• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Printerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anneken

Junior lid
Lid geworden
1 sep 2016
Berichten
50
Waarderingsscore
0
Na het installeren van een wifi versterker door telenet blijkt dat ik niet meer draadloos kan printen daar de printer geen 5Ghz ondersteunt. Hoe kan ik dit omzeilen aub?
 
Kun je wat meer info geven over de printer . Merk en model
 
Bedankt voor de reactie, de printer is een HP Envy 7640 all-in-one.
 
Controleer via de modem of zowel de G-band als N-band actief zijn.
 
Bedankt voor de reactie. Bedoel je de modem van telenet of de wifi versterker? Wat is de G-band en de N-band? Hoe kan ik dat controleren aub?
 
Inloggen in jouw modem en dan naar de WLAN-sectie.
De G-band - daar zit je printer op - is die uitgeschakeld dan weer inschakelen.
 
Na het installeren van een wifi versterker door telenet blijkt dat ik niet meer draadloos kan printen daar de printer geen 5Ghz ondersteunt. Hoe kan ik dit omzeilen aub?

Kun je niet gewoon 2,4 Ghz gebruiken?
Of ondersteunt jou wifi versterker alleen 5Ghz?
 
Ik snap er helemaal niets meer van, de G-band en de N-band zijn actief, 2.4 Ghz en 5 Ghz zijn in gebruik en toch lukt het niet meer om te printen, scannen lukt wel. Ik heb de printer al opnieuw geïnstalleerd etc. Ik wil printen vanop een windows 10 laptop.
 
Hoe staat de printer ingesteld ? Als lokale printer of als netwerk (gedeelde) printer .
 
Heeft jou modem voor de 2,4 en 5 Ghz aparte wachtwoorden?
 
Gaat hier een en ander draadloos? Is jou printer draadloos met het internet verbonden? Dan adviseer ik jou om, indien mogelijk, de printer met een kabel op je modem aan te sluiten.

Een snelle check leerde me dat het mogelijk is om de printer met een kabel te verbinden.
 
Tegenwoordig hebben die Wifi printers waarmee je langs internet kan printen een ingebouwde chip .
Zo kan men een document inscannen en via het wifi netwerk dan via internet verzenden naar eender welke plaats ter wereld waar wifi ontvangst is .
 
Dat klopt. Alleen er ontstaan nog wel eens problemen met die verbinding. Daarom zeg ik probeer eens met een kabel. Kijken of dan de problemen verleden tijd zijn.
 
De printer staat ingesteld als netwerkprinter, werkt volledig op wifi, helaas heb ik niet de mogelijkheid om te verbinden met kabel....
 
de wifi versterker van telenet: zie foto's
 

Bijlagen

  • 9E693717-543D-4415-AF60-7A9FEC104BAC.png
    9E693717-543D-4415-AF60-7A9FEC104BAC.png
    1,4 MB · Weergaven: 7
  • BDD120A3-12B4-44AD-8348-7972827E9BA6.png
    BDD120A3-12B4-44AD-8348-7972827E9BA6.png
    1,7 MB · Weergaven: 7
Telenet is de internetprovider :)
 
Het lijkt sterk op de Connectbox van Ziggo. Is het zo'n zelfde geval?
 
Ik ben gaan kijken op de site van Ziggo en ik denk dat het deze wel degelijk is, uiterlijk in ieder geval....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan