• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Printer is opeens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet ik dan van de bovenste, de onderste of beide de scandriver installeren?
 
Moet ik dan van de bovenste, de onderste of beide de scandriver installeren?

Er is nieuwe software door jou printer beschikbaar, dus moet je voor bijwerken kiezen.
Als je dat hebt gedaan, de scan nog een keer doen.
Want er staat meerdere keren dat er nieuwe software wordt aanbevolen.
 
Maar dat is van de 6515 PS en ik heb de 6515 nodig.
 
Het apparaat fungeert als bedrade netwerkprinter en heeft een ingebouwde Printserver en daar staat die PS voor .
Lees dit even
https://nl.wikipedia.org/wiki/Printerserver
Waar die gele netwerkkabel zit aangesloten is de printserver die kan verwijdert worden en vervangen worden door een draadloze printserver .
Maar met dit apparaat kan men ook scannen en uit de afbeelding die jij reeds liet zien leid ik dus af dat de software voor de printer geïnstalleerd werd maar niet voor de scanner .
Dit is wel een alles in één apparaat maar om te kunnen printen moeten de printerdrivers geïnstalleerd zijn en om te kunnen scannen moeten de scannerdrivers geïnstalleerd ziin en blijkbaar zijn die scannerdrivers niet geïnstalleerd .
Deze software voor de scanner moet dus geïnstalleerd worden .Aan de datum te zien blijkt dit een update te zijn .
http://www.support.xerox.com/suppor...ntId=142256&from=downloads&viewArchived=false
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gedaan wat je zei en de computer opnieuw opgestart. Ik zag dat de printer inderdaad was toegevoegd en ik had hem als standaardprinter ingesteld. Ik wilde een testpagina afdrukken, maar weer krijg ik een foutmelding. :mad:
 
Even helemaal terug naar het begin, want er zit heel veel ruis in deze discussie.

Welke Windows versie gebruik jij en als het Windows 10 is - Home of Pro versie.

Hoe is de printer zelf geconfigureerd in jouw nog kleine bedrijfsnetwerk?
Daarmee bedoel ik dus - hoe is deze printer verbonden met de computers die er mee printen moeten?

Heeft de printer wel of geen WLAN-mogelijkheid.
Indien geen - waarom geen WLAN gekozen?
 
Even helemaal terug naar het begin, want er zit heel veel ruis in deze discussie.

Welke Windows versie gebruik jij en als het Windows 10 is - Home of Pro versie.

Windows 10 pro


Hoe is de printer zelf geconfigureerd in jouw nog kleine bedrijfsnetwerk?
Daarmee bedoel ik dus - hoe is deze printer verbonden met de computers die er mee printen moeten?

Via een TP-link.


Heeft de printer wel of geen WLAN-mogelijkheid.
Indien geen - waarom geen WLAN gekozen?
Geen idee. Ik zal een foto bijsturen. Misschien wordt er dan meer duidelijk?Gebeurtenissen printer.png
 
Xerox WorkCentre 6515DNI.
 
Voor alle zekerheid
Is het Xerox WorkCentre 6515DNI. of Xerox WorkCentre 6515
Xerox WorkCentre 6515DNI heeft ook een wi-fi functie terwijl Xerox WorkCentre 6515 die niet heeft .
 
Ik begrijp zo langzamerhand dat de TS weinig ervaring heeft om printers te installeren.

In elke PC die moet kunnen printen, dient de printer software aanwezig te zijn.

Als de software geïnstalleerd wordt, controleer dan eerst of de printer aanstaat en de WLAN-radio ook.
Kijk desnoods de gebruiksaanwijzing na om de WLAN-functie te activeren.

Is de printer klaar en zend deze uit - dan is het tijd de software te installeren.
Bij installatie kies je dan voor een draadloze verbinding - de software gaat vervolgens op zoek naar de draadloze printer en zal als alles goed is jouw printer aangeven.
Daarna kan je doorgaan met de installatie.
 
Hoe kan ik WLAN controleren?
 
Neem me niet kwalijk - maar ben jij de gebruiksaanwijzing soms kwijt?

Uit de gebruiksaanwijzing:

Het IP-adres van de printer achterhalen via het bedieningspaneel van de printer:
1. Druk op het bedieningspaneel van de printer op de toets Home.
2. Raak Apparaat→Info over aan.
3. Noteer het IP-adres dat op het scherm wordt weergegeven.
4. Druk op Home om terug te keren naar het beginscherm.
Het IP-adres van de printer verkrijgen aan de hand van het configuratie-overzicht:
1. Druk op het bedieningspaneel van de printer op de toets Home.
2. Raak Apparaat→Info over→Informatiepagina's aan.
3. Raak Configuratie-overzicht aan.
Het IP-adres verschijnt zich in het gedeelte Connectiviteit van het Configuratie-overzicht voor
IPv4 of IPv6.
4. Druk op Home om terug te keren naar het beginscherm

Vraag: de WLAN-funktie zelf van de printer is een extra apparaatje dat op de printer aangesloten te worden - is dat bij jou ook het geval?

Zie: www.support.xerox.com/support/workcentre-6515/file-redirect/nlbe.html?fileLanguage=nl&contentId=136849 (is PDF).

Handleiding als PDF: www.support.xerox.com/support/workcentre-6515/file-redirect/nlbe.html?fileLanguage=nl&contentId=141977
 
Lees dat de WIFI adapter een optie is, niet erbij aangeschaft dan zal het via de lan moeten maar wel aan de router en niet aan een switch.
Netwerk
Als uw computer is aangesloten op een kantoornetwerk of een thuisnetwerk, gebruikt u een
ethernet kabel om de printer op het netwerk aan te sluiten.
U kunt de printer niet rechtstreeks via Ethernet op de computer aansluiten.
Er is een verbinding via een router of netwerkschakelaar nodig.
Een ethernetnetwerk kan worden gebruikt door een of meer computers en ondersteunt meerdere printers en systemen tegelijk.
Een Ethernetaansluiting is meest al sneller dan USB en u hebt dan directe toegang tot de instellingen
van de printer met behulp van de Embedded Web Server.
 
O oops, ik zie het al staan: het is WLAN1-5G-M0EHQE.

Ik snap er niets van. Ik heb bovenstaande tip opgevolgd en er werd via mijn computer een configuratie-overzicht uitgeprint en daar stond het bovenstaande ook bij. Ik wilde het overzicht inscannen, maar ik moet me opnieuw aanmelden. En ik weet mijn wachtwoord niet meer. Dat komt wel goed hoor, want ik moet het ergens hebben staan. Maar ik zie nog steeds foutmeldingen staan. Hoe kan dat nou weer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan