• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC sluit zichzelf af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat de PC zichzelf ineens afsluit en opnieuw opstart. In het scherm verschijnt daarna de volgende tekst:

Power supply surges detected during the previous power on. Asus anti-surge was triggered to protect system from unstable supply unit.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Het eerste waar ik aan denk is dat de voeding niet goed is.
 
Was ook mijn eerste gedachte, aangezien de voeding al 7,5 jaar oud is.
Zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?
 
Power supply surges detected during the previous power on. Asus anti-surge was triggered to protect system from unstable supply unit.
Lijkt mij overduidelijk, leeftijd heeft er niet zo veel van doen, veel gebruikt kan dan wel door de veroudering.
Een andere voeding erin zetten en kijken of dat helpt, miss. zo'n ding nog ergens liggen of lenen? weet je het zeker.
 
Was ook mijn eerste gedachte, aangezien de voeding al 7,5 jaar oud is.
Zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?

Ik zou zoals Lange Pier al aangeeft eerst de voeding testen.
 
Voor het geval de voeding vervangen moet worden:
Er zit nu een Cooler Master Silent Pro M500 in. Ik denk dat die nu niet meer leverbaar is.
Wat is een vergelijkbare voeding qua prijs en decibels?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan