• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

prijsverschil SSD-schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Hoewel ik voorheen er al een aantal gekocht heb valt me toch het gigantische prijsverschil op, bv. voor een 256 GB SSD: van ongeveer € 70.-- tot ruim € 150.-- (of misschien nog wel meer). In feite zoek ik een goede SSD om mijn C-schijf te klonen.
 
€ 150.-- moet zijn: € 250.-- !
 
maar wáárdoor dat prijsverschil (ook bij jouw links) door veroorzaakt wordt? Ik neig dan toch naar die van pakweg € 90.-- voor 24 GB.
 
Dat heeft met je eigen voorkeur te maken natuurlijk - als je het over Samsung hebt.
En is niks mis mee.
 
Nou, ik bedoel waar het prijsverschil met een factor 3 aan ligt. De allergoedkoopste zijn zo'n beetje € 75.--, de duurste (ook 240 GB) € 270.--. Inderdaad heb ik al Crucial en Samsung in huis, maar ook andere merken, en ik merk geen verschil. F.
 
Echt verschil in snelheid zal je normaal gesproken ook niet merken.
En als je al meerdere SSD's hebt, waarom dan nog één erbij?
 
@L.P: het verhaal bij tweakers maakt het duidelijk, hoewel ik niet alles begrijp.
De tweede link is inderdaad nuttig. dank je wel.
@ A54: ik heb voor elke pc een SSD (beetje overkill, ik weet het), maar ik merk dat soms eentje - bij opnieuw bijwerken - het niet goed meer doet. Bovendien is er ook nog een oude HD van 2,5"320 GB bij die vervangen moet worden.
 
Wil je die 320 GB dan door een SSD vervangen?
Dan zou ik zelf voor een grotere HD kiezen!
 
Het betreft een wat oudere "refurbished" HP-Compaq die alleen maar als reserve dient. Op een soortgelijk apparaat heb ik met 240 GB geen enkel probleem. Dat zou echt "ovrkill"worden. In mijn dagelijkse pc heb ik een Crucial 240 GB tot grote tevredenheid. Bij kennissen raad ik zoiets meestal ook aan.
 
Vaak zijn merken en typen ook een beetje de persoonlijke voorkeur. Met welk merk heb je een soort van band? Of is er een merk waar je slechte ervaringen mee op hebt gedaan? Dat zijn toch zaken waar vaak naar wordt gekeken.
 
@ A54: nee, kloon
@ Rubensky: met mijn eenvoudige werk vooralsnog geen slechte ervaringen met een bepaald merk SSD.
 
verschil in prijs is vaak type MLC vs TLC
daarnaast garantie is ook belangrijk volgens mij komen die evo's met 5jaar garantie.
hoe garantie wordt afgehandeld is net zo belangrijk

voorbeeld te geven gaat je intel cpu is kapot heb je binnen 3 dagen een nieuwe van intel
gaat je Samsung telefoon kapot ben je hem gewoon 2 maanden kwijt.

dat is voor mij reden al genoeg om geen Samsung telefoon te kopen want stel hij gaat kapot binnen de garantie periode wordt ik geforceerd eigenlijk om een tijdelijke nieuwe telefoon te kopen om die 2 maanden mee te overbruggen.
 
Laatst bewerkt:
interessant te lezen wat zo'n simpele vraag allemaal doet opborrelen!
 
Het verhaal met de Samsung telefoon is interessant. Daar wil ik dan nog wel aan toevoegen dat het ook afhankelijk is van waar je hem koopt.
 
Op die markt in Beverwijk....
 
Dat zegt alles....
 
Hier ook nog geen enkel probleem ondervonden met SSD-merken en ik heb er hier al heel wat zien passeren. De pro-versies (lees: duurder met langer garantie) laat ik meestal aan mij voorbijgaan. Ik koop ook vaak jonge tweedehandse SSD's via Marktplaats of Tweedehands. Mensen verkopen soms al snel te kleine SSD's voor grotere en vaak is een 128Gb SSD in een desktop al ruim voldoende (met een extra HDD erbij). Meestal controleer ik die dan op het aantal gebruikte uren. Het is ook gek om een dure SSD in een oudere laptop te steken die meestal maar SATA2 of SATA3 ondersteunt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan