• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Plaatjes Animatie (avatar) : .gif

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnietjuh

Senior
Lid geworden
19 jun 2004
Berichten
3.651
Waarderingsscore
39
hallo,

ik wil graag ervoor zoren dat ik foto's van me honden als advator kan gebreuken :D

maar nu is mijn vraag, hoe kan ik er voor zorgen dat het telkens overspring? ik heb imageready en photoschop, animatieshop en paintshop pro.


grzz
 
ik heb daar al naar gekeken maar ik kom der niet uit :( miss nog een andere tut?

grzz
 
gebruik GifMovieGear :)

Frames invoegen met ctrl+i :)
 
Wel eigenlijk is dat niet zo moeilijk hoor,
Ik zal het eens proberen uit te leggen :)

1: Open Adobe Image Ready. Ga naar window en vink daar animation aan. (Het animatiepalet verschijnt.)
2: Ga naar nieuw en open daar een nieuw gif bestand(alleen gif ondersteund dit)(Van zo'n 100op75pixels) Open de afbeelding die je als eerste wil tonen.Ga dan naar edit--> transform--> scale. Er verschijnt een kader rond je afbeelding.Verklein je afbeelding zodanig dat ie in je nieuw gif bestand geraakt. Selecteer dan het overblijvende en copieer het. Plak het in je nieuw gif bestand.
3:Kijk dan naar je animationpalet. Dupliceer het eerste frame( onderaan in je animatiepalet)
4: Open de volgende afbeelding

Nu komt het moeilijkere stukje, je moet met layers werken (ik hoop dat je dat toch kent :) )
5: Selecteer je volgende afbeelding en copieer ze maar verklein ze wel eerst via transform.
6: ga nu naar je nieuwe gif afbeelding en copieer ze daar.
7: Nu zie je rechts bij layers dat er eentje bijgekomen is.
8: Om er nu voor te zorgen dat het van de eerste naar de andere afbeelding gaat , moet je bij het eerst frame ervoor zorgen dat ENKEL layer 1 zichtbaar is( doe je door op oogje te klikken) en bij het tweede frame ENKEL layer 2 zichtbaar staat. Ok??

OM daar nu zo'n fade in en fade out(vervaging) voor te maken moet je tweenen(--> je ene foto vervaagt en je andere komt op)
die tweening vind je ook bij het animationpalet naast het dupliceren van een frame.
Dan komt er een nieuw venstertje op met daarop het aantal layers dat je wilt toevoegen. Tik daar zo'n 10 frames in.(geeft mooier effect)
Bij parameters vink je best alle selecteervakjes aan.
en voila.

Dat zou het zo ongeveer moeten zijn.
Als je vragen hebt of iets niet verstaat, vraag het me maar gerust. ;) :D
 
Hehe, kheb ook wat geprutst met die tut..
my result:

untitled15ih.gif


Niet echt nice hhehe
 
Als je een heel eenvoudig filmpje wil, kan je dat ook maken met Unfreez, dat is op 2min. geflikt.
(je hebt dan wel geen effecten, daar heb je idd imageready voor nodig) :D :lol:
unfreez
 
Wel niet zo moeilijk hoor ,
In het begin zit je je tekst gewoon wat lichter,
en laat je ze tweenen tot de uiteindelijke tekst die dan normaal getypt staat (hard)

Kijk maar naar mijn "O" in ollie , die ben ik zo een beetje vergeten iets zachter te zetten in het begin :)
 
bedankt,

als ik weer eens een beetje tijd en zin heb ga ik er weer ff naar kijken


grzz
 
chek um nu

<<<<<----------------------
 
ik vind hem leuk zo


Toffe hondjes!!! :lol:
 
Originally posted by ollie@09-01-2005, 11:44:05
tof :D
maar wel een beetje rap , vind je niet? :unsure:
ik heb het nu met animatieshop gemaakt


grzz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan