik bijna omver val. Hebben hier altijd samengestelde PC's en Asus laptop en hij komt nu af om te sparen voor een Mac Book Pro van Apple omdat dat volgens hem betere toestellen zijn om te programmeren??? Daar geloof ik niet veel van en daarom laat ik het hier eens los...
Als ik die toestellen van Apple bekijk dan zijn die prijzen voor omver van te vallen, en wat er onder de motorkap zit is naar mijn mening niet zo speciaal. Kan ik hier van "onze kenners" wat advies inwinnen om dit uit zijn hoofd te halen of zit er bij hem toch een tikkeltje waarheid in achter dit hele verhaal?
Ben benieuwd naar jullie mening waarbij op voorhand mijn dank...
Mvg. Kurt
 
Voor het programmeren van websites en software heb je vaak weinig specifieke hardware nodig. Dat kan op alle systemen. Een specifieke app wordt wel een iets ander verhaal maar kan je ook maken op alle platformen. Voor de rest is het maar net waar je graag mee wilt werken.
 
Bedankt allen voor de toelichting, steeds met vriendelijke groeten Kurt
 
LP dat is overigens wel echt een mening. Van Acer kan je vaststellen dat het prut is. Maar ik gebruik al jaren probooks en Elitebooks van HP zonder ook maar 1 probleem. En veel van mijn familieleden doen niet anders.

Ook in de zakelijke wereld is, zeker de HP probook serie, toch een ingeburgerd apparaat.
 
Het grote voordeel van de Mac is de lange batterijduur. Het grote nadeel is nog altijd de prijs. Voor de rest zijn de programma's hetzelfde voor pc en mac.
 
Het kan soms ook lastig zijn als iedereen om je heen Windows gebruikt en jij hebt een MAC. Regelmatig wil dat toch nog niet helemaal lekker werken.
 
Hoi kurveekyl.
Ik weet niet of je er ondertussen al bent uitkomen met je zoon, ieder systeem heeft ze voor en nadelen apple is een grote winnaar in de prijzen ze zijn gewoon er duur. Maar er zijn ook door de jaren heen veel gebreken bij apple ontwerpers ingenieurs enz gemaakt keer op keer die wat minder bekent zijn bij het grote publiek, ik heb hier een linkje met een leuk voorbeeld hierover door de jaren heen. Je kan hem vast hier eens naar laten kijken als is de aankoop al gedaan, dan is het toch een goede informatie video over de werkwijze van apple om eens naar te kijken. >>>>> klik.
Gr.
Pred...
 
Anno 2019 zit er een extra chip op elk moederbord.

Wordt een Apple apparaat door een niet Apple repairshop behandeld, dan wordt dit door die chip geregistreerd en daardoor zal het apparaat niet meer willen opstarten!
 
@ Abe .
Het ging mij meer om de werkwijze van de apple bobbo's door de jaren heen, met al hun apple producten en de daarbij bekende fouten en hoe of ze hiermee om zijn gegaan. In deze video is een hele opstapeling vanaf een van de eerst I pod's tot aan de nieuwst apple product van heden goed weergegeven hoe of ze dit doen. Of beter gezegd juist niet doen..Wat jij zegt klopt helemaal maar dat doelde ik niet op met deze video. Ik doel op de trieste waarheid van apple en en hun verleden en heden naar de klant toe met hun dure producten en hoe of dat in deze video heel goed wordt weer gegeven...Gr..
 
Apple is feitelijk een hegemonist en wil zo voor zijn eigen produkten dure reparaties enz. kunnnen uitvoeren.

Mijn Dell Precision M6400 is 9 maart aanstaande 10 jaar oud en afkloppen, weet nog steeds een heerlijk snelle machine te zijn.
 
Het zijn ook op zich heerlijke machines om mee te werken, tot je ermee naar de reparatie boer moet en je dan je knip moet trekken...Heb hem nu sinds september 2015 me Mac Book Pro nieuw gekocht geen extra garantie als apple care ( als of ze echt care voor je mac hebben met die garantie erbij ) kost je alleen nog een pak aan extra €.... en ik heb nog geen problemen onder vonden, heerlijk :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan