• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc start niet op een blaast en schakelt moeilijk in

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mij maakt de snelheid niet uit, die overclock heb ik niet nodig, deze stond al geprogrammeerd toen ik dit moederbord overhandigt kreeg, ik heb deze instelling uitgeschakeld, omdat de normale snelheid zonder overclock voor mij voldoende is.
 
@Lange Pier - wordt niet langzamer maar juist sneller.
Probeer het zelf uit.
Bovendien is dit een gegeven dat al de Windows 95 tijd stamt.
 
Er schiet mij ineens iets te binnen ...

Op het moederbord is de voedingseenheid (PSU) van uw computer aangesloten. Het is belangrijk om de juiste PSU voor uw behoeften te kopen/gebruiken - als uw componenten meer vermogen nodig hebben dan de PSU kan bieden, zullen de componenten of het moederbord uitvallen. (je had die twee extra oude schijven toch?)

Maar het vaker voorkomende probleem voor moederborden is stroompieken.
Voorbeeld:
Sommige elektronica in uw huis zijn stroomvreters , zoals airconditioners of koelkasten.
Heb je ooit je lichten zien flikkeren wanneer deze apparaten uitgaan? Dat komt omdat ze meer elektriciteit moesten trekken en een piek veroorzaakten.
Wanneer ze uitschakelen, duurt het enkele seconden voordat de stroom is aangepast. En in die paar seconden wordt het omgeleid naar andere elektronica, zoals uw lampen of uw computer. Dit is de meest elementaire verklaring voor een stroomstoot. Het gebeurt vaker dan u denkt, afhankelijk van uw energie-instelling, het elektriciteitsnet van uw plaats en zelfs weersomstandigheden (zoals bliksem).

De meeste voedingen en moederborden kunnen hun spanningen aanpassen aan kleine stroompieken. Maar als het een grote is, kan het je moederbord en alle daarop aangesloten componenten frituren. Het is een groot probleem, en eigenlijk een probleem waar we nooit echt neiging toe hebben bij stil te staan of rekening mee te houden.

Een advies is om een overspanningsbeveiliging voor jouw computer te kopen om in ieder geval dat in de toekomst te voorkomen.
 
400 Watt voeding moet genoeg zijn, zolang je geen extra schijven aangesloten hebt.
Alleen je systeemschijf, en de rest afkoppelen, wat gebeurt er ?

Ohw, zei LangePier ook al.

Kan zijn dat een oude HDD vast staat. Met vroegere systemen kreeg je dan precies wat jij ervaart, de PC slaat aan, merkt een te hoge stroom door die vaststaand platter van de HDD, en ziet dat als kortsluiting, en de voedig gaat uit. Direct daarna kan hij dan weer aangaan, dus van voren af aan, en gelijk weer uitgaan.
 
Laatst bewerkt:
Heb de pc volledig gedemonteerd en onderdeel voor onderdeel weer terug geïnstalleerd, voor nu ondervind ik geen problemen meer, helaas zal ik de situatie toch even in de gaten moeten houden.
Alles werkt weer hoor.
 
Waarschijnlijk voor mij ? Tja, ik miste meer dan 10 berichten toen ik dit bovenstaande schreef, maar na plaatsen spoten ze allemaal tegelijk mijn scherm af 🤭

Toch is de oorzaak er nog niet ? Mocht het weer gebeuren, haal dan eerst de HDD's van de voeding af. Als een schijf (het vet op de as) maar ietsje warmer wordt (na diverse handelingen b.v.) kan deze zich anders gaan gedragen, en b.v. wél gaan draaien.
 
Waarschijnlijk voor mij ? Tja, ik miste meer dan 10 berichten toen ik dit bovenstaande schreef, maar na plaatsen spoten ze allemaal tegelijk mijn scherm af 🤭

Toch is de oorzaak er nog niet ? Mocht het weer gebeuren, haal dan eerst de HDD's van de voeding af. Als een schijf (het vet op de as) maar ietsje warmer wordt (na diverse handelingen b.v.) kan deze zich anders gaan gedragen, en b.v. wél gaan draaien.
Dan gebeurt er niets, zet ik die zwaardere voeding erop dan werkt alles wel

De oorzaak kan ik indd nog niet vinden,
Maar na de controle vandaag was het weer starten en lopen, kan het niet vinden, zal best kunnen dat het komt omdat de pc aangesloten is op een Stekkerblok, helaas heb ik ook geen andere keuze want de hoek van mijn kamer waar het bureau staat heeft geen stopcontact.
 
Eigenlijk is de benodigde voeding capaciteit simpel te berekenen .. Over-kill is niet erg ^^,
 
Eigenlijk is de benodigde voeding capaciteit simpel te berekenen .. Over-kill is niet erg ^^,
Heb deze op aanraden van GJB Computers en Vobis gekocht, omdat de voeding die ik had een stekker te kort kwam, ben nu in Bezit van de FSP HYPER M 600 W
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200112-213652_Chrome.jpg
    Screenshot_20200112-213652_Chrome.jpg
    192,3 KB · Weergaven: 5
op dit moment ben ik verder gaan kijken, ik heb de verouderde harddisks er uit gehaald zoals je kunt zien in mijn vernieuwde overzicht, en tot mijn conclusie kom ik dat het probleem niet verholpen is, hij schakelt in dan uit en gelijk weer in en dan start hij op. op de voeding na weet ik nu echt niet meer wat het euvel zou moeten zijn.

 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
in de bijlage de resultaten van MiniToolbox
 

Bijlagen

  • Result.txt
    14,5 KB · Weergaven: 4
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan