• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PDF bestand maken / Wat is een acrobat-lint ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJvD

Vaak hier
Lid geworden
2 feb 2013
Berichten
539
Waarderingsscore
2
Goedemiddag,
Ik wil graag via mijn Office 2007 de mogelijkheid hebben om Word en Excel bestanden via OPSLAAN-ALS een PDF bestand te maken.
Ik heb die mogelijkheid gezien maar weet niet hoe ik dat kan installeren.
Via Google lees ik dat ik dat via een Acrobat-lint zou moeten aanzetten. Maar wat is een Acrobat-lint ?
Wie helpt mij verder?
groeten, Jan
 
Ik gebruik het gratis programma CutePDF. Hiermee wordt er een virtuele printer ge?nstalleerd waarmee je bestanden (dus niet alleen in Word en Excel) als PDF kunt 'afdrukken'.
 
Beste Hans,
krijg ik dan in Word en Excel dan ook de mogelijkheid om "Opslaan-als PDF" te selecteren?
gr, Jan
 
Nee, je krijgt bij de printers een zg PDF-printer ge?nstalleerd. Je kunt nu via de optie 'bestand'>'afdrukken' kiezen voor deze 'printer' om zo een PDF te maken. Andere route, zelfde resultaat. Het werkt bovendien ook in andere programma's, dus niet alleen in Word en Excel.
 
Kan meen ik ook wel met acrobat distiller (?), maar dat werkt op precies dezelfde manier. Echt pdf's aanmaken doe je in adobe acrobat of framemaker.
 
Hans60 en Weballey,
TIS GELUKT, bedankt, Jan
 
JanJvD, wanneer je tevreden bent met de mogelijkheid die Hans60 je bood (een virtuele printer, zoals CutePDF), dan kun je stoppen met lezen.
Maar wanneer jij echt wilt wat jij vroeg in je eerste post, namelijk de mogelijkheid om in Word en Excel te kiezen voor Opslaan als...PDF, dan lees je even verder.

Ik gebruik zelf Microsoft Office Enterprise 2007, en ik heb die mogelijkheid al. Ik neem aan dat jij een wat goedkopere versie van Office 2007 hebt. Geen punt. Het is heel eenvoudig om die functie "Opslaan als PDF" zelf toe te voegen.
Ga naar deze website: http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=9943 en klik daar op de grote rode knop 'Downloaden'.
In het volgende scherm worden jou nog meer downloads aangeboden. Je hoeft daar niets aan te vinken. Je kunt direct onderaan die pagina klikken op de blauwe knop met de tekst 'Nee, bedankt en ga door'.
Dan wordt het volgende bestand gedownload naar je pc: SaveAsPDF.exe.
Zorg ervoor dat alle onderdelen van Microsoft Office (Word, Excel enz.) zijn afgesloten.
Klik met de rechter muisknop op SaveAsPDF.exe en kies dan 'Als administrator uitvoeren'. Volg de instructies op het scherm om de installatie te voltooien.
Na de installatie van SaveAsPDF.exe hoor jij hetzelfde te kunnen doen als ik: een Word of Excel bestand opslaan als PDF:

523d79d2b120f-excel_opslaan_als_pdf.jpg
 
Beste Porrelaar,
Dit is wat ik in eerste instantie bedoelde. En... het werkt inmiddels.
Mijn dank is GROOTS.
fijn weekend nog verder, Jan
 
Is deze mogelijkheid er ook voor Word 2003 want deze werkt niet. Maar is er een andere download te vinden die ik niet kan vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@nanny Je reageert nu op een topic van ruim 6 jaar oud. De mogelijkheid die ik noemde, bestaat niet voor Word 2003.
Word 2003 wordt al heel lang niet meer ondersteund. En de pagina van Microsoft die ik in bericht #7 noemde, was bedoeld voor mensen die gebruik maken van Microsoft Office 2007. Ook die versie van Office wordt al niet meer ondersteund. Als Microsoft de ondersteuning stopt, dan haalt Microsoft ook diverse programma's en hulpbestanden offline. Je kunt ze dan niet meer downloaden.

Je zou kunnen gaan denken over de aanschaf van een nieuwe versie van Microsoft Office, bijvoorbeeld Office 2016 of 2019.
Of je gaat een gratis kantoorsuite gebruiken, zoals LibreOffice: Home | LibreOffice - Een aantrekkelijk, leuk project. In LibreOffice zit Writer; dat is vergelijkbaar met Word. En in Writer kun je van zo'n bestand ook een pdf maken.

Toch kun je van .doc bestanden die je gemaakt hebt met Word 2003, wel pdf bestanden maken.
Dan moet je doen wat Hans60 schreef: een virtuele printer installeren. Hans60 gebruikt daarvoor CutePDF, maar er zijn er veel meer. Zelf gebruik ik daarvoor PrimoPDF. Hier lees je wat meer over PrimoPDF: PrimoPDF | GratisSoftware.nl Downloads
 
inmiddels staat er windows 10 op met een bijpassende word en daar zit ook geen pdf in dus ik hoopte hem daarvoor te kunnen gebruiken. al eens kijken naar die virtuele printer of me dat gaat lukken.
 
inmiddels staat er windows 10 op met een bijpassende word
Welke versie van Microsoft Office gebruik je dan nu?
Is dat Microsoft Office 2010; Microsoft Office 2013; Microsoft Office 2016; Microsoft Office 2019 of Microsoft Office 365?
Dat kun je zien via Instellingen > Apps, of via Configuratiescherm > Programma’s en onderdelen.
 
Het is niet met "opslaan als" maar met "exporteren" dat je een pdf kan maken vanuit Word/Exel
 
Met "opslaan als" kan ook. Ik gebruik dat bijna dagelijks.
5e78ace96e559-screenshot_02.jpg
 
Afhankelijk van welke versie wordt gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan