• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

privacy in browsers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Naar aanleiding van dit topic: Windows 7 - Chrome Software Reporter Tool start ik een discussie over het gebruik van browsers en de voorkeuren.

In bovengenoemd topic doen verschillende mensen uitspraken over het gebruik van Firefox of Chrome. Mede ook naar aanleiding van dit artikel: ProtonMail: Google Chrome is een serieus privacyrisico - Security.NL

De vraag is dus wat te gebruiken en waarom? En welke speciale instellingen doe jij om meer privacy te hebben bij het internetten?

Waar ik op hoop is een open discussie over de meningen en de feiten omtrent de werking, het gedrag en alle andere aspecten van browsers.
 
De eerste opmerkingen zijn van mij. Ik ben danig verslingerd aan Google Chrome dat ik er bijna niet ben weg te slaan. Bij mij werkt het altijd snel en eenvoudig.

Gebruikte plugins en extensies:

Lastpass
UBlock Origin
Disconnect
Windows Defender Browser protection
IE voor Chrome om een bepaalde ActiveX applicatie in Chrome te kunnen gebruiken. (Die werkt normaal alleen in Internet Explorer).
 
Welnu, om een 1e reactie te mogen posten:

qua werking, gedrag en andere aspecten van browsers (ik gebruik er trouwens maar drie : Exlporer, Edge en Chrome) zal het mijn tijd wel duren. Ik heb niets afgeblockt middels software en / of instellingen. In het verleden voor de grap wel eens gedaan, maar toen begon een simpel online kaartspelletje te steigeren. De blokkades / instellingen van de browser toen maar weer gewijzigd en alles liep weer als een tierelier.

Dat de beheerders van de browsers maar érg gelukkig mogen worden van mijn surfgedrag / zoekopdrachten, het zal mij een grote worst wezen.
 
Je kan Google Chrome alleen gebruiken als je het intern geheugen ervoor over hebt. Chrome werkt op een computer met 4GB RAM bijvoorbeeld minder snel dan een met 8GB RAM. Naarmate je meer extensies gebruikt werkt Chrome trager. Mijn computer is wel eens gecrasht omdat ik te veel extensies had geïnstalleerd. Stel nou dat je 2GB intern geheugen zou hebben, dan zou Edge de snelste webbrowser zijn.
 
Zouden er nog veel leven? (Mensen die een machine bezitten met slechts 2 of 4 gig intern)
 
Ik gebruikte altijd Chrome om zijn snelheid en gebruikers gemak, zoals bladwijzers.
Nu ik ben over gestapt op Firefox, merk ik een duidelijke verschil in de snelheid die mij laptop heeft gekregen na het verwijderen van Chrome. Wat een duidelijk merkbaar verschil.
Firefox werkt ook zeer snel, ik moet alleen nog even wennen dat alles net iets anders werkt.
Maar ik ben er wel achter dat ik niet meer terug ga naar Chrome.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan