• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Printer is opeens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gewaardeerd
Lid geworden
16 jun 2008
Berichten
1.201
Waarderingsscore
1
Op 25 maart jl. hebben wij een printer gekocht voor ons op te starten bedrijf. Het is een Xerox WorkCenter 6515. Ik had via de CD de driver geïnstalleerd en hij deed het aan het begin goed. Tot ik een paar weken dingen had uitgeprint wat we nodig hebben en van het ene op het andere moment kreeg ik de volgende melding: printer heeft foutstatus. Ik heb het uiteindelijk kunnen oplossen door de printer te verwijderen, computer opnieuw opstarten en daardoor werd het stuurprogramma opnieuw geïnstalleerd. Maar elke 2 weken krijg ik weer een foutmelding waardoor ik niet kan printen. En nu had ik weer de oude printer verwijderd, opnieuw opgestart en wilde hem weer installeren. Maar nu werd er gewoon een kopie gemaakt en de printer is zichtbaar bij een document wat ik wil uitprinten. Er staan dus nu gewoon 2 printers. Ik zal hier een aantal foto's bij sturen.

Afdruk foutmelding op bureaublad.png

Printer verdwenen.png

Dubbele printer.png

Zou iemand mij kunnen helpen met het oplossen van dit probleem? Ons besturingsprogramma is Windows 10.
 
Te proberen : printer verwijderen in apparaatbeheer. Ook nog even kijken in program flies of er nog mappies van Xerox staan. Zo ja, verwijderen. Daarna even Ccleaner starten en register controle doen. Eventueel aangetroffen 'sleutels' van Xerox verwijderen.
Computer uitzetten en weer aanzetten. Even kijken of Windows 'm 'detecteert' en automatisch drivers installeert zonder dat je de meegeleverde CD gebruikt.
 
Ik zie de volgende dingen staan met Xerox:
Power Engage (bureaublad app)
Xerox Print Experience
Xerox programma voor installeren scandriver ongedaan maken
Xerox Office Printing

En CCleaner had ik al laten lopen.
 
Stel dat je mijn 'probeersel' uit bericht 2 gaat proberen, dan alles verwijderen dat naar Xerox verwijst, TENZIJ je nog andere hardware van Xerox aan de computer hebt 'hangen', dan even voorzichtig zijn. Sowieso na de apparaatbeheer-verwijder-actie én de handmatige verkenner-mappies-verwijder-actie even Ccleaner (registercontrole) draaien zodat de laatste Xerox sleuteltjes verwijderd worden. Dan de machine opnieuw opstarten en 'kijken' wat Windows 10 vervolgens gaat doen. Gebeurt er niets, dan maar weer die CD van Xerox erbij pakken. Beter nog (dan die CD weer gaan gebruiken: ) heb je op de site van Xerox gekeken of er mogelijk al nieuwe(re) drivers zijn voor de printer, de drivers op de meegeleverde CD zullen wellicht net zo oud zijn als de printer oud is.
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat we hebben is een Xerox printer en mijn man moet er ook mee kunnen printen. Hij heeft er trouwens nooit problemen mee gehad.
 
De laatste grote Windowsupdate heeft bij meer mensen op meerdere terreinen problemen veroorzaakt, dus wie weet...…...

Zo vind ik hier stuurprogramma's van o.a. juni en juli dit jaar. - Klik hieronder op het lichtblauwe 'ondersteuning'- (Zelfs firmware van maart dit jaar) Vers dus!
Het zou zomaar kunnen dat wanneer je de 'verse' software gebruikt en niet de meegeleverde CD, dan wel iig na de CD installatie de hele boel update met die verse drivers / firmware, dat het e.e.a. wel goed gaat / blijft werken.

ondersteuning
 
Er staat een printopdracht in de wachtrij . Weet je om welke printopdracht het gaat ?
Hoe groot is die printopdracht ?
Kun je terug vinden in afdruktaken wat er in de wachtrij staat
Is het mogelijk om die afdruktaak te annuleren ? Het eerste waar ik aan denk is dat die te groot is voor het buffergeheugen van de printer en daarom in de wachtrij blijft staan .
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4027370/windows-10-view-the-print-queue
 
De printopdracht is niet groot, namelijk het woordje testpagina.
 
Als je die testpagina annuleert , laat eens weten of er dan nog problemen zijn .
 
De laatste grote Windowsupdate heeft bij meer mensen op meerdere terreinen problemen veroorzaakt, dus wie weet...…...

Zo vind ik hier stuurprogramma's van o.a. juni en juli dit jaar. - Klik hieronder op het lichtblauwe 'ondersteuning'- (Zelfs firmware van maart dit jaar) Vers dus!
Het zou zomaar kunnen dat wanneer je de 'verse' software gebruikt en niet de meegeleverde CD, dan wel iig na de CD installatie de hele boel update met die verse drivers / firmware, dat het e.e.a. wel goed gaat / blijft werken.

ondersteuning

Dus je wil zeggen dat ik die dingen moet gaan verwijderen? Ik snap het niet helemaal. Want ik kan ook niet met de CD installeren, omdat de CD schijf niet meer werkt. Die blijft open staan.
 
Als je die testpagina annuleert , laat eens weten of er dan nog problemen zijn .

Ik heb de testpagina geannuleerd, maar nu zijn de printers ook niet meer zichtbaar bij het bestand. Hij komt nu automatisch te staan op Microsoft print to PDF. Maar hij drukt niet af.
 
Het enige wat we hebben is een Xerox printer en mijn man moet er ook mee kunnen printen. Hij heeft er trouwens nooit problemen mee gehad.

k kan verkeerd zijn, maar ik denk dat het niet echt een printerprobleem is , maar een netwerk probleem .
 
Printer delen werkt ook niet. Dat heb ik net geprobeerd d.m.v. testpagina van de printer af te drukken. Dat doet het niet.
 
Ik kan hem wel delen, maar nog niet printen.
 
Hebben jullie als bedrijf een IT verantwoordelijke of netwerkbeheerder ? Lijkt me een taak voor hun .
 
Nee, die hebben we niet. We zijn nog steeds met zijn tweeën.
 
Volg eens de gegeven adviezen op en post dan de resultaten, anders komen we niet verder.
De printer verwijderen, Windows opnieuw opstarten doet geen pijn / kan geen kwaad.

Aanvulling : in configuratiescherm, printers, dáár beginnen met BEIDE printers te verwijderen. Dan...….. zie eerdere berichten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan