• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Printer print geen kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alan

Full SoftCity Member
Lid geworden
21 feb 2004
Berichten
1.374
Waarderingsscore
6
Problema!

Ik heb thuis een kleurenprinter van HP (950C). Leuk dingetje, heeft het altijd perfectalemento gedaan. Tot een paar daagies gelee, toen was het afgelopen met de fun.
In plaats van kleuren printte hij alleen nog maar groen rood en zwart/wit. Heeeel vervelend. Dit kwam heel plots. Ik had nergens met instellingen liggen rotzooien. Vandaag ben ik 'ns gaan kijken wattie deed als ik er een nieuw inktpatroon in deed. Nu printtie alleen nog maar mintgroen (en zwart/wit) en that's it!

De instellingen van het beestje zijn;

Plain Paper
Normal
Color

Advanced ->
- Paper / Output
Paper Size: Letter
Copy Count: 1 Copy
- Graphic
Print Quality: 300X300 dpi
Image Color Management
ICM - M: ICM Handled by Host System
ICM - I : Pictures
- Document Options
Advanced Printing Features: Enabled
Color Printing Mode: True Color (24bpp)
- Printing Features
Mirror Image: No
Print Mode: Auto Select
Photo Mode: (2400:1200): Off
Brightness: Normal
Intencity: Normal
Color Tone: Normal
Saturation: Normal
Ink Volume: Normal
Optimize for Photo Copy or Fax: Off

Dit zijn ze. Sommige dingen zijn grijs in dit menu, dan kun je ze niet veranderen. Als je dan een andere kwaliteit kiest (BEST-NORMAL-DRAFT) dan veranderd ie dat automatisch.

Maar goed. Weer TOTAAL geen idee waarom dit gebeurd!! Misschien weet iemand hoe ik 'm weer aan de praat kan krijgen! :(

Alvast heel erg bedankt!!
Greetzzz
Alan

:)
 
op je eigenlijke vraag weet ik ni direct en antw (mss de koppen vervuild --> bij de software van de printer de koppencleaning eens proberen?) maar op dit
ik mag geen avatar oploaden :(
"Je hebt niet het recht om avatars te uploaden naar deze server"
mss wel :) :
heb je toevallig de keuze gepakt om van je eigen pc een avatertje te nemen? want dat lukte bij mij ook nooit <_< , kreeg ook steeds die melding van het recht niet te hebben ed, maar via de andere keuze (via het internet uploaden, dat bovenste van 2 waar je een adres kan invullen dacht ik) dus wel :D (tenzij het bestand veels te groot zou zijn of het formaat nt ondersteund wordt ;) )

Jouw avatar
De volgende image typen worden toegestaan:
.gif .jpeg .jpg .swf .png
bij deze lukt het dus wel :-D
OF upload een avatar
bij deze krijg ik dez. melding als bij jouw
 
Greet!! TNX! :D
De avatar doet 't. Wel jammer dat je niet zelf iets leuks erin kunt zetten, maar dat je het van internet moet 'jatten', maar goed, I'll get over it!!

k Zit nu alleen nog maar met een kleurenprobleempje... <_<
Hopen dat iemand daar nog raad mee weet... Maar in ieder geval bedankt voor de avatar-tip!

A.
 
Misschien zijn bepaalde kleuren op, en kiest hij alternatieve kleuren, je zegt dat je er een nieuwe in hebt gedaan, was dit een nieuwe net uit de winkel of een nieuwe al heel lange geleden gekocht. Eventueel zou je kunne kijken of je de software kan veriwjderen en opnieuw installeren, doet hij het dan nog niet, dan ligt het hardwarematig of inktpatronen of dat rolding? weet de naam niet.

P.s avators kan je niet laden vanaf je eigen pc of je moet een server hebben draaien.
 
TNX!! :D Ik zal 'ns kijken of 't werkt!

A.
 
Oke en anders zoek ik morgen nog wel even voor je waar je naar kan kijken, heb dat nog ergens staan. Moet nu weg. :D
 
Hoi Alan, heb het nog niet gevonden, maar had ergens een artikel waar stond hoe je je printer kan schoonmaken e.d.

ps wel een mooie site heb je. :)
 
Thanks!

Hij is wel nog niet helemaal up to date (de website). Maar dat komt nog wel zodra ik wat meer tijd heb. Er staat nu alleen nog wat eerste en tweede jaars werk op.

Maar over de printer...
Ik denk dat het een hardware probleempje is. Hij herkent nml het kleurenpatroon niet. De zwarte wel. Dus er zal in de printer wel ergens een los contactje zitten. k Zal 's navragen in de winkel.

Maar in ieder geval thanks voor de tips!

Greetz
A.

:)
 
Ja wat ik erover had gevonden, was dat als je spuitingangen van de inktpatroon vuil of verstopt waren dan kon je bij alleen een bubblejet inkt patroon (goud vierkant plaatje onderzijde inktpatroon) proberen hem onder warm/lauw waterkraan te houden en daarna droog te deppen met een stukje keukenpapier. om te kijken of daarme de spuitopeningen weer wat open gingen. daarna kon je via de printeropties kiezen voor spuitopeningen reinigen en cardridge uitlijnen kiezen om te kijekn of de keluren dan wel weer deden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan