• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info phpBB + thema

EvC

Nieuwsgierig Aagje
Lid geworden
9 aug 2016
Berichten
1.225
Waarderingsscore
13
Een plaatsje voor een forumsoftware topic kon ik zo gauw niet vinden.

De eenvoud van dit phpBB forum en het duidelijke ProSilver gebaseerde Platinum thema viel me op.

Hoewel ik geen voorstander ben van een sidebar - het maakt een homepage al gauw vol - slaagt het er wel in om het aantal knoppen zo beperkt mogelijk te houden. Een gebruiksvriendelijk en intuitief compromis zou je het kunnen noemen.

Het lampje in de header is een uitkomst voor al te lichtgevoelige oogjes.
De doorgeslagen trend om te minimalistische thema's te gebruiken is om hoofdpijn van te krijgen. Dit oogt relaxed.

De zwarte balk bovenaan in combinatie met het blauw doet wat somber aan. Het geheel mist daardoor iets vrolijks, een oppepper.
Waarschijnlijk heeft het die kleur omdat het eventueel moet combineren met een thema Color Switcher.

Een geslaagde poging die een vermelding waard is.

Note: kan het zijn dat de spellingscontrole op Engels staat i.p.v. Nederlands?

 
Om verwarring te voorkomen: ik bedoel de spellingscontrole in dit forum, NCF.
 
Hoi, als je dit leest, dan zie dat helmaal onderaan English staat vermeld.
Klik daarop en wijzig dat dan naar Nederlands.
 
Dank, opgelost.
 
Inmiddels zijn er andere thema's gepasseerd en is nu het Aero thema geinstalleerd:
Erg fraai - ook ProSilver gebaseerd - en geen combinaties van zwart en blauw:



Door het vele blauwgebruik oogt het geheel tamelijk diffuus: het mist een eyecatcher die er een geheel andere twist aan geeft.

Hier zie je een probeersel met een egale oranje-rode header waar de forumtitel nog ontbreekt (die licht blauw zou kunnen zijn).
Het geeft meteen iets vrolijks.
Of het in phpBB mogelijk is durf ik niet te zeggen:

 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan