• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC overhit wat te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben182

Nieuw lid
Lid geworden
19 jun 2017
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Mijn PC is zojuist uit gevallen spontaan, en sindsdien blazen de ventilators volop. Nu stopt dit niet en de power knop zorgt er alleen voor dat ik het blazen voortzet of onderbreek. Enige oplossingen?
 
Mogelijk heeft jou computer een goede ontstof beurt nodig.
Je zou de stekker er even uit kunnen halen, goed (laten) goed ontstoffen en dan kijken of het over is.
 
Voorlopig maar eens helemaal uit, dus ook de stekker uit het stopcontact. Halfuurtje wachten en nog eens proberen.

Je kunt ook eens kijken of de koelers niet vol met stof zitten, zonodig uitblazen, eventueel met een kwastje voorzichtig losvegen.
 
Er zat behoorlijk wat stof in en dat is weg maar nog steeds bij opstarten doet hij niks anders dan alleen blazen en niet Windows opstarten het blijft zwart
 
Hoe warm is het op de plek?
Kan ook met het weer te maken hebben.
Maar kan natuurlijk ook een hardware probleem zijn.
 
25.5 het is hier 2 weken geleden 27 geweest
 
Zal kaal opstarten worden, dus alles eruit en eraf en alleen met de CPU en zijn koeler, systeemspeaker en voeding opstarten, krijg je dan bios beeps?
 
de situatie en het probleem is als volgt wanneer de pc aangezet wordt blazen de ventilatoren op zijn hardste maar verder krijg ik via mijn computer scherm niks dan zwart scherm dus hij lijkt niets op te starten
 
beeld aangesloten op moederbord ipv videokaart nu werkt het wel maar blaast alles nog behoorlijk hard
 
ja wel Windows maar hij blaast echt extreem speelman geeft aan dat bij fan 2 een temperatuur van 127 hwinfo geeft nergens een buitensporige temperatuur en verder lijkt ook alles koel
 
Temps in dat soort progs kloppen soms niet, in de bios bij de hardware monitor kijken en daar kun je ook diverse ventilatoren instellen.
En welke ventilatoren draaien nu zo hard?
Videokaart er al uitgehaald?
Is/was de bios gereset?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan