• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Photofiltre, startvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
Ik heb net het fotobewerking Photofiltre geïnstalleerd en ik probeer van alles uit.
Ik kan wel een fotobestand laden, maar als ik een foto probeer te bewerken, bijvoorbeeld
een deel selecteren en uitsnijden, contrast verhogen/verlagen, schaduwen oplichten of lichte plekken donkerder maken enz enz, dan vind ik daar de gereedschappen wel voor, maar als ik ze toepas gebeurt er niets. Ik ben gewend om op OK te drukken en dan voert het programma mijn opdracht uit. Maar er is geen OK-knop en als ik op Enter druk, gebeurt er ook niets. Dit is toch een basale vraag, maar ik vind het antwoord in geen enkel helpbestand of handleiding.
Kunnen jullie me een beetje op weg helpen?
 
Nog wat, Abraham54, wat me lukte met StilePix, lukt mij nu ook met PhotoFiltre: een deel van een afbeelding selecteren en dan bijsnijden. Maar als ik plaatselijk wat meer licht of wat meer schaduw wil hebben, gebeurt er niets. En met StylePix vind ik zelfs het gereedschap niet dat kan doen wat daar op lijkt.
Ik vind dat moeilijk omdat ik een (digitaal) blad moet vormgeven en illustreren.
 
Ik heb net het fotobewerking Photofiltre geïnstalleerd en ik probeer van alles uit.
Ik kan wel een fotobestand laden, maar als ik een foto probeer te bewerken, bijvoorbeeld
een deel selecteren en uitsnijden, contrast verhogen/verlagen, schaduwen oplichten of lichte plekken donkerder maken enz enz, dan vind ik daar de gereedschappen wel voor, maar als ik ze toepas gebeurt er niets. Ik ben gewend om op OK te drukken en dan voert het programma mijn opdracht uit. Maar er is geen OK-knop en als ik op Enter druk, gebeurt er ook niets. Dit is toch een basale vraag, maar ik vind het antwoord in geen enkel helpbestand of handleiding.
Kunnen jullie me een beetje op weg helpen?

Heb je al gekeken in de handleiding of je daar iets kunt vinden?
Handleiding Photofiltre - kennismaking
 
Jazeker, Aarle25. PhotoFiltre wordt door Gratis Software aanbevolen als het beste fotobewerkingsprogramma voor mensen die Photoshop of GIMP 2 te ingewikkeld vinden. Vandaar mijn keuze.
Ik loop met Photoshop en StylePix grofweg tegen dezelfde problemen aan. Daarbij heb ik moeite met de Engelse handleiding van StylePix.
 
Eerst croppen en via entertoets bevestigen.
Is dat gedaan dan kan je met de filters aan de slag.
 
Jazeker, Aarle25. PhotoFiltre wordt door Gratis Software aanbevolen als het beste fotobewerkingsprogramma voor mensen die Photoshop.

Dan is het wel vreemd dat het dan niet goed werkt.
 
Ik kan wel een fotobestand laden, maar als ik een foto probeer te bewerken, bijvoorbeeld een deel selecteren en uitsnijden [...], dan vind ik daar de gereedschappen wel voor, maar als ik ze toepas gebeurt er niets.

Ten eerste: werk nooit met de originele foto, maar altijd met een kopie. Waarom? Stel dat je de foto bewerkt hebt en die bewerkte foto hebt opgeslagen, maar achteraf ben je toch niet tevreden. In dat geval maak je gewoon een nieuwe kopie van de originele foto en daarna begin je opnieuw met bewerken.

IK ga jou nu niet het hele programma uitleggen, maar laten we beginnen met een gedeelte uitsnijden uit een foto en dat 'knipsel' opslaan.
Maak een kopie van de originele foto door die foto te openen in PhotoFiltre en dan te klikken op Bestand > Opslaan als. Stel dat de originele naam van de foto Mooiebloem.jpg was, dan sla je die op als Mooiebloem_kopie.jpg
De kopie is dan geopend in PhotoFiltre.
Met het selectiegereedschap (de witte pijl) trek je een rechthoek om het deel dat jij uit wilt snijden.
Je ziet dan een stippellijn rondom het gedeelte dat jij uit wilt snijden:

59c783bcb7e45-2017-09-24_12_04_23-PhotoFiltre_7.png


Klik daarna in de menubalk van PhotoFiltre op Afbeelding > Bijsnijden:

59c784363c145-2017-09-24_12_08_04-PhotoFiltre_7.png


En dit is dan het resultaat:

59c784e26cf82-2017-09-24_12_09_51-PhotoFiltre_7.png


Tevreden? Dan sla je het bestand op via Bestand > Opslaan. Of je klikt op het diskette symbool.
 
Ik heb geen flauw idee waarom Bitdefender het nodig vindt om afbeeldingen van Imgdumper.nl te blokkeren.
Imgdumper is net zoals Stack een initiatief van TransIP.
 
Niets aan de hand, Abe. Op 6 juli 2017 blokkeerde Bitdefender op mijn laptop een website (Ik weet niet meer om welke website dat ging). Van die melding maakte ik toen een knipsel. En dat knipsel heb ik nu gebruikt om aan te tonen hoe PhotoFiltre werkt.
Op dit moment heb ik namelijk even geen echte foto's tot mijn beschikking om mee te werken. Ben nu niet thuis, maar werk elders met deze laptop.
 
Veel van die gratis programma's werken enkel met foto's in RGB, werk jij soms met CMYK-afbeeldingen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan