• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Picasa albums downloaden mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvangenderen

NCF Lid
Lid geworden
6 okt 2018
Berichten
49
Waarderingsscore
0
In Picasa als ik op uploaden naar Google Foto's klik krijg ik een foutmelding downloaden van albumlijst is mislukt
hoe kan ik die foutmelding oplossen
kan ik op nieuw downloaden van de albumlijst in Picasa naar Google Foto's
 
Klik op de volgende link en lees alle informatie: Wat gebeurt er met Picasa, Picasa Webalbums en de Picasa Webalbums-API? - Help van Picasa en Picasa Webalbums

Belangrijk voor jou is vooral deze zin: "Picasa werkt niet meer online. Je kunt dus geen albums of afzonderlijke foto's meer synchroniseren of toevoegen."

Wat jij wilt kan dus niet meer. In Picasa zie je onderaan nog steeds de groene knop met de tekst Uploaden naar Google Foto's, maar die knop werkt niet meer en zal ook nooit meer gaan werken. Dat is niet op te lossen, want Google heeft dat onmogelijk gemaakt.

Je moet voortaan op een andere manier foto's uploaden naar Google Foto's. Dat doe je niet meer via Picasa, maar direct via Google Foto's.
Open Google Foto's.
Klik dan bovenaan op de knop Uploaden:

5c4f82e9274d8-Klik_op_Uploaden.png


De Verkenner wordt dan geopend. Blader naar de map met foto's die je wilt uploaden. Open die map en selecteer dan met ingedrukte Ctrl-toets alle foto's die je wilt uploaden. Als je klaar bent met selecteren, dan klik je onderaan dat venster op de knop Openen.
Links onderaan in beeld zie je dan dat de foto's 1 voor 1 geüpload worden.
Als het uploaden klaar is, zie je zo iets:

5c4f838e4bc37-18_items_ge%C3%BCpload-Toevoegen_aan_album.png


Klik dan in dat venstertje op Toevoegen aan album.
In het volgende venster kies je Nieuw album.
Het album met inhoud zal getoond worden.
Je kunt direct een naam voor je album typen.
Als je klaar bent met typen van de naam van het album, moet je linksboven op het vinkje klikken:

5c4f83f38834e-vinkje_is_gereed.png


Je nieuwe album staat dan tussen de andere albums van Google Foto's.
 
Hoe kan ik albums in Google Foto's openbaar maken
 
Echt openbaar maken, zodat je albums voor alle mensen in de hele wereld zichtbaar zijn, kan volgens mij niet (meer).
Je kunt wel albums delen met mensen van wie jij het e-mailadres kent.
Als je dat wilt, dan doe je het volgende:
1. Open Google foto's
2. Open het album dat je wilt delen met anderen
3. Klik op het pictogram Delen dat rechtsboven staat:

5c536522b13d4-Google_Foto_s-album_delen.png


4. Er opent dan een venstertje waarin je e-mailadressen kunt typen van de mensen met wie jij dit album wilt delen. Er worden waarschijnlijk ook mensen voorgesteld met wie jij dat album zou kunnen delen. Klik dan op de namen van de mensen met wie jij het album wilt delen. Klik daarna op de knop Verzenden, die bovenaan in dat venster staat:

5c5367178e02f-knop_Verzenden.png


5. De geadresseerden ontvangen dan een e-mail met een uitnodiging om jouw album te bekijken. In die mail moeten ze klikken op de blauwe knop Album bekijken.

Meer informatie over het delen van foto's vind je hier: Foto's en video's delen - Android - Google Foto's Help
 
als ik fotos aan een nieuwe album toevoegd in Google Foto's en ik openent de nieuwe album in Google albumarchief staat beperkt of prive maken alleen jij hoe kan ik een nieuwe album in Google albumarchief openbaar maken voor iedereen?
 
Als er staat "Beperkt of privé maken", dan is dat album van jou blijkbaar al openbaar.
Dat kun je zo controleren:
Open in Google Foto's een album met foto's.
Klik dan rechts bovenaan op de knop met de 3 puntjes:

5c83bc8473459-3_puntjes_in_Google_Foto_s.png


Klik daarna op Opties:

5c83bcac60a4d-Klik_dan_op_Opties.png


Het volgende kleine venstertje zal getoond worden:

5c83bcd3d478b-schuifje_onder_Delen_op_Aan_zetten.png


In bovenstaande afbeelding staat het schuifje onder Delen op Uit. Staat het schuifje bij jou op Aan, dan deel jij dat album al met verschillende mensen.
Wanneer ik op dat schuifje klik, dan wordt het op Aan gezet, en dan zal het volgende venster openen:

5c83bf002689a-Opties_voor_Delen.png


Daarin kan ik regelen wat ik wil delen.
Je kunt toestaan dat anderen ook hun foto's in jouw album plaatsen, maar je kunt dat ook uitschakelen.
Je kunt toestaan dat anderen jouw foto's liken en er opmerkingen bij plaatsen, maar je kunt dat ook uitschakelen.
Wie kan jouw album bekijken? Iedereen die de juiste link naar jouw album heeft.
Je kunt daarvoor de link kopiëren die onder Link voor delen staat. Die link verstuur je dan in een e-mail naar alle mensen die jouw album mogen bekijken.
Of je klikt onderaan op het plusteken dat staat voor Mensen uitnodigen.
Je kunt dan contactpersonen uit jouw adresboek van Gmail aanklikken.
Heb je alle contactpersonen aangeklikt die jouw album mogen bekijken, dan klik je op de knop Verzenden:

5c83c1a6dae8c-Dit_is_de_knop_Verzenden.png


Nadat je op die verzendknop hebt geklikt, zullen de contactpersonen die jij hebt aangeklikt, een e-mail ontvangen met daarin een link naar jouw album. De ontvangers hoeven dan alleen maar op die link in die e-mail te klikken. Daarna zal jouw album voor hun getoond worden. Zij kunnen dan de foto's in jouw album bekijken.

Let op: een album van jou is alleen zichtbaar voor die mensen die de link naar jouw album ontvangen hebben. En die mensen zoek jij zelf uit. Een album is dus nooit zichtbaar voor iedereen in de hele wereld. Nou ja, dan kan wel. Dan moet jij de link naar jouw album in alle kranten ter wereld of op alle websites ter wereld plaatsen.

Ik hoop voor jou dat je er zo uitkomt. Duidelijker kan ik het niet maken, helaas.
 
kan ik een album in Google Foto's en albumarchief Google openbaar voor iedereen maken?
 
ik heb de app Chrome per ongeluk verwijderd op mijn smartphone, kan ik het terughalen?
 
Een album in Google Foto's is openbaar voor iedereen die de link naar dat album heeft.
Wat heb je niet begrepen van wat ik in mijn vorige reactie schreef?

ik heb de app Chrome per ongeluk verwijderd op mijn smartphone, kan ik het terughalen?
Deze vraag gaat niet over Picasa, maar over een smartphone. Die vraag hoort hier dus niet thuis. Voor de vraag over je smartphone moet je een ander topic aanmaken. Klik daarvoor op de volgende link: Smartphones en tablets
Dan zit je in het onderdeel Smartphones en tablets. Klik daar op de knop Plaats bericht. Die vind je rechts bovenaan.
 
kan ik een album in Google Foto's en albumarchief Google openbaar voor iedereen maken?
 
Beste dvangenderen, je herhaalt steeds dezelfde vraag. Maar nergens blijkt dat je de eerdere reacties van mij in dit topic al gelezen hebt. Lees je mijn reacties helemaal niet of snap je ze niet? Ben ik onduidelijk in mijn antwoorden? Zeg dan wat precies in mijn antwoorden voor jou niet duidelijk is, want zo komen we niet verder.

Ik heb moeite gedaan om antwoord te geven. Ik zet er afbeeldingen bij om het zo duidelijk mogelijk te maken, maar jij lijkt wel een repeterende plaat door steeds dezelfde vraag te stellen. Dat is voor de helpers erg teleurstellend.
Ik overweeg nu om voortaan maar niet meer te reageren op jouw vragen, want je doet toch niets met de antwoorden.
 
als ik een nieuwe album aanmaakt in Google Photos is in Google albumarchief bij een nieuwe album beperkt of prive maken hoe kan ik een album bij instellingen openbaar maken op het internet?
 
als ik een nieuwe album aanmaakt in Google Photos is in Google albumarchief bij een nieuwe album beperkt of prive maken hoe kan ik een album bij instellingen openbaar maken op het internet?
 
als ik een nieuwe album aanmaakt in Google Photos is in Google albumarchief bij een nieuwe album beperkt of prive maken hoe kan ik een album bij instellingen openbaar maken op het internet?
 
Hoe kan ik een album in Google Albumarchief openbaar op het internet maken?
als ik nieuwe album opload in Google Photos staat in Google albumarchief beperkt of prive alleen jij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan