• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Printer scant niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.van Lieshout

Gewaardeerd
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
1.025
Waarderingsscore
1
Sinds kort scant mijn printer niet meer. (HP Photosmart 5520) De foutmelding is dat de communicatie niet deugt) Kan o.a.liggen aan de verbinding van de kabels of de firewall en nog iets. De printer is zowat 4 jaar oud.
Wie kan dit probleem oplossen?
 
Ik zal de foutmelding duidelijker omschrijven. Behalve aan de verbinding van de kabels en de firewall zou het I.P.-adres bijgewerkt moeten worden.
 
Kreeg jij een foutcode gezien, zo ja welke?
 
In ieder geval: bedankt voor uw reactie!
Ik heb geen foutcode gezien.
HP print en scan doctor voor windows heb ik al lange tijd staan op mijn computer.Hielp vroeger echt prima, maar nu niet meer.
 
Ik neem aan dat je de printer nooit verplaatst?
Want dan kun je de kabels uitsluiten.
Welke firewall gebruik jij?
Ik neem aan dat de printer via wifi werkt?
Je zou dan eens het modem een minuutje van het stroom kunnen halen.
 
Heb ik verplaatst .Firewall van windows defender. De twee files van resetten en HP-printers-Fout enz. leveren niets op.
 
Dan zou ik eerst de stekkers nakijken, grote kans dat daar het probleem ligt.
 
Ik zal de foutmelding duidelijker omschrijven. Behalve aan de verbinding van de kabels en de firewall zou het I.P.-adres bijgewerkt moeten worden.

Dat IP adres is bedoelt als de PRINTER in een netwerk staat , en heeft met de scanner niets te maken !
 
Het beste wat je kan doen is .
Alle geïnstalleerde software van dat apparaat verwijderen , hiervoor moet het apparaat aangesloten en op ON staan .
Volg de instructies die je te zien krijgt bij het desinstalleren, en ontkoppel pas het apparaat wanneer hier om gevraagd word .
Download dan hier de software voor je apparaat en kies de juiste Windows versie .
HP Photosmart 5520 e-alles-in-één printer - Downloads van stuurprogramma's | HP® Klantondersteuning

Installeer het apparaat opnieuw met de software die je gedownload hebt . Schakel hierbij tijdelijk de beveiligingssoftware uit , en koppel het apparaat pas aan als hier om gevraagd word .
Moest je Windows 10 gebruiken , en het probleem blijft aanhouden, neem dan contact met Microsoft via de Live Support .
Microsoft Support, Microsoft Live Support
 
Ook hier zal de firewall wel weer de boosdoener zijn, bij installatie dat ding uit zetten en niet enkel je virusscanner uitzetten.
 
Ik heb windows 10. De stekkers zijn volgens mij goed. Zal de herinstallatie doen. Ik zal u op de hoogte houden. Bij herinstallatie de firewall uitzetten.
 
Alle beveiligingssoftware tijdelijk uischakelen, maar ik dnek eerder aan een windows 10 probleem zelf !
Omdat er ook problemen zijn met het IP adres van het apparaat .
 
Na installatie scant de printer weer. Bedankt. Ik weet niet wat er fout zat.
 
Vreemd dat de tool van HP geen problemen aangaf.
Maar het werkt weer en dat is het belangrijkste!
 
Nogmaals eenieder bedankt die hebben bijgedragen!
 
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan