• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Portugees in de Web sides

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik vecht nog steeds met dat Portugees als ik een zoekfunctie invul in FF.
Als ik niet oplet download ik zomaar iets in het Portugees.
Ik gebruik Firefox als Intenet toegang.
Mijn hele laptop is in het Engels en ik gebruik nooit een zoekfunctie met Portugees. (Ik woon in Mozambique = Portugees sprekend.)
Hoe los ik dit op?
MVG perloc
 
Ik heb al een paar keer gezocht in "Options" maar het enige wat in de buurt komt is de "Language" setting.
Die staat op Engels UK. Geen andere.
Maar dat werkt dus niet!!
perloc
 
Waarschijnlijk wordt jou locatie of op adres gebruikt om te zoeken. Je zou eens als test een vpn kunnen gebruiken en dan een ander land kiezen, om te kijken of dat wel anders is
 
Als je google als zoekmachine gebruikt kan je rechts onderaan bij instellingen de regio instellingen aanpassen naar bv Verenigd Koninkrijk, misschien brengt dit een oplossing.
 
Ik ben het eens met Aarie25 dat een VPN je wel eens op het goede spoor kan zetten.
 
@Aarie25 - Even wachten. Moet even die VPN uitzoeken.
Heb ik ergens voorbij zien komen..
@Dotchiejack: Dat is een leuke. Ik weet dat, als ik iets zoek, Firefox gebruik maakt van Google als zoekmachine.
Dus ik heb even Google geopend en ziedaar! Alles in het Portugees!! Dat is weer een van die lastige zg. "hulpjes" waar Windows mee vol zit. Dus even Regionale definities geopend en UK geselecteerd. Alles blijft in het Portugees. Zal zien if de sides nu in Engels zijn zonder dat Portugees.
Dus Rubensky, ook even wachten....
perloc
 
@Aarie25 - Even wachten. Moet even die VPN uitzoeken.
Heb ik ergens voorbij zien komen..

Ik heb zelf de gratis versie Windscribe gehad.
Die beviel zeer goed, maar dat is wel weer enkele jaren geleden.
 
VPN gevonden. Maar hoe nu verder?
Ik zie nergens een language setting op de VPN pagina, Ook niet een van de mogelijkheden waar ik een language zetting vermoed.
Graag een hint!
perloc
 
Je moet een server kiezen in een ander land, dan wordt jou ip adres ook aangepast naar dat land.
Hou er wel rekening dat jou internet een stuk trager kan worden, omdat de server verder weg is.
Maar het is ook even een test.
 
We zijn hier al eens geweest, ik dacht dat het opgelost was, maar niet dus.

Toch voor de zekerheid nog even wijzen op die instellingen van de Google zoekpagina, de instellingen (settings) rechts-onderin. Daar kan je niet alleen de regio instellen maar ook taal, en onder 'Talen' zit :
"Welke taal moeten Google-producten gebruiken?"
en
"Momenteel worden zoekresultaten weergegeven in het:"

Niet vergeten op 'Opslaan' te klikken.

Regio_en_Taal_Google.jpg
 
Hoe kom ik aan een server naam van een ander land.
Een uit Swaziland, Zimbabwe of Zuid Afrika, alle drie Engels sprekend.
En zijn, afgezien van de afstanden hier, redelijk dichtbij.
perloc
 
Test eens Epic privacy Browser, die heeft een ingebouwde VPN.
Je kan de VPN inschakelen met de 2 stopcontacten rechts bovenaan, rood is geen VPN, groen is VPN.
Kijk eens welke zoekresultaten je dan krijgt.
epicbrowser
 
Hoe kom ik aan een server naam van een ander land.

Normaal kun je via de instellingen een ander land kiezen. Ik kon bijvoorbeeld kiezen voor Duitsland, Frankrijk en zelfs een server in Amerika.
 
Even op het rijtje:
@Dotchiejack: getest en zonder de VPN te activeren een zoekstring ingevoerd en alles is in het Engels. (Tot nog toe). Maar de installatie ging wel moeizaam en volledig verschillend van een willekeurige installatie. Normaal krijg je een window met de vraag of je het met de installatie eens bent en zo. Het leek me een beetje onbetrouwbaar.

@Aarie25: ook dat heb ik wel eens gezien. Hou ik in gedachten.

@Rubensky: nog niet dus.

Hoe is jullie oordeel over deze Epic??: Als default gaan gebruiken?? Is ie freeware?
perloc
 
Ik ga dus Epic gebruiken als zoekprog.
Welbedankt voor alle bijdragen!!
perloc
 
Geen dank!
Hopelijk is het nu opgelost voor jou.
 
Graag gedaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan