• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc random shut down

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basgo355

Gevestigd lid
Lid geworden
23 mrt 2014
Berichten
268
Waarderingsscore
0
Beste iedereen die misschien kan helpen,

Inmiddels al weer 3.5 jaar geleden hebben een paar leden op dit forum mij geholpen met het samenstellen van een pc, nogsteeds ben ik daar erg blij mee. Maar helaas, sinds een paar maanden heb ik wat rare problemen.
Het eerste probleem wat ik kreeg, was dat als ik mijn pc afsloot en meteen daarna weer opstartte (restart dus), dat mijn pc begon op te starten en na 2 seconden weer uit ging, weer op startte en weer uit ging enz..... Dit ging eigenlijk door totdat ik gewoon simpelweg de stroom van de pc af haalde. Na een paar uur probeerde ik de pc dan weer op te starten en dit ging dan ook gewoon goed.
Dit is echt maar een paar keer voor gevallen in het afgelopen half jaar (3x) en daarom dacht ik dat het iets zou zijn wat niet echt terug zou komen.

Maar laatst sloot de pc opeens random af tijdens het spelen van rocket league. BIj het opnieuw opstarten kreeg ik eerst het hierboven genoemde probleem. En na nog een poging zag ik dat tijdens het opstarten de processor koeling fan niet draaide.
En wederom, een paar uur later (5 uur in de nacht), werkte alles weer normaal....
Inmiddels is dit verhaal nog weer een 2e keer gebeurt na het spelen van hearts of iron 4. Ik kan mijn pc dus wel gewoon gebruiken en aanlaten als hij zich niet hoeft in te spannen.

Ikzelf denk dat het temaken heeft met misschien de processor die automatisch het systeem afsluit door oververhitting.

Ik heb met een programma van Intel mijn processor gescanned en die vertelde dat de PCH een error gaf, nou bleek dit weer een bekend probleem te zijn bij dit programma dus ik weet niet of het aan de PC of aan het programma licht.

Een bekend probleem of moet ik naar een reperateur?
 
Specificaties zijn:
Processor
Processor
Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz
Manufacturer
Intel
Speed
3.3 GHz
Number of Cores
4
CPU ID
BFEBFBFF000306C3
Family
06
Model
3C
Stepping
3
Revision

Memory
RAM
8.0 GB
Video Card
Video Card
NVIDIA GeForce GTX 770
Manufacturer

Chipset
GeForce GTX 770
Dedicated Memory
2.0 GB
Total Memory
4.0 GB
Pixel Shader Version
5.0
Vertex Shader Version
5.0
Hardware T & L
Yes
Vendor ID
10DE
Device
1184
Plug and Play ID
VEN_10DE&DEV_1184&SUBSYS_28251462&REV_A1
Driver Version
23.21.13.8813
Operating System
Operating System
Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Service Pack
0
Size
64-bit
Edition
NVIDIA
Version
10.0.15063
Locale
0413
BIOS
BIOS
V5.0
Version
American Megatrends Inc. V5.0
Manufacturer
American Megatrends Inc.
Date

Sound
Audio 1
Sound Device
Realtek High Definition Audio
Driver
6.0.1.7188
Audio 2
Sound Device
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Driver
3.90.1.0
Audio 3
Sound Device
NVIDIA High Definition Audio
Driver
1.3.35.1
Audio 4
Sound Device
HD Webcam C270
Driver
13.80.853.0
Audio 5
Sound Device
Screaming Bee Audio
Driver
2.0.3.0
Audio 6
Sound Device
DroidCam Source 3
Driver
20.6.0.0
Audio 7
Sound Device
DroidCam Virtual Audio
Driver
20.6.0.0
Drives
DVD
HL-DT-ST DVDRAM GH24NSB0
CD
HL-DT-ST DVDRAM GH24NSB0
Drive 1
Size
931.4 GB
Free Memory
89.9 GB
Drive 2
Size
110.8 GB
Free Memory
14.9 GB
Software
Internet Explorer
11.726.15063.0
Chrome
62.0.3202.94
Firefox
38.0.5
Safari

Java

Flash
18.0.0.203
DirectX
11.0
.NET
4.6.2
QuickTime
7.79.80.95
Adobe PDF Reader
 
Hallo Basgo,

Kijk eens of jou eerste probleem niet wordt veroorzaakt door dat snel opstarten aan staat.


Ga naar configuratie scherm- energiebeheer- het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen-
kies 'instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn'
Haal het vinkje weg bij 'Snel opstarten inschakelen (aanbevolen)

Wijzigingen opslaan onder aan pagina
 
Die optie staat niet in mijn scherm. Er staat instellingen voor afsluiten, slaapstand en vergrendelen aangevinkt, alleen daaronder staat verder niets meer.
 
Dus als je gaat naar start-instellingen-systeem-energiebeheer en slaapstand- extra energie instellingen-
Het gedrag van de aan/uit knop bepalen- instellingen veranderen die momenteel niet beschikbaar zijn.
Dus dan staat snel opstarten er niet tussen?
Dit zou er wel moeten staan.
 
Dat is precies wat ik gedaan heb, maar op een of andere manier staat het er niet bij. Als ik op de laptop naar die zelfde plek ga staat het er wel gewoon, dus ik heb wel de goede plek. Misschien mis ik een bepaalde update?
 
Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Dat is precies wat ik gedaan heb, maar op een of andere manier staat het er niet bij. Als ik op de laptop naar die zelfde plek ga staat het er wel gewoon, dus ik heb wel de goede plek. Misschien mis ik een bepaalde update?

Hen jij wel de laatste updates van november erop staan?
Ook nog geen melding gehad van de herst update? Want jou pc is redelijk nieuw, dus zou dan als 1 van de eerste de update aangeboden moeten krijgen.
 
Naar wat ik weet heb ik alle updates gehad.
In de bijlage staan Addition.txt en FRST.txt
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    100,1 KB · Weergaven: 14
  • FRST.txt
    79,6 KB · Weergaven: 13
Jouw Windows 10 is nog steeds een upgrade vanuit Windows 7.
Of je doet het nu of je doet het in de toekomst dat je de courante versie van Windows 10 schoon opnieuw installeert!


Verwijder via Start » Configuratiescherm » Programma's en onderdelen

Apple QuickTime
Dit programma wordt al lang niet meer ondersteund door Apple en is daarom een groot veiligheidsrisico.
Verwijder ook Java 8 update 111 - zelfde verhaal, oude versie en dus een veiligheidsarisico

Na verwijdering van beide programma's de computer opnieuw opslaan.


Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster vanaf het woord Code in het lege kladblokvenster.

start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:

HKU\S-1-5-18\...\Winlogon: [Shell] C:\Windows\explorer.exe [4848952 2017-09-30] (Microsoft Corporation) <==== AANDACHT
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Restrictie <==== AANDACHT
2017-11-15 19:10 - 2017-11-15 19:10 - 000019968 _____ (Red Hat®, Inc.) C:\Users\Bas\AppData\Local\Temp\jansi-64-git-Bukkit-33d5de3-1171985551032026009.dll
2017-11-14 21:28 - 2017-11-14 21:28 - 000019968 ____N (Red Hat®, Inc.) C:\Users\Bas\AppData\Local\Temp\jansi-64-git-Bukkit-33d5de3-1909401532549931576.dll
2017-11-15 18:57 - 2017-11-15 18:57 - 000019968 _____ (Red Hat®, Inc.) C:\Users\Bas\AppData\Local\Temp\jansi-64-git-Bukkit-33d5de3-7625282274074387445.dll
2017-11-15 19:13 - 2017-11-15 19:13 - 000019968 _____ (Red Hat®, Inc.) C:\Users\Bas\AppData\Local\Temp\jansi-64-git-Bukkit-33d5de3-8542465715320065092.dll
2017-11-19 21:32 - 2017-11-19 21:32 - 000192512 _____ () C:\Users\Bas\AppData\Local\Temp\sfamcc00001.dll
ShellIconOverlayIdentifiers: [###MegaShellExtPending] -> {056D528D-CE28-4194-9BA3-BA2E9197FF8C} => -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [###MegaShellExtSynced] -> {05B38830-F4E9-4329-978B-1DD28605D202} => -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [###MegaShellExtSyncing] -> {0596C850-7BDD-4C9D-AFDF-873BE6890637} => -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [###MegaShellExtPending] -> {056D528D-CE28-4194-9BA3-BA2E9197FF8C} => -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [###MegaShellExtSynced] -> {05B38830-F4E9-4329-978B-1DD28605D202} => -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [###MegaShellExtSyncing] -> {0596C850-7BDD-4C9D-AFDF-873BE6890637} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [###MegaContextMenuExt] -> {0229E5E7-09E9-45CF-9228-0228EC7D5F17} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [Meo] -> {52E78CED-AA61-7C26-A51D-67C4D96349B9} => C:\Program Files (x86)\NCH Software\Meo\meodll64.dll -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [###MegaContextMenuExt] -> {0229E5E7-09E9-45CF-9228-0228EC7D5F17} => -> Geen bestand

cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Naar wat ik weet heb ik alle updates gehad.

Maar geen medling gezien van de nieuwste Windows versie?
Die is weer een stuk veiliger geworden.
Daar zou je nog naar kunnen upgraden of zoals Abraham al aangeeft als schone installatie doen.
 
Ik kreeg toevallig net een pop-up van een nieuwe windows update.

Maar goed ik heb dus abraham zijn stappenplan gevolgd. Na het verwijderen van quiktime en java moest ik de pc opnieuw opstarten, dus dus precies het probleem wat ik schreef op het begin. Na het afsluiten en de poging tot het opnieuw opstarten begon de pc weer elke keer na 2 seconden af te sluiten en zichzelf weer opnieuw op te starten.... ik ben maar wat anders gaan doen en na een uur werkte het allemaal weer (oververhitting?). In ieder geval heb ik de fixlog die zit in de bijlage.
De 2e restart ging meteen goed, misschien omdat de pc pas net een minuut aan stond?
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    6,3 KB · Weergaven: 11
Ik denk dat je beter eerst op Abraham kan wachten.
Als jou systeem goed werkt dan zou ik pas upgraden.
 
Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Ik hoop dat Abraham nog wat kan verzinnen maar ben bang dat het toch een hardware probleem is. Misschien een voeding die kapot is?
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Download
51a5d25f95083-roguekiller.png
RogueKiller 32 bit (x86) of RogueKiller 64 bit (x64).

RogueKiller opstarten:
  • Sluit eerst alle openstaande programma's!
  • Windows XP: dubbelklik op RogueKiller.exe.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op RogueKiller.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
Scannen:
  • Na opstarten gaat RogueKiller eerst initialiseren. Wacht dit geduldig af.
  • Na het initialiseren, klik op de knop Scan.
  • Indien tijdens de scan de melding verschijnt "Virustotal Upload about to start", klik op Ja.
  • Wacht tot de scan klaar is.
  • Sluit het venster "RogueKiller FREE".
  • Klik op de knop Rapport en vervolgens op "Export TXT". Geef een bestandsnaam op en bewaar het logbestand op je bureaublad.
Na het scannen:
  • Doe verder nog niks met RogueKiller maar plaats eerst de log als bijlage in je volgend bericht.
 
Ik krijg de volgende melding wanneer ik klik op als administrator uitvoeren (en ook wanneer ik het .exe bestand normaal probeer te starten):
"Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc"
"Vraag bij de software-uitgever na of er een versie bestaat voor uw pc"
Ik krijg deze melding zowel bij de 32 als de 64 bit versie.
 
Ik krijg die melding ook als ik deze versie wil installeren. Volgens mij zijn de links van RogueKiller verplaatst, en is er een vernieuwde RogueKiller installer. En die installeert gewoon wel. Probeer deze link eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan