• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Photoshop CS2 9.0 forceert zichzelf steeds naar de voorgrond...

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacanape

Nieuw lid
Lid geworden
28 jun 2018
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo,

Als ik Photoshop geopend heb samen met nog andere programma's moet ik, om een ander geopend programma te kunnen zien Photoshop eerst minimaliseren.
Als ik beneden op de werkbalk met programma iconen klik op een ander geopend programma, bijvoorbeeld coreldraw, dan gebeurt er niets. Photoshop blijft steeds zichtbaar. Ik kan dus niet switchen naar een ander openstaand programma zonder photoshop te minimaliseren.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?

Alvast bedankt!
 
Staat hij toevallig niet op volledig beeld zoals je dit ook met browsers kan doen (door op F11 te drukken)?
 
neen, als ik op F11 druk gebeurt er niets
 
Dat begrijp ik. Het staat tussen haakjes om aan te geven hoe dat in browsers werkt. In dat programma zal daar een ander knopje voor zijn.
 
Zoeken of je hem toevallig ergens op volledig scherm hebt gezet.
 
De schermmodus staat op "standaard". Als ik die op "volledig scherm" zet verdwijnt ook onderaan de werkbalk van windows.
 
Met welke versie van Windows werk jij?
 
Adobe Photoshop CS2 (9.0) is een oud programma. Het dateert van april 2005.
Adobe waarschuwt als volgt:

“Lezen voordat u een CS2-product downloadt
Adobe heeft de activeringsserver voor CS2-producten uitgeschakeld, inclusief Acrobat 7, vanwege een technisch probleem. Deze producten zijn meer dan zeven jaar geleden uitgegeven, kunnen op vele moderne besturingssystemen niet worden uitgevoerd, en worden niet meer door Adobe ondersteund.

Adobe raadt ten sterkste aan niet-ondersteunde en verouderde software niet uit te voeren.”
Bron: https://helpx.adobe.com/nl/creative-suite/kb/cs2-product-downloads.html?promoid=19SCDRQK

Het programma werd ontwikkeld voor Windows 2000 en Windows XP.
Ik ga er van uit dat jacanape intussen een nieuwer besturingssysteem gebruikt.
Op dit moment blijft CS2 op de voorgrond staan, wanneer hij een ander programma op de voorgrond wil zetten. CS2 eist dus de focus op. Jacanape moet dan eerst CS2 minimaliseren. Als dat de enige bug is die hij tegenkomt bij dit oude programma, dan mag hij in zijn handen knijpen, lijkt mij.

Als jacanape een vrij grote monitor heeft (24 inch of groter), dan zou hij twee vensters naast elkaar kunnen openen, bijv. op de linker helft CS2 en rechts een ander programma. Dat is misschien niet ideaal, maar dan hoeft hij CS2 niet te minimaliseren.
 
Adobe Photoshop CS2 (9.0) is een oud programma. Het dateert van april 2005.

Klopt daarom ook mijn vraag welke Windows hij gebruikt. Want ik las op een site dat veel mensen met Windows 10 verschillende problemen ervaarde.
 
Ik gebruik windows 7. Dezelfde situatie op mijn vorige computer gaf geen problemen.
 
Hoe lang is dat geleden dat jij die andere Windows 7 gebruikte?
Want je krijgt wel elke maand updates en daardoor veranderen er soms ook dingen.
Kun jij geen ander programma gaan gebruiken?
Of anders de optie van Porrelaar gaat proberen.
 
't zal toch de oplossing van Porrelaar worden vrees ik.
Bedankt voor het advies
 
Kun jij dit niet met een ander programma doen?
 
Een nieuwere versie van het bewuste programma is ook het overwegen waard.
 
Heb je onlangs updates van windows 7 binnen gekregen? Er blijken nogal wat mensen last te hebben van hetzelfde probleem na updates van W7. Er wordt veelal gesproken over de volgende updates:
KB3164033
KB3164035
KB3161664
Vooral die laatste blijkt nogal wat roet in het eten te gooien.
Als je die kan verwijderen/disable en na herstart eens kijken naar je CS2 of het opgelost is.
 
Laatst bewerkt:
Volgens anderen is Photoshop CS2 compatibel met
  • Windows 10
  • Windows 8
  • Windows 7
  • Windows Vista
  • Win XP
  • Win 2000
Dat Adobe iets anders beweert - logisch.
Te betalen web-abonnement!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan