1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pedo-baas aan het roer bij aftappen telefoon van kinderen?

Discussie in 'Nieuwtjes' gestart door sntjj, 23 mrt 2017.

1. sntjj

sntjj Junior lid

Hallo!

Ik ben nieuw op het forum en wilde een topic starten om met 'mede PC gebruikers' te discussiren over een actualiteit die wellicht aanspreekt bij gebruikers van dit forum.

Bij Tweakers.net werd het topic direct gecensureerd als zou het zijn "laster", maar dat is het absoluut niet. Mijn bronnen zijn recente krantenartikelen dus ik vind dat ik dit gewoon moet kunnen bespreken (natuurlijk, mits dit forum daarvoor de juiste plek is, ik zag echter een ander bericht over NSA vandaar dat ik mij heb geregistreerd voor dit forum).

Ik hoop dat dit forum mij wel de kans biedt om het onderwerp te bespreken. Ik voel mij erg rot door de censuur op Tweakers.net. Het voelt echt als misdadig om mij de mond te snoeren, want ik ben zelf 100% oprecht.

Sleepnet wet (feburari 2017)

De nieuwe sleepnet wet die 'gehaast' door de Tweede Kamer werd gedrukt en die geheime diensten / justitie onbegrensde mogelijkheden geeft om iedereen op grote schaal af te tappen / te surveilleren wekt bij mij ernstige zorgen.

https://bof.nl/2017/02/14/kamer-kiest-voor-sleepnet-grootschalig-tappen-wordt-straks-mogelijk/

Een tot recent nog baas van Justitie (de hoogste ambtenaar: mr. Joris Demmink) is beschuldigd van het verkrachten van twee Turkse kinderen. Justitie heeft dat jaren lang in de doofpot gestopt en klokkenluiders werden letterlijk belasterd en bedreigd. Meerdere ministers van Justitie waren erbij betrokken.

Advocate Adle van der Plas probeert op dit moment de doofpot te doorbreken en Demmink (de hoogste baas van Justitie) alsnog te laten vervolgen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/2...il-alsnog-rechtszaak-demmink-6344818-a1542471

De inhoud van de zaak laat goed zien hoe het er bij Justitie aan toe gaat. Er wordt gesproken over "Strafexpedities tegen klokkenluiders door Justitie". Het is dezelfde Justitie / overheid die straks inbreekt in de PC en telefoon van onschuldige mensen, waaronder kinderen.

De lieve en nette vrouw Yvonne Keuls werd op straat in haar gezicht gespuugd door medewerkers van Justitie (<-- de personen die bij onschuldige mensen inbreken / afluisteren). Yvonne is 10 jaar lang genegeerd en werd plotseling ongeveer 1 jaar geleden opnieuw aandacht gegeven door de Volkskrant. Ze heeft verschrikkelijke nachtmerries te verduren gekregen doordat ze door Jusitie (niet individuele pedofielen) werd geintimideerd en bedreigd. De intimidatie en laster praktijken hebben mogelijk veel schade aangericht in haar leven.

De Volkskrant kopt een citaat van Yvonne: 'Het is een absoluut onrecht wat er geschied is'

Ze heeft dat 10 jaar moeten voelen voordat ze aandacht (en support) kreeg.

http://www.volkskrant.nl/boeken/-het-is-een-absoluut-onrecht-wat-er-geschied-is~a3820852/

De rechter Theo Reub die door Yvonne Keuls werd aangeklaagd is nooit vervolgd, aangiften (van Yvonne) werden geseponeerd en hij mocht met vervroegd pensioen. Tijdens zijn afscheid schudde hij zijn collega's nog vriendelijk de hand onderwijl Yvonne te maken kreeg met ernstige intimidatie en zelfs verbale bedreiging door de Officier van Justitie.

Is het 'goed' dat dit soort mensen c.q. 'Justitie' bij onschuldige mensen gaat inbreken en persoonlijke gegevens gaat verzamelen? Natuurlijk is terrorisme ernstig, maar de overheid is m.i. ook een terrorist als je kijkt naar het leed dat zij hebben veroorzaakt bij de onschuldige vrouw Yvonne Keuls (van wie er natuurlijk duizenden zijn).

Hardware backdoors / schaduw PC in moderne PC's

In het Verenigd Koninkrijk worden producenten van hardware inmiddels met een nieuwe wet verplicht om 'hardware backdoors' in te bouwen in hardware, zodat de overheid "on de-mand surveilance" toegang heeft. Dat betekent dat de politie met een druk op de knop toegang heeft tot de webcam en audio van computers.

https://news.slashdot.org/story/16/12/03/1636231/encryption-backdoor-sneaks-into-uk-law

Met moderne spionage systemen worden op grote schaal steeds meer persoonlijke data verzameld die over 10 jaar misbruikt kunnen worden met grote schade voor mensen zoals bijvoorbeeld Yvonne Keuls, of een groep mensen zoals Joodse mensen.

Wat is jullie mening over de ontwikkelingen rond het massaal inbreken in (aftappen van) PC's / mobiele telefoons van onschuldige mensen door een op zijn zachts gezegd contentieuze overheid?

Laatst bewerkt: 23 mrt 2017
  2. HansGU

HansGU Elite lid

Zeer zeker een heftig verhaal... Desondanks klinkt dit alles mij dit niet onbekend in de oren. In mijn boekenkast heb ik een inmiddels niet meer uitgegeven boek staan dat betrekking heeft op een bevriend echtpaar van mij. Dat echtpaar heeft een slopend en jarenlang geldverslindend proces tegen landsadvocatenkantoor Pels Rijcke, een corrupte deken alsmede door hen benvloedde rechters staan. Het betrof hier een letselschade zaak die zij in feite al hadden gewonnen, maar toen bleek dat een van de verantwoordelijke hoofdpersonen in die zaak tot de vriendenkring van advocatenkantoor Pels Rijcke behoorde liep alles volledig mis. Ook mijn vriend en vriendin werden overal op valse en onrechtmatige wijze tegengewerkt en de manier waarop rechters en advocaten met de zaak omsprongen lijkt verdacht veel op datgene wat hier werd neergeschreven.

Kortom: Mijn vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat/rechtpraak was al een eeuwigheid voor de volle 100% verdwenen en afgaande op de manier waarop die zaak de doofpot in ging verteld me dat hetzelfde ook op Yvonne Keuls van toepassing zal zijn.....

Lang leve onze vrijheid van meningsuiting en onze (schijn)democratie ... Met morele steun aan Yvonne Keuls!

3. sntjj

sntjj Junior lid

Bedankt voor uw reactie!

Yvonne Keuls is al 85 jaar oud. Ze heeft veel te verduren gekregen, ze durfde op een gegeven moment 3 maanden haar huis niet meer uit door 'intimidatie door Justitie'. Ik hoop dat zij steun vindt van de aandacht na 10 jaar.

Degene die m.i. echt steun verdient op dit moment is advocate Adle van der Plas. Zij is op dit moment bezig met een poging de doofpot te doorbreken (een strafzaak tegen Demmink).

Het topic is in principe bedoeld voor het bespreken van het onderwerp: computer veiligheid / privacy. (niet specifiek onrecht / corruptie gerelateerd)

Het is gewoon duidelijk dat ernstige corruptie en zelfs pedofiele topambtenaren (die jarenlang in bescherming worden genomen) bestaan. Oprechte mensen die dat aan de kaak stellen worden geintimideerd en bedreigd met lage acties zoals "op straat in het gezicht spugen van een weerloze vrouw".

M.i. is dat een reden om zorgen te hebben over het feit dat de overheid met de nieuwe wet bij iedereen, onbegrensd, mag inbreken en aftappen. Dus ook bij kinderen. Denk bijvoorbeeld aan wat Demmink zou kunnen hebben gedaan met toegang tot "het systeem". Demmink was geen individu, 4 pedo rechters waarvan ik weet zijn door justitie beschermd.

Stel je voor dat het "in het gezicht spugen" verplaatst naar afluisteren en vervolgens intimideren met privacy gevoelige informatie die de justitie medewerker heeft ontdekt? Dat is misschien nog wel veel rotter voor iemand dan in het gezicht spugen.

4. HansGU

HansGU Elite lid

Volledig mee eens,
    Maar hoeveel mensen zullen het lef hebben om eerlijk hun ervaring(en) in deze zaak te delen met mevrouw Adle van der Plas?

Ik hoop van harte dat Demmink en consorten ooit eens (meer) dan hun verdiende loon zullen krijgen maar gezien mijn ervaringen en dat wat ik over deze zaak lees heb ik er een hard hoofd in (helaas...)

5. sntjj

sntjj Junior lid

Het belangrijkste is m.i. dat weerloze mensen (en kinderen) worden beschermd tegen misbruik.

Ik ben dit topic met name gestart in de hoop op inzichten t.a.v. mogelijke oplossingen (in de toekomst), bijvoorbeeld op technologisch/PC gebied.

Ik heb al e.a. gelezen over PC's/laptops met Qubes OS i.c.m. Coreboot / Libreboot (www.minifree.org). Maar daarmee kun je geen kinderen beschermen tegen toekomstig misbruik van hun gegevens, als zij ooit een Yvonne Keuls zouden willen worden.

6. HansGU

HansGU Elite lid

Vergeet de rol van onze overheid niet... Zij zullen er alles aan doen om (op hun manier) ons en onze kinderen te blijven checken (onder allerlei valse voorwendselen). m.a.w. Ik vrees dat wij vogelvrij zullen zijn en blijven.

7. sntjj

sntjj Junior lid

Moderne computers bevatten Intel Management Engine dat voorziet in een complete schaduw PC met eigen permanente CPU en onbegrensde toegang tot memory en netwerkverkeer.

Volgens Intel is het systeem bedoeld voor "Remote Workplace / Remote toegang" voor bedrijven. Security experts waarschuwen echter dat het een overheids backdoor is met onbegrensde toegang tot een PC.

Bron: TechRepublic (groot mainstream medium)
    http://www.techrepublic.com/article/is-the-intel-management-engine-a-backdoor/

De toegang is niet meer beperkt tot 'webcam', ze zien in 'real-time' elke ingedrukte toets en muisbeweging (een soort remote desktop). Robots / automatische systemen kunnen zo veel persoonlijke gegevens verkrijgen en met de nieuwe wet zal dat bij iedereen gebeuren.

8. Dave

Dave Moderator Medewerker

Is ook niet slecht dat er wat wegen zijn via waar veiligheidsdiensten in persoonlijke gegevens kunnen.

9. sntjj

sntjj Junior lid

Bedankt voor uw reactie!

Waarom vindt u dat?

10. HansGU

HansGU Elite lid

Nou, daar ben ik het hartgrondig NIET mee eens. Dit kan m.i. slechts wanneer BIG BROTHER allereerst kan aantonen dat er een goede reden is om iemand van criminaliteit te verdenken.

Op deze manier is het eind zoek. Niemand ook geen ministerie heeft het recht zich in mijn privacy te verdiepen en al helemaal niet wanneer er geen redelijke gronden tot verdenking is.

Ik heb gezegd.

11. Dave

Dave Moderator Medewerker

Van mij mag elke onderzoeker op zoek naar de misdaad weten wat er op mijn computer staat. Ik heb voor de wereld van veiligheidsdiensten niets te verbergen. Als men hiermee misdaden op het spoor kan komen, graag! Verder ga ik er niet vanuit dat men dit voor andere doelen zal gebruiken. Wat bijvoorbeeld een bedrijf als Google en Facebook wel doen. Je gegevens doorverkopen en dergelijke, wordt bij Intel enkel gesuggereerd. Maar misschien wel vanuit de juiste hoek.

12. sntjj

sntjj Junior lid

Wellicht kunt u een gevoel van vriendschap met medewerkers van Justitie en daardoor geborgenheid koesteren, waardoor u geen hinder ondervindt bij het aftappen van uw PC. Maar kunt u zich ook inleven in mensen zoals Yvonne, die geheel oprecht zijn en ook niets te verbergen hebben, maar die wel ernstig worden geschaad door het aftappen door Justitie medewerkers?

Als je kijkt naar de situatie rond klokkenluidster Yvonne Keuls (in het gezicht spugen / intimidatie praktijken etc.) dan kun je je voorstellen wat voor ernstige vormen van misbruik er mogelijk zijn, en door wat voor mensen. Het is geen incident, er zijn iig. 4 pedo rechters die jarenlang zijn beschermd, die hun collega's nog vriendelijk de hand schudden met hun vervroegd pensioen. Mensen die vervolgens anderen bedreigen en intimideren en die nu een wet hebben om bij iedereen onbegrensd te mogen inbreken en aftappen.

U heeft er misschien geen last van, omdat het niet uw 'vijand' is. Maar verdient een vrouw als Yvonne het, die er wel last van heeft?

De God backdoor zoals Intel ME wordt genoemd, zal gewoon worden gebruikt om bij mensen in te breken. Want waarom niet? Aftappen is aftappen. Er is nu geen wet die het verbiedt.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2017
  13. HansGU

HansGU Elite lid

Ik heb de ervaring dat onze overheid niet zelden misbruik maakt van de machtsmiddelen die zij bezitten. Het zijn immers maar "mannekes" met dezelfde zwakheden en gebreken als ieder ander mens? Alleen dat al is voor mij voldoende reden om te trachten hun macht in te perken i.p.v. te vergroten.

Het voorbeeld Yvonne Keuls dat sntjj hier aanhaalt staat niet op zichzelf. Het komt veel vaker voor dan dat het grote publiek denkt. Persoonlijk was ik een vertrouwensman van het inmiddels overleden echtpaar Brongers dat jarenlang tegen een groot ziekenhuis procedeerde waarvan de belangen werden behartigd door (lands)advocatenkantoor Pels Rijcke. Hierover is in 2007 een boek verschenen dat uitvoerig en gedetailleerd de gehele (corrupte) gang van zaken van voor en tijdens deze letselschade zaak beschrijft. Desondanks werd (ik zou haast zeggen uiteraard) "de waarheid" (in het belang van zowel de directrice van het betrokken ziekenhuis alsmede het belang van Pels Rijcke) schandalig geweld aangedaan waarna het echtpaar zich jaren straatarm mocht procederen voor een rechtvaardige, maar bij voorbaat verloren zaak. Ik zou iedereen willen aanraden dit boek eens te lezen. Het is een zoveelste "Eye opener" over de bedenkelijke integriteit van onze overheid (in dit geval rechters en advocaten). Overigens heb ik indertijd een "onafhankelijke" letselschade advocaat gesproken die mijn ongezouten kritiek op onze rechtspraak volmondig beaamde. Ten bewijze dat ik e.a. niet uit mijn duim zuig geef ik u de titel en het ISBN van het betreffende boek:

Auteur: Paul Ruijs
    Categorie: Medische missers en juridisch gesjoemel
    Titel: De zaak Brongers
    ISBN - 9059116283

Nadat de echtgenoot van mw. Brongers overleed en zij er geheel alleen voor kwam te staan heb ik haar geadviseerd de geldverslindende procedure te stoppen aangezien zij zich inmiddels straatarm had geprocedeerd. Inderdaad werd de zaak daarna gesloten, maar het mag een signaal zijn aan alle Nederlanders: Vertrouw uw overheid niet blindelings.... Rechters en advocaten zijn een afspiegeling van onze samenleving en ook daartussen bevind zich goed en kwaad nietwaar mijnheer Demmink?

14. sntjj

sntjj Junior lid

Idd. een interessante zaak. Het is m.i. een reden om zorgen te hebben over de wettelijk vastgelegde onbegrensde aftap toegang door mensen die worden beschuldigd van klassenjustitie.

Het probleem is tweeledig: nieuwe technologie biedt de overheid steeds meer toegang tot gevoelige persoonlijke gegevens en via de wet heeft de overheid inmiddels onbegrensde toegang.

In feite kun je geen moderne PC meer kopen zonder de God backdoor dat geheel buiten de OS om complete controle geeft over een PC (Linux biedt geen bescherming). PC's sinds 2006-2008 bevatten nagenoeg allemaal Intel ME of AMD's variant Platform Security Processor (PSP).

https://libreboot.org/faq.html#intel

Demmink was tot eind 2012 (~4 jaar geleden) de hoogste baas van Justitie maar het is geen individuele pedo. Er zijn iig. 4 Nederlandse pedo-rechters die door Justitie zijn beschermd. Ook leden van het Britse koningshuis, legerleiders en toppolitici in het Verenigd Koninkrijk zijn deelgenoten van een 'pedo ring' en klokkenluiders worden al decennia uit de weg geruimd.

Time.com: England: Land of Royals, Tea and Horrific Pedophilia Coverups
    http://time.com/2974381/england-land-of-royals-tea-and-horrific-pedophilia-coverups/

DailyMail: 20 VIPs in child sex ring: senior politicians, military figures and Royals
    http://www.dailymail.co.uk/news/art...tary-figures-people-links-Royals-members.html

Het gaat om legerleiders / de hoogste ambtenaren met "pedo" neigingen, die al decennia bescherming genieten voor hun 'neiging'. Zij hebben met de nieuwe wet onbegrensde toegang tot de telefoon en computer van kinderen.

De pedofielen zijn natuurlijk simpelweg misdadigers, maar zo simpel is het niet want de complete overheid / Justitie beschermt de pedo's en voert "strafexpedities" uit tegen klokkenluiders (klokkenluider = eenvoudigweg mensen die zo'n pedo proberen te laten vervolgen).

Justitie is dus een zeer gevaarlijk en aantoonbaar misdadige organisatie. Dat er ook "andere criminelen" zijn betekent m.i. niet dat ze een vrijbrief verdienen.

15. Abraham54

Abraham54 Administrator Medewerker

Pedofilie in de hoogste kringen is niet iets nieuws, al zolang de mensheid rondloopt op deze aarde gebeurt dit.
    Alleen tegenwoordig hebben ze een nieuw communicatiemiddel middel en dat is Darknet.
    Darknet is een afgesloten deel van het internet en vermoedelijk is de totale omvang van het Darknet veel groter dan de de totale omvang van het reguliere internet.

16. sntjj

sntjj Junior lid

Opmerking t.a.v. de God backdoor Intel ME / AMD PSP (n.a.v. prive-communicatie met Abraham54). Het betreft een vermeende overheids backdoor. Meerdere vooraanstaande security experts beweren dat het een overheids backdoor is en noemen het een God backdoor.

De potentie (mogelijkheid) tot complete controle over een PC op afstand (zelfs na uitschakelen) is er. Wat er tussen staat is het bedrijf Intel.

Volgens Intel is de backdoor bedoeld als middel voor grote bedrijven om op afstand PC's te controleren. Het is in feite een soort KVM dat is ingebouwd in vrijwel elke PC of laptop dat is verkocht sinds 2006/2008.

Mogelijkheden voor de overheid om toegang te krijgen?

1) Intel geeft ze toegang (complot)
    2) Overheid hacked zich naar binnen (aftappen)
    3) Overheid dwingt toegang af (juridisch)

Met de nieuwe wet heeft de overheid gewoon toegang tot de God backdoor. Er is dus in principe geen twijfel over mogelijk dat het wordt gebruikt door de overheid.

http://alexanderhiggins.com/new-intel-cpus-come-powerful-built-secret-hidden-backdoor/

17. Abraham54

Vrij vertaald staat er "Het kan mogelijk verondersteld worden dat Intels techniek certificaten implanteert"

Dat Het kan mogelijk verondersteld worden zegt alles.
    Niks is er tot nu bewezen en men gaat uit van vermoedens!

18. sntjj

sntjj Junior lid

Nee, het betekent dat Intel het systeem zodanig geheim houdt dat top experts niet meer kunnen dan gissen naar de werking. Hun gissing is echter niet luchtledig maar een "beste gok" vanuit de visie van een expert.

19. Abraham54

Met alle respect ik schei er in dit topic mee uit.
    Er zijn tot nu toe alleen vermoedens gepost en zo lang er geen daadwerkelijk bewijs bestaat blijft het enkel een mogelijkheid dat deze backdoor daadwerkelijk andere dingen doet dan hetgeen voor bedoeld is (vPro).
    En ik beschouw het op dit moment belangrijker te wachten op nieuwe publicaties van de WikiLeaks Vault 7 betreffende Windows en Linux.

20. sntjj

sntjj Junior lid

Alsnog bedankt voor uw inzichten. Toch wil ik nog reageren op uw laatste stelling m.b.t. vPro:

vPro is niet gelijk aan Intel ME. vPro is een marketing term voor een breed scala aan oplossingen, een soort categorie, waarin Intel ME kan worden betrokken.

De bekende security researcher en lead developer van Qubes OS Joanna Rutkowska schrijft het volgende over vPro in relatie tot Intel ME:

https://blog.invisiblethings.org/papers/2015/x86_harmful.pdf

Intel ME heeft een eigen OS dat geheel los staat van de OS van de gebruiker (Windows / Linux) dat zelfs actief blijft als de stroom wordt uitgeschakeld. De code van de OS is geheim. Windows en Linux staan op een lager niveau dus alles dat je intyped is zichtbaar voor Intel ME.

Aangezien de bedoeling van Intel ME "remote management" is, is er enkel nog de vraag: "doet de overheid het"? Het is geen kwestie van 'kunnen'.

Deel Deze Pagina