• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies pc met isa sloten werkend te maken met nieuwe installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

philips1964

Nieuw lid
Lid geworden
13 mei 2018
Berichten
13
Waarderingsscore
0
beste mensen,

helaas ben ik niet zo,n pc handig wat betreft opnieuw installeren e.d. Mijn vraag is ik heb een nieuw moederboard met 2 celron processors.. er zitten 2 isa sloten op die ik nodig heb voor mijn audio editing programma met geluidskaart.
Ik wil graag deze pc werkend krijgen met het programma... het draait onder windows 98..

Ik heb hier geen verstand van jammer genoeg... zijn er soms mensen die mijn kunnen helpen. natuurlijk hoeft het niet voor niks.
Dus nieuwe pc incl installatie windows 98 en mijn programma werkend te krijgen, meer hoeft er niet op ook geen internet hoeft alleen te draaien met dit programma.... alles heb ik pc moederboard windows 98 cd, geluidskaart met isa slot en installatie diskettes / cd rom.
graag hoor ik van jullie. maakt mijn niet uit om een stukje te rijden ervoor woon zelf in de buurt van Tiel

met vriendelijke groet, Dick
 
Begrijp ik uit jouw verhaal dat jij nog nooit Windows 98 hebt geïnstalleerd?
En zit er ook een IDE-harddisk bij?
 
ISA werd al in 1993 uitgefaseerd, we zitten nu in 2018.

En er zijn genoeg 2e hands PC's te koop met prima geluidskaarten en er zijn ook vele gratis te verkrijgen audio software tools in omloop.
 
Begrijp ik uit jouw verhaal dat jij nog nooit Windows 98 hebt geïnstalleerd?
En zit er ook een IDE-harddisk bij?

ja hoor harde schijf en alles, probleem is het werkte altijd tot een keer een crash voorkwam. klinkt raar waarom ik het werkend wil hebben het was een programma met een sublieme geluidskaart wat toen 2300 gulden kosten. ik kan er mee lezen en schrijven.

dus... windows start alleen in veilige modus op en daarna geeft hij instaleer triple dat driver... maar moet erop staan. dus ik denk nieuwe installatie en verder... maar ben geen pc freak... zeg ik start van cd windows op gebeurt er niks / herstel windows van cd gebeurd niks..
 
ISA werd al in 1993 uitgefaseerd, we zitten nu in 2018.

En er zijn genoeg 2e hands PC's te koop met prima geluidskaarten en er zijn ook vele gratis te verkrijgen audio software tools in omloop.
beetje dom gepraat dit wat je nu zegt, triple dat programma wordt in alle geluids studio's nog steeds gebruikt, door de sublieme geluidskaart met analoog / digitaal convertors perfect kwaliteit en goed editing programma. dus voor je antwoord geeft lees eerst de vraag en de tekst. voor mijn is het goud waard. en niet in 1993 uit gefaseerd de programma's zijn van 1998 / tot 2001
 
helaas ben ik niet zo,n pc handig wat betreft opnieuw installeren e.d. Mijn vraag is ik heb een nieuw moederboard met 2 celron processors.. er zitten 2 isa sloten op die ik nodig heb voor mijn audio editing programma met geluidskaart.

Ik ben er eigenlijk ook heel verbaasd over . Een moederbord met 2 celeron processors , wat me eerder laat denken aan dual core . Dat op zo een moederbord nog ISA slots aanwezig zijn kan ik zeer moeilijk geloven .
Dit zijn isa slots
isa_slot_computers.jpg


Bedoel je soms niet PCI slots

alixbp1a.jpg



De computer booten met een windows 98 schijfje zal moeilijk gaan . Windows 98 moest men installeren via setup.exe .

sublieme geluidskaart wat toen 2300 gulden kosten. ik kan er mee lezen en schrijven.

Heb je het over dit

sbawe32.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows 98: via Floppy disk dien je te installeren - want middels die Floppy disk formatteer je de HD en mak je die bootable.
 
Dit is nog zo een geluidskaart die paste in ISA slot met aansluiting voor CD apparaat .

Procomp-ALS-200-2.jpg
 
Windows 98: via Floppy disk dien je te installeren - want middels die Floppy disk formatteer je de HD en mak je die bootable.

Zo kon het door de HD te formateren met het commando format c: /s >> voor nieuwe installatie uit te voeren. Maar dan was het systeem nog niet voorzien van autoexec.bat en config.sys

En dan moest ook nog het CD apparaat geïnstalleerd worden en was er een diskette bijgeleverd .
Of andere mogelijkheid was als de computer al voorzien was met windows 95 , te upgraden naar windows 98 door het schijfje in de cd lezer te leggen en setup.exe uit te voeren .
 
Ik ben er eigenlijk ook heel verbaasd over . Een moederbord met 2 celeron processors , wat me eerder laat denken aan dual core . Dat op zo een moederbord nog ISA slots aanwezig zijn kan ik zeer moeilijk geloven .
Dit zijn isa slots
isa_slot_computers.jpg


Bedoel je soms niet PCI slots

alixbp1a.jpg



De computer booten met een windows 98 schijfje zal moeilijk gaan . Windows 98 moest men installeren via setup.exe .



Heb je het over dit

sbawe32.jpg
Het zijn duidelijk Isa sloten zal een foto maken van de kaart en pc. De producent is creamware uit Duitsland 15263098400971292169124.jpg
 
Ik heb net een foto gemaakt van de pc met 2 Isa sloten kaart met Isa en het programma gemaakt door creamware.de. triple dat.15263102646011310346566.jpg1526310292525694735477.jpg15263103482252097770570.jpg
 
Dus geloof het of niet dit is een moeder board met 2 proccesors en 2 Isa sloten

Heb ook nog een pentium 3 waar 3 Isa sloten in zitten. En deze geeft problemen. Dus ik dacht nieuwe moeder board 98 erop kaart installeren en programma
 
Dus geloof het of niet dit is een moeder board met 2 proccesors en 2 Isa sloten

Het is een oud moederbord met nog 2 ISA sloten en 5 pci slots en ik denk 2 486 DX processors .
Is het de bedoeling om de computer te gebruiken als muziek studio ?
Heb je nog een windows 98 schijfje . De PC is gecrasht en start alleen nog op in veilige modus . Om windows 98 terug normaal te laten opstarten ga je een windows 98 schijfje nodig hebben .
 
Ja het is de bedoeling om alleen te gebruiken als audio editor meer niet. Er zit een floppy in.... kijk hij start op maar ik heb geen verstand van bios en CPU instellingen ook cd rom zit erin.
 
Ja het is de bedoeling om alleen te gebruiken als audio editor meer niet. Er zit een floppy in.... kijk hij start op maar ik heb geen verstand van bios en CPU instellingen ook cd rom zit erin.
Ik heb Windows 98 origineel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan