Sticky PC start niet meer op na clean install Windows10 Home Edition 64 bits

barack

Nieuw lid
Omdat PC niet meer wilde opstarten heb ik eerst via opstartherstel in srttrail.txt gevonden dat bootres.dll beschadigd was. Bij mijn pogingen dit te herstellen raakte ik van de regen in de drup en besloot ik tot een clean install met Windows Media Creation Tool.
Al tijdens het installeren kreeg ik vreemde verschijnselen. Tegen het einde van de installatie krijg je onder “services” nog wat vragen gesteld. Als ik daar niet snel genoeg antwoordde, werd de installatie afgebroken en moest ik opnieuw beginnen.
Uiteindelijk lukte de installatie en kwam de tekst in beeld: “Windows wordt nu voor je geconfigureerd”. Daarna volgde een zich steeds herhalende herstart die eindigt in een zwart scherm.
Als ik na opstartherstel weer een srttrail.txt opvraag krijg ik als hoofdoorzaak van het probleem de tekst: “De opstartstatus geeft aan dat het besturingssysteem is gestart.”

Ik heb ondertussen de BIOS geflasht naar de nieuwste versie en talloze keren de hele procedure herhaald, zonder resultaat. Ter controle heb ik nog een oude versie van Windows 7 geïnstalleerd en die startte na installatie gewoon zonder problemen op.
Wie kan mij hier verder helpen?

Moederbord: MSI A78M-E45
(BIOS E7721 AMS v.25.6)
Processor: AMD Athlon ™ x4 760K Quad Core
Grafische kaart : AMD Radeon ™ R9 270 series Club 3D
Netwerkadapter: Realtek 1000M Link Speed
Windows 10 Home 64 bits
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Als je de schone installatie herhaalt - activeer dan niet de internetverbinding.
Ten tweede verwijder ook eerst middels aangepaste installatie keuze de aanwezige systeempartities en maak deze eerst opnieuw aan, daarbij wordt dan de MBr of GPT opnieuw aangemaakt.
 

barack

Nieuw lid
Dank voor je reactie, Abraham54. Ik heb de clean install uitgevoerd zonder de netwerkkabel aan te sluiten en inderdaad startte de PC goed op na de installatie. Toen ik echter de netwerkkabel aangesloten had en meteen begon met een virusscanner te installeren sloot de PC af tijdens deze installatie. Ik ben bang dat de PC geïnfecteerd is met een virus of trojan. Is dat een logische gedachte of zou het iets anders kunnen zijn? Is er een manier om internetbeveiliging te installeren zonder dat je even blootstaat aan gevaren? Of moet ik de hele schijf leeg maken, formatteren en opnieuw installeren? (Ik heb 2 partities met data laten staan.)
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Hoi barack, dat was ook de reden waarom ik jouw adviseerde de tweede installatie optie te gebruiken en dan eerst in de grafische weergave telkens een systeempatitie aan te kliiken en dan op het kruisje te klikken, waarschijnlijk moet je dat een drietal keren doen, tenzij jouw PC nog met ouderwets bios werkt, dan zijn er twee partities te verwijderen.
 

barack

Nieuw lid
Hoi Abraham54, Ik denk dat ik dat steeds al gedaan heb: De tweede optie "Aangepast installeren" toegepast en bij de vraag "waar wilt u Windows installeren" heb ik steeds 4 partities verwijderd: Herstel (499 MB), Systeem (100 MB), MSR (gereserveerd) (16 MB) en Primair 97,2 GB
2 partities met Data heb ik laten staan. Moet ik die nu verwijderen vraag ik me af, om van eventuele besmetting af te komen?
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Doe dan nu het volgende eerst maar:

Download de
ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Dat is helemaal vreemd.
Weet je ook of de processor soms te heet werd?
 

barack

Nieuw lid
Nee, ik heb wel een keer in de bios gekeken naar de system monitor en daar wees niets op een te hoge temperatuur.
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Dan gaan we nu eerst eens naar de technische kant van jouw systeem kijken, want het probleem kan in plaats van softwarematig ook aan de hardwarekant zitten.


Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 

barack

Nieuw lid
http://speccy.piriform.com/results/L1QbtJPZq3xh7RBl5dZb5lr

Het had nogal wat voeten in de aarde omdat ik nogal onthand ben met een internetverbinding op de PC die na ongeveer 1 minuut al afsluit. Via de veilige modus blijft de verbinding wel in stand en zo kon ik via het thuisnetwerk bij het setup-bestand van speccy.
Inmiddels heb ik vannacht de hele HDD gewist met het programma D-Ban (grondig, hij deed er 9 uur over!) en nog eens een clean install gedaan. Zelfde resultaat. Zodra er internetverbinding is sluit hij na een minuut af. Het kan dus geen infectie met het een of ander zijn, dat is nu zeker. Ik vermoed zelf dat het de netwerkadapter is die dit euvel veroorzaakt. Ik had nog een oud netwerkkaartje liggen
(ADMtek AN983 10/100Mbps PCI Adapter) maar dat krijg ik niet aan de praat. Zal niet meer compatible zijn denk ik.
Ik hoop dat je wat vindt in de resultaten van speccy. Alvast hartelijk dank voor de moeite!
 

Aarie25

Moderator
Team lid
Ik neem aan dat jij met lan kabel bent verbonden?
Kijk eens of dit nog helpt, want sommige hebben hier last van.
  1. Druk Windows Logo Key + X tegelijkertijd in en kies Apparaatbeheer.
  2. Vouw de categorie Netwerkadapters open en dubbelklik links op de betreffende netwerkadapter.
  3. Klik op het tabblad Energiebeheer (indien beschikbaar).
  4. Verwijder het vinkje dat staat voor De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.
  5. Klik op OK.
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Download
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 

barack

Nieuw lid
Hier nog wat netwerk gegevens die speccy niet in het overzicht plaatste:

Network


WinHTTPInfo
WinHTTPSessionProxyType No proxy
Session Proxy
Session Proxy Bypass
Connect Retries 5
Connect Timeout (ms) 60.000
HTTP Version HTTP 1.1
Max Connects Per 1.0 Servers INFINITE
Max Connects Per Servers INFINITE
Max HTTP automatic redirects 10
Max HTTP status continue 10
Send Timeout (ms) 30.000
IEProxy Auto Detect Yes
IEProxy Auto Config
IEProxy
IEProxy Bypass
Default Proxy Config Access Type No proxy
Default Config Proxy
Default Config Proxy Bypass


Generated with Speccy v1.32.740
 

barack

Nieuw lid
Hier het logfile van Minitoolbox. Let wel dat ik alles in safe mode moet doen, dus een aantal drivers wordt niet geladen.

MiniToolBox by Farbar Version: 17-06-2016
Ran by Rosa Boschman (administrator) on 03-01-2019 at 17:09:04
Running from "C:\Users\Rosa Boschman\Desktop"
Microsoft Windows 10 Home (X64)
Model: MS-7721 Manufacturer: MSI
Boot Mode: Network
***************************************************************************

========================= Flush DNS: ===================================

Windows IP Configuration

Successfully flushed the DNS Resolver Cache.

========================= IE Proxy Settings: ==============================

Proxy is not enabled.
No Proxy Server is set.

"Reset IE Proxy Settings": IE Proxy Settings were reset.
========================= Hosts content: =================================
========================= IP Configuration: ================================

Realtek PCIe GBE Family Controller = Ethernet (Connected)


# ----------------------------------
# IPv4 Configuration
# ----------------------------------
pushd interface ipv4

reset
set global
set interface interface="Ethernet (kerneldebugger)" forwarding=enabled advertise=enabled nud=enabled ignoredefaultroutes=disabled
set interface interface="Ethernet" forwarding=enabled advertise=enabled nud=enabled ignoredefaultroutes=disabled


popd
# End of IPv4 configuration



Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : DESKTOP-9M6P7NH
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : dynamic.ziggo.nl

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . : dynamic.ziggo.nl
Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 44-8A-5B-64-FC-1E
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::5940:cc38:23d0:4e65%11(Preferred)
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.178.49(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 3 januari 2019 15:32:22
Lease Expires . . . . . . . . . . : vrijdag 4 januari 2019 15:32:23
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.178.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.178.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 105155163
DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-23-BF-D3-96-44-8A-5B-64-FC-1E
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 89.101.251.229
89.101.251.228
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled
Server: 089-101-251229.ntlworld.ie
Address: 89.101.251.229

Name: google.com
Addresses: 2a00:1450:400c:c00::71
172.217.17.110


Pinging google.com [216.58.212.174] with 32 bytes of data:
Reply from 216.58.212.174: bytes=32 time=9ms TTL=54
Reply from 216.58.212.174: bytes=32 time=9ms TTL=54

Ping statistics for 216.58.212.174:
Packets: Sent = 2, Received = 2, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 9ms, Average = 9ms
Server: 089-101-251229.ntlworld.ie
Address: 89.101.251.229

Name: yahoo.com
Addresses: 2001:4998:44:41d::3
2001:4998:c:1023::4
2001:4998:44:41d::4
2001:4998:c:1023::5
2001:4998:58:1836::11
2001:4998:58:1836::10
72.30.35.9
98.138.219.231
72.30.35.10
98.137.246.8
98.138.219.232
98.137.246.7


Pinging yahoo.com [72.30.35.10] with 32 bytes of data:
Reply from 72.30.35.10: bytes=32 time=92ms TTL=50
Reply from 72.30.35.10: bytes=32 time=92ms TTL=50

Ping statistics for 72.30.35.10:
Packets: Sent = 2, Received = 2, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 92ms, Maximum = 92ms, Average = 92ms

Pinging 127.0.0.1 with 32 bytes of data:
Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=128
Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=128

Ping statistics for 127.0.0.1:
Packets: Sent = 2, Received = 2, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms
===========================================================================
Interface List
11...44 8a 5b 64 fc 1e ......Realtek PCIe GBE Family Controller
1...........................Software Loopback Interface 1
===========================================================================

IPv4 Route Table
===========================================================================
Active Routes:
Network Destination Netmask Gateway Interface Metric
0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.178.1 192.168.178.49 25
127.0.0.0 255.0.0.0 On-link 127.0.0.1 331
127.0.0.1 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 331
127.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 331
192.168.178.0 255.255.255.0 On-link 192.168.178.49 281
192.168.178.49 255.255.255.255 On-link 192.168.178.49 281
192.168.178.255 255.255.255.255 On-link 192.168.178.49 281
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 127.0.0.1 331
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 192.168.178.49 281
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 331
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 192.168.178.49 281
===========================================================================
Persistent Routes:
None

IPv6 Route Table
===========================================================================
Active Routes:
If Metric Network Destination Gateway
1 331 ::1/128 On-link
11 281 fe80::/64 On-link
11 281 fe80::5940:cc38:23d0:4e65/128
On-link
1 331 ff00::/8 On-link
11 281 ff00::/8 On-link
===========================================================================
Persistent Routes:
None
========================= Winsock entries =====================================

Catalog5 01 C:\Windows\SysWOW64\napinsp.dll [54784] (Microsoft Corporation)
Catalog5 02 C:\Windows\SysWOW64\pnrpnsp.dll [70656] (Microsoft Corporation)
Catalog5 03 C:\Windows\SysWOW64\pnrpnsp.dll [70656] (Microsoft Corporation)
Catalog5 04 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog5 05 C:\Windows\SysWOW64\winrnr.dll [23552] (Microsoft Corporation)
Catalog5 06 C:\Windows\SysWOW64\NLAapi.dll [70144] (Microsoft Corporation)
Catalog5 07 C:\Windows\SysWOW64\wshbth.dll [50688] (Microsoft Corporation)
Catalog9 01 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 02 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 03 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 04 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 05 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 06 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 07 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 08 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 09 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 10 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 11 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 12 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 13 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 14 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
Catalog9 15 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [324616] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 01 C:\Windows\System32\napinsp.dll [68096] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 02 C:\Windows\System32\pnrpnsp.dll [86016] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 03 C:\Windows\System32\pnrpnsp.dll [86016] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 04 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 05 C:\Windows\System32\winrnr.dll [31232] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 06 C:\Windows\System32\NLAapi.dll [92160] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 07 C:\Windows\System32\wshbth.dll [64000] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 01 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 02 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 03 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 04 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 05 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 06 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 07 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 08 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 09 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 10 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 11 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 12 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 13 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 14 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 15 C:\Windows\System32\mswsock.dll [408560] (Microsoft Corporation)

========================= Event log errors: ===============================

Application errors:
==================
Error: (01/03/2019 02:55:00 PM) (Source: Software Protection Platform Service) (User: )
Description: De licentieactivering (slui.exe) is mislukt met de volgende foutcode:
hr=0x800704CF
Opdrachtregelargumenten:
RuleId=31e71c49-8da7-4a2f-ad92-45d98a1c79ba;Action=AutoActivate;AppId=55c92734-d682-4d71-983e-d6ec3f16059f;SkuId=2b1f36bb-c1cd-4306-bf5c-a0367c2d97d8;NotificationInterval=1440;Trigger=UserLogon;SessionId=3

Error: (01/03/2019 01:20:55 PM) (Source: Software Protection Platform Service) (User: )
Description: De licentieactivering (slui.exe) is mislukt met de volgende foutcode:
hr=0x800704CF
Opdrachtregelargumenten:
RuleId=31e71c49-8da7-4a2f-ad92-45d98a1c79ba;Action=AutoActivate;AppId=55c92734-d682-4d71-983e-d6ec3f16059f;SkuId=2b1f36bb-c1cd-4306-bf5c-a0367c2d97d8;NotificationInterval=1440;Trigger=UserLogon;SessionId=2

Error: (01/03/2019 01:03:46 PM) (Source: Software Protection Platform Service) (User: )
Description: De licentieactivering (slui.exe) is mislukt met de volgende foutcode:
hr=0x800704CF
Opdrachtregelargumenten:
RuleId=31e71c49-8da7-4a2f-ad92-45d98a1c79ba;Action=AutoActivate;AppId=55c92734-d682-4d71-983e-d6ec3f16059f;SkuId=2b1f36bb-c1cd-4306-bf5c-a0367c2d97d8;NotificationInterval=1440;Trigger=TimerEvent

Error: (01/03/2019 12:56:02 PM) (Source: SecurityCenter) (User: )
Description: Fout tijdens bijwerken van status Windows Defender naar SECURITY_PRODUCT_STATE_ON.

Error: (01/03/2019 12:56:02 PM) (Source: SecurityCenter) (User: )
Description: Fout tijdens bijwerken van status Windows Defender naar SECURITY_PRODUCT_STATE_ON.


System errors:
=============
Error: (01/03/2019 05:09:05 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-9M6P7NH)
Description: 1084ShellHWDetectionNiet beschikbaar{DD522ACC-F821-461A-A407-50B198B896DC}

Error: (01/03/2019 05:08:57 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-9M6P7NH)
Description: 1084ShellHWDetectionNiet beschikbaar{DD522ACC-F821-461A-A407-50B198B896DC}

Error: (01/03/2019 05:08:57 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-9M6P7NH)
Description: 1084LicenseManagerNiet beschikbaar{22F5B1DF-7D7A-4D21-97F8-C21AEFBA859C}

Error: (01/03/2019 05:08:52 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-9M6P7NH)
Description: 1084WSearchNiet beschikbaar{9E175B6D-F52A-11D8-B9A5-505054503030}

Error: (01/03/2019 05:08:52 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-9M6P7NH)
Description: 1084ShellHWDetectionNiet beschikbaar{DD522ACC-F821-461A-A407-50B198B896DC}

Error: (01/03/2019 05:08:46 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-9M6P7NH)
Description: 1084ShellHWDetectionNiet beschikbaar{DD522ACC-F821-461A-A407-50B198B896DC}

Error: (01/03/2019 05:08:08 PM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: 1084EventSystemNiet beschikbaar{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}

Error: (01/03/2019 05:06:55 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-9M6P7NH)
Description: 1084ShellHWDetectionNiet beschikbaar{DD522ACC-F821-461A-A407-50B198B896DC}

Error: (01/03/2019 05:06:49 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-9M6P7NH)
Description: 1084ShellHWDetectionNiet beschikbaar{DD522ACC-F821-461A-A407-50B198B896DC}

Error: (01/03/2019 05:06:44 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-9M6P7NH)
Description: 1084ShellHWDetectionNiet beschikbaar{DD522ACC-F821-461A-A407-50B198B896DC}


Microsoft Office Sessions:
=========================
Error: (01/03/2019 02:55:00 PM) (Source: Software Protection Platform Service)(User: )
Description: hr=0x800704CFRuleId=31e71c49-8da7-4a2f-ad92-45d98a1c79ba;Action=AutoActivate;AppId=55c92734-d682-4d71-983e-d6ec3f16059f;SkuId=2b1f36bb-c1cd-4306-bf5c-a0367c2d97d8;NotificationInterval=1440;Trigger=UserLogon;SessionId=3

Error: (01/03/2019 01:20:55 PM) (Source: Software Protection Platform Service)(User: )
Description: hr=0x800704CFRuleId=31e71c49-8da7-4a2f-ad92-45d98a1c79ba;Action=AutoActivate;AppId=55c92734-d682-4d71-983e-d6ec3f16059f;SkuId=2b1f36bb-c1cd-4306-bf5c-a0367c2d97d8;NotificationInterval=1440;Trigger=UserLogon;SessionId=2

Error: (01/03/2019 01:03:46 PM) (Source: Software Protection Platform Service)(User: )
Description: hr=0x800704CFRuleId=31e71c49-8da7-4a2f-ad92-45d98a1c79ba;Action=AutoActivate;AppId=55c92734-d682-4d71-983e-d6ec3f16059f;SkuId=2b1f36bb-c1cd-4306-bf5c-a0367c2d97d8;NotificationInterval=1440;Trigger=TimerEvent

Error: (01/03/2019 12:56:02 PM) (Source: SecurityCenter)(User: )
Description: Windows DefenderSECURITY_PRODUCT_STATE_ON

Error: (01/03/2019 12:56:02 PM) (Source: SecurityCenter)(User: )
Description: Windows DefenderSECURITY_PRODUCT_STATE_ON


=========================== Installed Programs ============================

Google Chrome (HKLM-x32\...\Google Chrome) (Version: 71.0.3578.98 - Google Inc.)
Microsoft OneDrive (HKCU\...\OneDriveSetup.exe) (Version: 18.222.1104.0007 - Microsoft Corporation)
Speccy (HKLM\...\Speccy) (Version: 1.32 - Piriform)

========================= Devices: ================================

Name: Ethernet-controller
Description: Ethernet-controller
Class Guid:
Manufacturer:
Service:
Device ID: PCI\VEN_1317&DEV_0985&SUBSYS_12161113&REV_11\4&28842B4F&0&28A4
Problem: : The drivers for this device are not installed. (Code 28)
Resolution: To install the drivers for this device, click "Update Driver", which starts the Hardware Update wizard.

Name: Microsoft Hyper-V-stuurprogramma voor de virtualisatie-infrastructuur
Description: Microsoft Hyper-V-stuurprogramma voor de virtualisatie-infrastructuur
Class Guid: {4d36e97d-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: Microsoft
Service: Vid
Device ID: ROOT\VID\0000
Problem: : This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)
Resolution: Update the driver

Name: AMD High Definition Audio Device
Description: AMD High Definition Audio Device
Class Guid: {4d36e96c-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: Advanced Micro Devices
Service: AtiHDAudioService
Device ID: HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1002&DEV_AA01&SUBSYS_00AA0100&REV_1003\5&2CED0284&0&0001
Problem: : This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)
Resolution: Update the driver


========================= Memory info: ===================================

Percentage of memory in use: 14%
Total physical RAM: 8132.01 MB
Available physical RAM: 6923.69 MB
Total Virtual: 10052.01 MB
Available Virtual: 9051.44 MB

========================= Partitions: =====================================

1 Drive c: () (Fixed) (Total:97.32 GB) (Free:80 GB) NTFS

========================= Users: ========================================

Gebruikersaccounts voor \\DESKTOP-9M6P7NH

Administrator DefaultAccount Gast
Rosa Boschman WDAGUtilityAccount
De opdracht is voltooid.

========================= Minidump Files ==================================

No minidump file found

========================= Restore Points ==================================


**** End of log ****
 

barack

Nieuw lid
Ik neem aan dat jij met lan kabel bent verbonden?
Kijk eens of dit nog helpt, want sommige hebben hier last van.
  1. Druk Windows Logo Key + X tegelijkertijd in en kies Apparaatbeheer.
  2. Vouw de categorie Netwerkadapters open en dubbelklik links op de betreffende netwerkadapter.
  3. Klik op het tabblad Energiebeheer (indien beschikbaar).
  4. Verwijder het vinkje dat staat voor De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.
  5. Klik op OK.
@Arie25: Dank voor je bericht.
Helaas is er geen tabblad energiebeheer.
 

Aarie25

Moderator
Team lid
Doen dan het volgende typ in de zoekfunctie configuratiescherm- netwerk en internet- netwerk centrum- adapter instellingen wijzigen-klik met de rechter muis op de lan adapter-eigenschappen-configureren en dan naar energie beheer. dan kun je het aanpassen. Ik heb bij mij 2 lan adapter staan, kijk even of dit bij jou ook zo is en haal bij beide het vinkje weg.
 

barack

Nieuw lid
Doen dan het volgende typ in de zoekfunctie configuratiescherm- netwerk en internet- netwerk centrum- adapter instellingen wijzigen-klik met de rechter muis op de lan adapter-eigenschappen-configureren en dan naar energie beheer. dan kun je het aanpassen. Ik heb bij mij 2 lan adapter staan, kijk even of dit bij jou ook zo is en haal bij beide het vinkje weg.
Als ik dit pad volg vind ik nog steeds geen mogelijkheid om iets in het energiebeheer aan te passen. Zou het komen omdat ik de Home versie heb?
 

barack

Nieuw lid
Als ik dit pad volg vind ik nog steeds geen mogelijkheid om iets in het energiebeheer aan te passen. Zou het komen omdat ik de Home versie heb?
Ah... nieuwe drivers geïnstalleerd en nu kan het wel! Eens kijken of het iets uitmaakt.... helaas, de PC wordt nog steeds na een minuut internet afgesloten.:confounded:
 
Bovenaan Onderaan