• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC upgrade nog mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

YdieresiS

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
36.385
Waarderingsscore
468
Goedemorgen,

Gisteren heb ik geprobeerd Just Cause 3 te spelen en dat ging toch niet op mijn pc uit 2010. Nu is mijn vraag of het nog rendabel is om te upgraden, of dat ik dan beter zou kunnen uitkijken naar wat nieuws:


Mijn PC is ook hier samengesteld (alweer poos terug dus) en bevast onderstaande componenten (gekopieerd uit Azerty mail).

Product : CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V 2.91 - 115/230 Volt wisselstroom V - 620 Watt
Product : Cooler Master CM 690 - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( EPS12V/ PS/2 ) - zwart - USB/FireWire/Audio/E-SATA
Product : Processor - 1 x Intel Core i7 i7-860 / 2.8 GHz - LGA1156 Socket - L3 8 MB - doos
Product : Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd -
Product : Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB
Product : Microsoft Windows 7 Home Premium - Licentie en media - 1 PC - oorspronkelijke fabrikant - DVD - 64-bit - Nederlands
Product : ASUS P7P55D-E PRO - Moederbord - ATX - iP55 - LGA1156 Socket - UDMA133, SATA-300 (RAID), SATA-600, eSATA - Gigabit Ethernet - Fi
Product : Sony NEC Optiarc AD-7240S - Schijfstation - DVDRW (R DL) / DVD-RAM - 24x24x12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zwart
Product : Scythe NINJA 2 Rev.B SCNJ-2100 - Koeler voor processor - ( Socket 478, Socket 754, Socket 940, Socket 775, Socket 939, Socket 11
Product : ASUS EAH5850/2DIS/1GD5 - Grafische adapter - Radeon HD 5850 - PCI Express 2.1 x16 - 1 GB GDDR5 - Digitale Visuele Interface (DVI

Wat zijn de wensen?
Ik wil dus weer wat meer recente games kunnen spelen op 1920x1200 op mooie settings (hoe mooier hoe beter dus).
Ik denk dat het ook tijd is voor een SSD, dus die zou ik er dan ook aan toevoegen.

De vraag is dus meer, is het nog te doen om dit systeem te upgraden, of kan ik er beter voor kiezen om een nieuw systeem samen te stellen. En als het nog wel mogelijk is, wat zou me dat dan kosten?

Alvast bedankt voor de gedane moeite.
 
Denk dat er nog wel wat mogelijk is, al moet je geen wonderen verwachten. Zwakste punt is zonder meer de videokaart. Mooie daarvan is dat je die eventueel ook kunt meenemen naar een nieuwe pc. SSD is inderdaad ook een goed idee. Geheugen zou ik ook uitbreiden naar minimaal 8GB. Kun je niet meenemen naar een nieuwe pc. Maar het is geen gigantische investering.

Videokaart denk ik aan een gtx1060, eventueel RX470.
SSD crucial mx300 275GB.

Wat is je eventuele budget, zowel voor upgraden als vervangen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog geen budget vastgesteld, was eerst op zoek naar de mogelijkheden. Ben benieuwd naar wat een upgrade zou kosten in de best haalbare situatie. En of dat nog wel wat teweeg brengt. Anders zou ik denk ik een upgrade moeten doen in Moederbord, Geheugen, Processor en Grafische kaart. Dan heb ik bijna de pc als nieuw, zonder dat ik schijven of voedingen of dergelijke moet aanschaffen (of kan de voeding ook niet mee?).
 
Nieuwere pc's zijn een stuk zuiniger dan voorheen. De voeding is geen probleem moeten, alleen als ie erg oud is. Als je mijn voorstel zou overnemen zit je op een euro of 325. Je tweede idee gaat vanaf 600 euro kosten, beetje afhankelijk van wat voor eisen je daaraan zou stellen.
 
De voeding is net zo oud als de rest van de pc. Volgens mij heb ik die in maart 2010 gekocht. Ik zal eens met mijn vrouw overleggen of ik hier budget voor kan vrijmaken. Als dat zo is kom ik erop terug. Dank je in ieder geval voor de gedane moeite :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
7 jaar is al een redelijke leeftijd voor een voeding. En als ie na vandaag nog eens 7 jaar mee zou moeten? Beetje fatsoenlijke voeding kun je op 75 euro rekenen. Als je voor de grotere upgrade gaat, kun je je ook afvragen of je niet beter meteen de hele pc kunt vervangen. De oude is nu nog wel te verkopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi hoi,

Ik zou ook even je processor in de gaten houden hoor, de minimum eisen van just cause 3 vragen namelijk om een i5 2500k die toch in verschillende benchmarks aanzienlijk hoger scoren dan jou i7-860, dit zou dus ook een puntje zijn die je zou moeten meenemen in je upgrade en dan word het wel erg duur, ik zou adviseren om naar een wat frisser tweedehandsje te kijken uit 2014-2015 dan kun je er weer 4 jaar tegen aan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan