• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky PC Windows 10 geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dokters

Bekend gezicht
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
111
Waarderingsscore
0
Mijn pc heeft een virus opgelopen.
Het lijkt of hij gewoon opstart, kan aanmelden, maar binnen enkele seconden gaat hij afsluiten.
In veilige modus opstarten lukt ook niet
Heb een opstart-USBstick daar krijg ik hem ook niet mee aan de praat.
Wat kan ik nog doen?
 
En waarom heb je het over een virus?
Lijkt mij meer een mechanisch probleem.
Wat zie je en gebeurt er als je van de bootable USB opstart en wat staat erop?

Oftewel, geef eens info, welke hardware b.v. en het OS op die stick.
 
Lange Pier, het kan ook allebei zijn. Voor de USB niet de juiste boot order en een virus die Win 10 dood heeft gemaakt.

Maar wat waren de symptomen van het virus (ofwel wat is de rede dat je denkt aan een virus).
 
Ah, we gaan zo doen. Mijn grootste en wel gemeende excuses voor het herhalen van het desbetreffende bericht dat door jou geschreven is. Het is alleen zo, dat beide vragen toch nog anders opgevat kunnen worden.

Oh en je had het over een mechanisch probleem, en de boot order is een software matig probleem. Vandaar dat ik daarover begon. Jouw 'en?' slaat vrijwel nergens op. Want, ik geef alleen aan dat dat een optie is. Niet dat jij, of iemand, gelijk even het moederbord (merk, type, CPU platform, en als we dan toch bezig zijn ook even alle PCI slots), BIOS dev en versie, hardeschijf en welke katten stikker op de voorkant geplakt zit op noemt (en dus de toets weet voor de boot menu).
 
@Dokters Je zal echt meer informatie moeten geven. Geef in elk geval zo volledig mogelijk antwoord op de gestelde vragen, anders kunnen we je echt niet verder helpen.
 
@Dokters Je zal echt meer informatie moeten geven. Geef in elk geval zo volledig mogelijk antwoord op de gestelde vragen, anders kunnen we je echt niet verder helpen.
Beste Rubensky,
Het duurde even, kwam er niet doorheen, heb rigoureus Windows opnieuw geïnstalleerd. Bestanden had ik een back-up van, alleen de programma's opnieuw.
Maar goed, het werkt weer, geen mechanisch probleem.
Bedankt voor alle adviezen (ook de anderen die reageerden)
Groet,
Dokters
 
Ik zou wel voor de zekerheid kijken of er geen virus in jou back-up bestanden heeft gestaan.
Anders heb jij dadelijk weer een probleem met jou computer.
 
Ik zou wel voor de zekerheid kijken of er geen virus in jou back-up bestanden heeft gestaan.
Anders heb jij dadelijk weer een probleem met jou computer.
Goed idee, bedankt, doe ik!
 
Geen dank! Hopelijk is hij gewoon schoon van virussen.
 
Soms is een schone installatie. Een goede oplossing. Fijn dat de problemen nu voorbij zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan