• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc'tje voor verkoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

M4rc0mw4r

Bekend gezicht
Lid geworden
7 mei 2012
Berichten
195
Waarderingsscore
0
Hallo forumleden

Ik ben van plan samen met een vriend budget pc'tjes te maken en te verkopen op marktplaats en daar een "zakcentje" mee verdienen.
Hiervoor wil ik graag advies over.

Tijdstip:
nu
Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? 350
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)nvt
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)"budget" gaming (zegmaar alles op medium/low)
- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements)windows
- Ben je van plan te gaan overklokken?nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}?nee

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...)nee
- Heb je hiervoor ook een apart budget?nee
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)windows 7
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit?nvt

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?nee
-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd?nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? weet niet exact welke de goedkoopste is, dus daarover graag advies


Ik hoor het wel. Alvast bedankt.
 
Met W7 eraf blijft er weinig budget over.

Vraag me af of het winstgevend is bij MP. Anders heb ik zelf wel gedaan. Bedankt voor de tip.:wink:
 
Kun je niet beter een fusion systeem bakken? Scheelt een videokaart.

Maar ik vraag me af, of je hier berhaupt wel aan moet beginnen. De marges zijn erg klein, de risico's groot. Het is vrij lastig een basissysteem goedkoper in elkaar te zetten, dan bedrijven als medion, dell, of hp. Alleen al omdat die hooguit 25 dollar voor windows betalen.
 
Dat kan idd. Ik zal eens overleggen en kijken wat ik ga doen.
 
Als je praat over kleine marges, praat je ook over weinig reserve.
Houd er rekening mee dat je er ook garantie van je verlangt wordt. Als je € 25 per PC verdient en je hebt n klant die je € 300 aan reclamaties kost, moet je weer heel veel computertjes verkopen om dit goed te maken.

Ik zeg: wespennest.
 
Achja ik kijk wel samen met me maat wat ik ga doen. Misschien stel ik een LIano pc'tje samen o.i.d. en kijk wel wat ik ermee verdien, desnoods gewoon om eens te proberen. Kan naar mijn mening geen kwaad toch? Mijn ict docent wil ook helpen met het samenstellen van eentje, dus dat moet verder goed komen. Als ik er een ander gelukkig mee maak, prima toch?
 
Als het is om te proberen en om eens te "ruiken" aan ondernemerschap: Doen!
Als je denkt een boterham te gaan verdienen met de verkoop van PC's: Don't!
 
Als het om geld verdienen zou gaan, kun je veel beter support gaan geven. Dus softwarerproblemen oplossen, spyware verwijderen, etc. Geen investering anders dan tijd.
 
Zou moeten werken. Ik zou wel een andere voeding nemen, dit is een beetje budgetbagger. Be-quiet maakt een leuke 300W voeding, zou wel voldoende moeten zijn. Verde kun je je afvragen of je per se de duurste apu moet nemen. In winkels zie je regelmatig de 3400 of 3500. Je kunt ook eens kijken of een kast met meegeleverde voeding niet goedkoper is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
-Waarom niet FM2? Ik zal met bijv FM2 A6-5400K 3.6-3.8 GHz Turbo gebruiken of A8 5600K in die geest...Bekt lekker, commercieel gezien en met sterker GPU.

-A55 chipset heeft geen Sata600 port, let daar eens op.

-Kiest inderdaad een beter voeding en minder kast is veiliger voor jou en klant.

-eventueel 1 latje van 4 Gb ram. voordelen: uit te breiden en goedkoper.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Okee ik heb wat aanpassingen gemaakt. Ik leer echt veel op dit forum :rules:
Sinds kort ben ik pas azerty fan, daarvoor was het alternate (pc-builder) fan. Daardoor ben ik er nu pas achter dat er ook fm2 (trintity) bestaat :).
Ik heb nu deze configuratie, en lijkt mij beter dan de vorige. Ik dacht dat deze wel sata600 support.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...442249]=1&product[394013]=1&product[458110]=1

Ik hoor wel of dit een kloppende configuratie is.
Groetjes
 
Dan denk ik dat ik liever deze neem, of is die voeding te zwaar? Spire CoolBox 305 SPD305B - Midtowermode

Ik kan natuurlijk ook de klant de keuze geven tussen deze case, of een eigen gekozen. Dan moeten ze dus ook wel een voeding betalen.
 
Ik zou zelf meer vertrouwen hebben in een voeding van aopen. Wellicht kun je voor beide proberen uit te zoeken, welke er precies in zit.
 
Die van http://www.spire-corp.com/main/product_detail.asp?ProdID=1227 vind ik er persoonlijk iets meer netjes uitzien. Maar ik overleg wel even. Ik kan natuurlijk een totaalprijs maken met die case, en als ze een andere case willen, moeten ze dat geld daarvan zelf betalen, + 10 euro voor voeding. (dat is dan dus ongeveer €35 van die oude case + €10, is meer dan genoeg voor voeding, en dan moeten ze ook nog eens de case zelf betalen afgerond op hele euro's)
Da's wel een strak plan naar mijn idee.
 
Zou volgens mij gewoon moeten werken. Je bedoelt overigens zeker 99,9%, mag ik hopen? ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan