• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies PC opnieuw inrichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvantoren

Gevestigd lid
Lid geworden
24 okt 2012
Berichten
359
Waarderingsscore
4
Een 64 bits PC met Windows 7 moet opnieuw ingericht worden vanaf scratch.
Ik wil er Windows 10 opzetten.
Hoe pak ik dit aan?
 
Ik ken scratch persoonlijk niet, maar als ik probeer mee te denken:

De Scratchsoftware wordt toch geïnstalleerd op een machine waar reeds Windows op staat? n die zin begrijp ik het woord "vanaf" in je startbericht niet echt.
 
Scratch is geen software. Het betekent dat het systeem helemaal blanco is.
 
Wat is Scratch dan precies?
 
de TS bedoeld met "scratch " een zuivere windows ontdaan van alle software m.a.w. een clean instal
 
@jvantoren ben je in het bezit van de Windows 7 licentie dan kun je vermits een installatie media Windows 10 (dvd of usb stick) een zuivere installatie starten ...
 
:cold_sweat: ik dacht dat ik redelijk wat veel kretelogie / termen van het computerwereldje kende. Toen ik op Scratch ging Googlen vond ik alleen maar een programmeerprogje (software dus).
Sterker nog, toen ik na bericht 5 in Google het woord Scratch liet vertalen was dit het resultaat:
http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/scratch
Slechts 1 verwijzing (helemaal onderin) die in de richting van een schone installatie wijst..... ;)
 
Laatst bewerkt:
@Emi , bedoel je de mediacreation tool ?
 
Die bedoelt 'ie ja.
 
En Emi ik wilde ook 1 partitie maken (nu 2) en die formateren. Zodat het systeem helemaal leeg is.
 
bekijk eens dit filmpje en je zie welke handeling je dient te doen tot het verkrijgen van een niettoegewezenruimte … eenmaal je deze niettoegewezenruimte verkregen heb dien je maar gewoon op volgende te klikken om de installatie te starten .
 
Maar Emi als de PC helemaal leeg is, waar haal ik dan de Windows setup vandaan?
 
die staat toch op de dvd of usb stick waarmee jij dient op te starten ...ben jij helemaal het noorden kwijt !
*niet slecht bedoeld !
 
@jvantoren : jouw vraagstelling en opmerkingen in dit topic roept (ook...….) bij mij een aantal vragen op v.w.b. jouw vaardigheid in Windowsinstallaties en daarom wil ik jou het volgende welgemeende advies geven :

haal er dit keer een 'bevriende relatie' bij en laat die de tool voor je downloaden en op USB zetten, de machine (indien nodig) 1st USB bootable maken en vervolgens middels de USB-stick Windows installeren.
Mijn ervaring is dat er toch zo hier en daar schermpjes naar voren komen; bij het aanmaken van een USB stick en / of de machine first USB bootable maken en / of tijdens het verwijderen en / of aanmaken van een partitie(s) en / of de eerste paar installatieschermen van Windows en / of de wijze van toegang van Windows regelen voor de 1e keer, ic. wachtwoord of account, dat het voor een leek imho raadzaam is om de eerste keer iemand erbij te hebben die de klus al eens eerder heeft geklaard en die eerste installatie-keer gewoon eens mee te kijken. Maak desnoods met een smartphone plaatjes van de installatieschermen dan kun je het in de toekomst prima zelf, maar voor nu...…. ik twijfel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan