• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Printer print geen .pdf-files

Status
Niet open voor verdere reacties.
denkelijk ligt het probleem eerder aan de poort die jij gebruikt .. probeer het eens met USB001 in plaats van LPT1
Via andere toepassingen wordt wel geprint, dus ik zou de poort voorlopig laten, maar toch voor de zekerheid eens kijken of dat printen vanuit andere toepassingen ook vermeldt 'Locatie LPT1:' Als daar iets anders staat (b.v. EpsonNet Print Port ) dan kan je dat misschien ook instellen van waaruit het PDF printen verkeerd gaat.
 
CTRL + P
 
Via andere toepassingen wordt wel geprint, dus ik zou de poort voorlopig laten, maar toch voor de zekerheid eens kijken of dat printen vanuit andere toepassingen ook vermeldt 'Locatie LPT1:' Als daar iets anders staat (b.v. EpsonNet Print Port ) dan kan je dat misschien ook instellen van waaruit het PDF printen verkeerd gaat.
Dit is te ingewikkeld voor mij. Hij doet het nu, via Foxit, dus laat ik het hierbij :)
 
Dat venstertje in jouw bericht #13 laat de LPT1 poort zien. Onder 'Eigenschappen' zou je dat kunnen wijzigen mocht deze poort bij wel printende toepassingen anders zijn.

Maar je bent tevreden.
 
Dat venstertje in jouw bericht #13 laat de LPT1 poort zien. Onder 'Eigenschappen' zou je dat kunnen wijzigen mocht deze poort bij wel printende toepassingen anders zijn.

Maar je bent tevreden.
Ik wil dit toch nog even proberen. Bedoel je dat die poorten hetzelfde moeten zijn?
Alleen als ik op 'Eigenschappen' klik, zie ik nergens waar ik dit kan veranderen.
 
Dit dus, hij doet het! Nergens kan ik 'print' vinden, maar met CTRL + P doet ie het. Thanxxxx.
Ok op die manier bedoelde je het, mooi dat de optie CTRL + P wel werkt.
Gr..
 
Ik wil dit toch nog even proberen. Bedoel je dat die poorten hetzelfde moeten zijn?
Alleen als ik op 'Eigenschappen' klik, zie ik nergens waar ik dit kan veranderen.
Mijn fout, er zijn meer 'Eigenschappen' onder Windows te vinden: in 'Apparaten en printers' kan je op je printer rechtsklikken, en 'Eigenschappen van de printer' kiezen. Daar is een tab 'Poorten'.

Maar alleen als in dat bekende venstertje er verschil wordt getoond bij 'Locatie' tussen een wel goed printende toepassing en een PDF in jouw browser die het niet goed doet. Kans is klein, maar toch.
 
Wat ook nog te bedenken valt:
je gebruikt Firefox zo te zien, ga eens naar het menu 'Help' en klik op 'Herstarten met uitgeschakelde add-ons'.
Probeer dan een print.
 
"CTRL + P" commando kan je vanuit elke toepassing gebruiken, net zoals CTRL+C (copy) en CTRL+V (paste) en zo vele andere shortcuts. Ik gebruik nooit een print-knopje maar altijd de shortcut = veel makkelijker. Top dat het nu bij Sippie werkt.
 
links bovenin vind je een knop die een printer voosteld bij foxit
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    4,6 KB · Weergaven: 8
Mijn fout, er zijn meer 'Eigenschappen' onder Windows te vinden: in 'Apparaten en printers' kan je op je printer rechtsklikken, en 'Eigenschappen van de printer' kiezen. Daar is een tab 'Poorten'.

Maar alleen als in dat bekende venstertje er verschil wordt getoond bij 'Locatie' tussen een wel goed printende toepassing en een PDF in jouw browser die het niet goed doet. Kans is klein, maar toch.
Ook hier kan ik 'poorten' niet vinden. Wat ik wel zag is dat ik drie printervermeldingen heb staan:
 
Wat ook nog te bedenken valt:
je gebruikt Firefox zo te zien, ga eens naar het menu 'Help' en klik op 'Herstarten met uitgeschakelde add-ons'.
Probeer dan een print.
Dit ga ik later proberen :)
 
Ook hier kan ik 'poorten' niet vinden. Wat ik wel zag is dat ik drie printervermeldingen heb staan:

je zit dan ook op de verkeerde plaats te zoeken..
ga via start>instellingen naar apparaten en klik verder op printers en scanners ..
klik vervolgens weer verder op de regel "eigenschappen van afdrukserver" neem de tap poorten ..
 
Gevonden. Omdat ik de vraag erover niet helemaal snap, heb ik het vastgelegd. (Onder printers en scanners staat 'fout'.) Zo ziet de foutmelding er ook uit, die ik altijd krijg. en
 
11796
je zou in dit scherm naar onderen moeten scrollen en de Epson Stylus Office aan een USB001 poort moeten koppelen ..
tevens dien jij in de lijst van printers en scanners de dubbele verwijzing (neem deze die de fout aangeeft ) te verwijderen .
 
Maakt helemaal niet uit dat die op LPT1 staat, is bij mij ook zo en print gewoon af net zoals bij de TS.
Alleen een pdf geopend op een website niet.

Als ik het goed zag betreft het een netwerk printer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan