• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC start, geen video

Status
Niet open voor verdere reacties.

RalfVerheijen

Junior lid
Lid geworden
2 apr 2013
Berichten
90
Waarderingsscore
0
Hallo, ik hoopte misschien hier een oplossing te kunnen vinden voor mijn probleem, voordat ik het bij een winkel laat doen.
5 Jaar geen problemen gehad met mijn custom PC, nu krijg ik geen beeld meer. Alles al uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, hielp helaas niets.
De PC lijkt wel door POST heen te gaan, maakt hetzelfde geluid als normaal en blijft runnen, maar geeft geen beeld op alle video outputs en verschillende schermen. Ik dacht eerst dat mijn mobo erdoorheen was, maar dat lijkt me raar als hij blijft lopen. Ook geprobeerd PC te starten zonder grafische kaart, met en zonder RAM sticks. Zelfde resultaat.
Iemand die nog een goeie tip heeft?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ralf,

Als jij geen beeld hebt, kan jou videokaart wel eens stuk zijn.
Vooral omdat jij al verschillende schermen hebt gebruikt.
Het zou ook kunnen zijn dat het stuurprogramma niet goed werkt, maar dat kun je niet testen zonder beeld.
Kun je een andere videokaart erin zetten, van een kennis of zo?
Of jou videokaart in een andere computer testen?
 
Indien je zonder videokaart en ram geen bios beeps krijgt is het mobo overleden.

Dat de ventilatoren gaan draaien zegt alleen iets over de voeding.

En wat bedoel je met post?
1 beep is goed maar die krijg je echt niet zonder ram en videokaart, 1 beep betekend dat de initialisatie goed is gegaan.
 
Hoi aarie,
Ik heb ook geen beeld bij startup op enkel moederboard. Zal daar denk ik niet aan liggen.

--- Update ---

Indien je zonder videokaart en ram geen bios beeps krijgt is het mobo overleden.
Daar was ik al bang voor. Ik test nog een keertje alles en dan maar weer terug naar azerty.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zal het de mobo zijn, zoals Lange Pier al aangeeft.
Maar dat ging je nog testen, dus afwachten.
 
Dan zal het de mobo zijn, zoals Lange Pier al aangeeft.
Maar dat ging je nog testen, dus afwachten.

Geen succes helaas, nog als allerlaatste poging zelfs nog de CMOS gecleared.

R.I.P. Mobo 2012-2017
werd wel tijd voor wat upgrades
 
Oke dus je denkt toch dat de mobo stuk is?
Als het toch tijd werd voor upgrades dan komt het misschien goed uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan