• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Printer is opeens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die aanpassingen kunnen niet die problemen veroorzaken. Ik denk dat de update van gisteren dit veroorzaakt.

Heb jij helemaal geen beeld?
Ook niet tijdens het opstarten?
Als je dan nog wel beeld heb, zou je tijdens het zien van het Windows logo meerdere keren op f8 kunnen drukken, tot er een scherm opent. Daar kun je kiezen voor veilige modus, als het goed is werkt hij dan normaal en kun je de dingen terugzetten die je in de link hebt veranderd.
 
Ik ga het zo even nakijken. Ik was bezig om hem opnieuw op te starten, maar hij ging automatisch (alweer) updates doen.
Maar omdat hij net 10 minuten uit was geweest, ging hij automatisch helemaal op zwart (dus ook geen icoontjes) en toen ik mijn muis een paar keer bewoog, zag ik het inlogscherm. Dus dat kan ik ook nog proberen.
 
Ik heb het uitgezocht, maar F5 helpt niet om in de veilige modus op te starten. Ik zie geen venstertje komen met veilige modus of zoiets.
En ik kreeg net de volgende melding:

Locatie is niet beschikbaar
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Desktop is niet beschikbaar. Als de locatie op deze pc is, zorg er dan voor dat het apparaat of station is verbonden of de schijf is geplaatst en probeer het vervolgens opnieuw. Als de locatie zich in het netwerk bevindt, zorg er dan voor dat u met het netwerk of internet bent verbonden, en probeer het vervolgens opnieuw. Als ook dan de locatie niet kan worden gevonden, is die mogelijk verplaatst of verwijderd.


En wat ik al eerder zei, ik kan niet typen of icoontjes openen (behalve in het scherm waar je je wachtwoord moet invoeren). Wat kan ik verder nog proberen?
 
Je moet F8 gebruiken.
Als je er dan in komt verwijder dan de betreffende update. Want dat zal de boosdoener zijn.
 
Eindelijk ben ik een stukje verder. Ik had iets gevonden dat ik ctrl + alt + del tegelijk moest intoetsen en dan zou ik naar taakbeheer gaan. Dat was gelukt. Daar moest ik naar app readiness gaan en met rechter muisknop op stop drukken. Als ik dan met links op readiness klik, kom ik weer in het scherm waar ik die dingen had veranderd en dat heb ik nu weer hersteld. Daarna ben ik de computer opnieuw gaan opstarten en ik zag weer een bureaublad. Maar nog steeds geen icoontjes. Ook geen icoon van Internet. Ik heb nog een keer de computer opnieuw opgestart maar nu via de herstelmodus. Dus hij is nu schijfherstel aan het doen (geloof ik) en dat kan een uur duren.

Je moet F8 gebruiken.
Als je er dan in komt verwijder dan de betreffende update. Want dat zal de boosdoener zijn.

Ok, dat ga ik straks wel proberen als die weer opgestart is.
 
je zei ik zie het bureaublad maar nog steeds géén icoontjes ...bedoel je dan hier de systeempictogrammen in de taakbalk zelf of eerder de snelkoppelingen op het bureaublad !
 
je zei ik zie het bureaublad maar nog steeds géén icoontjes ...bedoel je dan hier de systeempictogrammen in de taakbalk zelf of eerder de snelkoppelingen op het bureaublad !

Ik bedoelde de pictogrammen op het bureaublad zelf, maar ook de pictogramman van verkenner, internet, mail en team viewer.
 
De computer is opgestart en bijna alles werkt weer. Ik kan in ieder geval weer de icoontjes gebruiken, op het bureaublad staan de icoontjes ook weer en ik kan weer op internet.

Alleen het hoofdprobleem werkt nog steeds niet: de printer. Moet ik dan alsnog de laatste update verwijderen?
 
Alleen het hoofdprobleem werkt nog steeds niet: de printer. Moet ik dan alsnog de laatste update verwijderen?

Nee ! Je moet die terug installeren en toevoegen in het netwerk .
Hoe dat nu moet weet ik ook niet sinds de laatste lente update kun je geen lokaal netwerk meer aanmaken ! Het is ofwel openbaar ofwel privé . Dikke proficiat aan Microsoft zou ik zeggen .
Het gaat hier niet om een USB printer die gedeelt word , maar om een netwerkprinter die aangesloten is op een TP-link switch .
 
Updates.png
Wat moet ik nu hiermee doen?
 
Updates installeren
En om uw apparaat te kunnen gebruiken zal er niets anders opzitten dan microsoft te contacteren en hun hiermee te confronteren dat je apparaat geen Wifi ondersteunt en wat nu in windows 10 ?
 
Ok ga ik doen.
 
Fijn dat het weer werkt.
Je zou eens kunnen kijken of er fouten in jou Windows aanwezig is door in de zoekfunctie naast de startknop cmd in te typen, rechtermuis knop kiezen als administrator en dan typ je sfc /scannow, let op de spatie tussen sfc en /. Druk op enter en wacht tot de scan helemaal klaar is.
 
Fijn dat het weer werkt.
Je zou eens kunnen kijken of er fouten in jou Windows aanwezig is door in de zoekfunctie naast de startknop cmd in te typen, rechtermuis knop kiezen als administrator en dan typ je sfc /scannow, let op de spatie tussen sfc en /. Druk op enter en wacht tot de scan helemaal klaar is.

Gedaan en geen fouten gevonden. Zie foto.

Opdracht prompt.png
 
Mooi dat er geen fouten zijn gevonden.
 
Je zou eerst even kunnen kijken naar de manier die Swaken aangeeft.
 
Nou, het is gelukt! Ik heb contact gehad met iemand van Microsoft en heeft me geholpen. Hij bleek gedeeld te zijn en dat moest niet. Ook stond die op een oude poort en ze hebben hem naar een andere poort gedaan. De oude poort is verwijderd. Daarna gingen ze de printer zoeken en toevoegen. De andere printer is verwijderd. En een testpagina afdrukken. Dat was gelukt. Want ik had een Xerox WorkCenter 6515 PS gedownload omdat die andere er niet meer in stond en het moest de Xerox WorkCenter 6515 zijn. Dat is voor mij even geregeld. Ik hoop dat het nu voorgoed opgelost is, anders horen jullie het wel weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan