• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky PC start niet meer op na clean install Windows10 Home Edition 64 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een vraag aan jou - waarvandaan heb jij deze Windows 10?
 
Ik heb een vraag aan jou - waarvandaan heb jij deze Windows 10?
Het betreft hier de PC van mijn dochter. Die heeft een Windows 8 geupgrade naar Windows 10. Het is dus een legale versie, als dat de achtergrond van je vraag is...
 
En de Windows 10 die jij nu geïnstalleerd hebt, komt deze van Microsoft of elders?
 
Als ik dit pad volg vind ik nog steeds geen mogelijkheid om iets in het energiebeheer aan te passen. Zou het komen omdat ik de Home versie heb?

Ik gebruik ook home en kan dit wel aanpassen, ik gebruik zelf draadloos, maar kan de lan adapters gewoon aanpassen. Heb je wel goed de stappen gevolgd?
 
Ik gebruik ook home en kan dit wel aanpassen, ik gebruik zelf draadloos, maar kan de lan adapters gewoon aanpassen. Heb je wel goed de stappen gevolgd?
Na installatie van nieuwe drivers kan het wel! Maar helaas, de PC wordt nog steeds na een minuut internet afgesloten.
 
Na installatie van nieuwe drivers kan het wel! Maar helaas, de PC wordt nog steeds na een minuut internet afgesloten.

Als hij weer uitvalt doe dan eens het volgende.
Typ probleemoplosser voor netwerken in het zoekvak op de taakbalk en selecteer vervolgens
Netwerkproblemen identificeren en oplossen in de lijst met resultaten.
 
Wat is het merk en de type aanduiding van deze PC?
Het is een uit losse componenten samengesteld systeem. De behuizing is van Cooler Master. De rest staat aan het begin van deze topic.
 
Als hij weer uitvalt doe dan eens het volgende.
Typ probleemoplosser voor netwerken in het zoekvak op de taakbalk en selecteer vervolgens
Netwerkproblemen identificeren en oplossen in de lijst met resultaten.
Net voordat Windows afgesloten werd gaf probleemoplosser aan dat er geen problemen vastgesteld konden worden.
 
Als het aan de netwerkadapter zou liggen, lijkt het mij dat er dan wel een meldingen zou komen.
Het jij jou modem al eens 1 minuut van het stroom gehad?

Ook zou je de volgende dingen kunnen doen.
Deze regel oor regel uitvoeren.
  1. Typ Opdrachtprompt in het zoekvak op de taakbalk. Druk vervolgens op Opdrachtprompt en houd vast (of klik erop met de rechtermuisknop) en selecteer Als administrator uitvoeren > Ja.
  2. Voer achter de opdrachtprompt de volgende opdrachten uit in de opgegeven volgorde en controleer vervolgens of uw probleem hiermee is opgelost:
    • Typ netsh winsock reset en druk op Enter.
    • Typ netsh int ip reset en druk op Enter.
    • Typ ipconfig /release en druk op Enter.
    • Typ ipconfig /renew en druk op Enter.
    • Typ ipconfig /flushdns en druk op Enter.
 
Als het aan de netwerkadapter zou liggen, lijkt het mij dat er dan wel een meldingen zou komen.
Het jij jou modem al eens 1 minuut van het stroom gehad?

Ook zou je de volgende dingen kunnen doen.
Deze regel oor regel uitvoeren.
  1. Typ Opdrachtprompt in het zoekvak op de taakbalk. Druk vervolgens op Opdrachtprompt en houd vast (of klik erop met de rechtermuisknop) en selecteer Als administrator uitvoeren > Ja.
  2. Voer achter de opdrachtprompt de volgende opdrachten uit in de opgegeven volgorde en controleer vervolgens of uw probleem hiermee is opgelost:
    • Typ netsh winsock reset en druk op Enter.
    • Typ netsh int ip reset en druk op Enter.
    • Typ ipconfig /release en druk op Enter.
    • Typ ipconfig /renew en druk op Enter.
    • Typ ipconfig /flushdns en druk op Enter.
na netsh int ip reset volgt: there's no user specified settings to reset
na ipconfig /release volgt: "Windows IP Configuration"
na ipconfig /renew "Windows IP Configuration"
na ipconfig /flushdns "Windows IP Configuration"
en "Could not flush the DNS Resolver Cache: functie is mislukt tijdens uitvoering"
Let wel: Ik moet dit alles in Safe Mode doen.
 
Er zit zeker geen wifi op de computer?
Welke Windows versie staat er trouwens op?
Typ winver in de zoekfunctie en druk op enter
 
Wil jij het volgende eens doen, maar zonder dat jij in veilige modus zit.
Om te kijken of er fouten aanwezig zijn.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Ik ziet trouwens in de Minitoolbox de volgende problemen staan.
Jij lijkt enkele drivers te missen, waaronder die van de Ethernet-controller.

Name: Ethernet-controller
Problem: : The drivers for this device are not installed. (Code 28)
Resolution: To install the drivers for this device, click "Update Driver", which starts the Hardware Update wizard.

Name: Microsoft Hyper-V-stuurprogramma voor de virtualisatie-infrastructuur
Problem: : This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)
Resolution: Update the driver

Name: AMD High Definition Audio Device
Problem: : This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)
Resolution: Update the driver
 
Het probleem is opgelost, al moet ik zeggen dat ik niet precies snap wat er gebeurde.
Ik heb de grafische kaart vervangen door een geleend exemplaar en nu start Windows 10 gewoon op. Het plan is om een tweedehands versie van dezelfde kaart (AMD Radeon R9 270) aan te schaffen en dan hopen dat alles nog steeds werkt.
Dank voor jullie meedenken!
 
Werkt het internet nu ook zonder problemen? Want dat heeft niets met de grafische kaart te maken.
 
Nu hij weer opstart, krijg je via Windows update dan ook de missende drivers?
 
Ja, internet doet het zonder problemen. Je zou niet direct verwachten dat mijn probleem veroorzaakt werd door een defecte grafische kaart. De fan daarvan deed het niet. Ik denk dat hij daardoor verhit raakte bij internetgebruik. Dat is althans wat ik me kan bedenken. Aan de netwerkadapter lag het niet.
Die missende drivers die in de minitoolbox te zien waren, werden niet geladen in de veilige modus, vandaar.
 
De warmte kan zeker de oorzaak van jou internet probleem zijn geweest. Maar fijn dat het is opgelost, ik zal dit topic dan ook opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan