• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem met Citrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

azapel

Junior lid
Lid geworden
13 okt 2008
Berichten
62
Waarderingsscore
2
Om toegang te krijgen tot online geplaatste gegevens is op mijn computer Citrix geïnstalleerd. Dit programma is niet opgenomen in de lijst van programma's die automatisch tegelijk met Windows 10 (geheel bijgewerkt) opstarten. Niettemin wordt regelmatig het inlogscherm van Citrix getoond (over een op dat moment actieve applicatie heen). Ook als de computer in rust is wordt het inlogscherm soms getoond (in dat geval verdwijnt het na een aantal minuten weer even spontaan als dat het gekomen is). Ik ondervind de 'spontane' actie als zeer hinderlijk. Het servicebureau waar de te benaderen gegevens zijn ondergebracht weet geen oplossing voor mijn probleem.

Is er via het forum een verklaring (maar liever nog een oplossing te verkrijgen?

Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,
Aza Pellekooren
 
Dus in taakbeheer onder opstarten staan hij niet ingeschakeld?
Want dat zou je dan wel verwachten, als hij steeds aanwezig is na het opstarten.
 
  • Download
    57b47db378fc7-autoruns.png
    Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:

autorunstxt.png


  • Upload het bestand hier: Tiny's Upload
  • Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  • Klik op Toevoegen.
  • Post de link in je reactie.
 
Helaas heb ik geen verbetering kunnen constateren. Het is kennelijk een groot probleem, misschien dat daarom het servicebureau, dat ik in mijn eerdere bericht noemde, het niet kon oplossen.

Wellicht zijn er nog andere reacties, ik ontvang ze graag.

Vriendelijke groeten,
Aza
 
Helaas heb ik geen verbetering kunnen constateren.
Waardoor zou dat dan hebben moeten gebeuren?

Zie geen txt bestand van Autoruns.

 
Er is best wat meer gemeld over die prompt bij dat programma, maar nergens zie je echt een werkbare oplossing. Deze hieronder heeft nog 15 mensen die het helpvol vonden, maar ben het niet eens met zo'n bedrijf om de oplossing in zo'n vorm aan de klant te presenteren. er moeten toch wat register veranderingen gemaakt worden. En of dat dan helpt . . .

En eerst eens een herstelpunt te maken.
Let op dat er dus een 32bit of een 64bit versie van de wijziging is, het zal wel 64bit worden ?


Misschien dat de waarde
Name: RefreshMs
Type: REG_SZ
Value: 3600000

ook hoger kan worden ingesteld, want 3600000 ms is een uur.
Maar eerst 3600000 proberen ?

Ik heb op dezelfde site andere register veranderingen gezien voor hetzelfde probleem, welke geen support van de klanten kregen, dus die hierboven lijkt mij je beste kans.
 
Ik geef het op, laat maar rusten.

Dank voor alle reacties.
Aza
 
Sorry, en succes.
 
Hoogstwaarschijnlijk een parameter die niet helemaal goed staat. Kijk eens of het volgende wil:

  1. Go to C:\inetpub\wwwroot\Citrix\StoreWeb directory.
    Browse to the directory for which you want to make the changes. eg, for HTML5 receivers, go to StoreHTML5Web
  2. Open the Web.config file with notepad.
  3. Set the autoLaunchDesktop parameter to “false”.
autoLaunchDesktop

  1. Save the web.config file.
 
Hoogstwaarschijnlijk een parameter die niet helemaal goed staat. Kijk eens of het volgende wil:

  1. Go to C:\inetpub\wwwroot\Citrix\StoreWeb directory.
    Browse to the directory for which you want to make the changes. eg, for HTML5 receivers, go to StoreHTML5Web
  2. Open the Web.config file with notepad.
  3. Set the autoLaunchDesktop parameter to “false”.
autoLaunchDesktop

  1. Save the web.config file.
Helaas is de map C:\inetpub/...... bij mij niet aanwezig. Dank voor de moeite!
 
Speelt het probleem nog wel? Dan kijken we naar de volgende optie.
 
iets heel eenvoudigs; Herinstallatie van de Reciever? En controleer dan ook direct goed of je de nieuwste versie hebt.
 
Reeds een aantal keren gedaan, heeft niet geholpen. Ga het niettemin meteen nog een keer doen.
 
Het lijkt er namelijk op dat je een aantal mappen met instellingen mist zoals ook al eerder bleek. Zie je die nu wel?
 
Aan welke mappen moet ik dan denken?
 
De mappen zoals vermeld in aanwijzing #9.
 
Ik geef het even op, kan er uiteindelijk wel mee leven, hoewel het lastig blijft.

Onderwerp afsluiten

Dank en groeten,
Aza Pellekooren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan