• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

probleem met externe hd aan tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo6463

Nieuw lid
Lid geworden
6 nov 2019
Berichten
11
Waarderingsscore
0
ik heb 2 identieke hd,s van western digital . 1schijf kan ik aan de tv aansluiten en werkt gewoon ,de andere wordt wel herkend door de tv.ik kan door het menu bladeren maar bij de videobestanden krijg ik een melding dat er geen videobestanden aanwezig zijn. op beide schijven staat het zelfde filmpje van ongeveer 1gb ,beide schijven zijn naar ntfs geformateerd geweest en zo te zien ook in schijfbeheer de zelfde dingen aangevinkt. de vraag is waarom werkt de ene schijf wel en de andere niet?
 
Een klein beetje testen zal wellicht meer licht op de situatie kunnen werpen :

- formatteer de probleemchijf nogmaals en kopieer datzelfde filmpje nog eens naar die schijf.

Levert dat niets op? Doet de schijf / het filmpje het wel als je de probleemschijf aan een pc 'hangt'?
 
formateren is al meerdere keren gebeurd en het filmpje is al meerdere keren opnieuw erop gezet. op de computer kan ik het filmpje gewoon afspelen ,zelfs op een andere tv lukt het. maar dat verklaart nog altijd niet waarom van 2 identieke schijven de ene wel werkt en de andere niet.
 
het betreft overigens een iets oudere samsung plasma tv .ik hoor dat er vaker problemen zijn met samsung tv,s maar dan wordt de schijf meestal helemaal niet herkend.
 
Dan wordt het lastiger.
Voor de zekerheid : die schijf met dat filmpje werkt wel op een computer?
 
Heb je al meer testjes gedaan?

daarbij denk ik bijv. aan het FAT formatteren van de schijf en dan nog eens testen.
 
ja heb ik ook al gedaan,werkt ook niet. de werkende schijf is in ieder geval naar ntfs geformateerd,dan zou dat bij de andere ook moeten werken.
 
Ik lees onder jouw naam : "nieuw lid". I.v.m. je directe hdd probleem daarom het volgende advies:
je hebt al een aantal dingen gedaan / geprobeerd, althans dat blijkt uit jouw antwoorden op de paar dingetjes die ik in eerdere berichtjes voorstelde. Tip: beschrijf álles wat je al hebt geprobeerd, dat scheelt mensen die met je mee willen denken oplossingen te bedenken die jijzelf al gedaan / geprobeerd hebt.

Op dit moment kan ik helaas even niets anders verzinnen dan dat de probleemschijf en jouw TV om de een of andere vage reden niet fatsoenlijk met elkaar kunnen communiceren.

Hoe zit het met een of meerdere jpg's die je naar de probleemdisk kopieert, kunnen die worden geopend / worden die wel op de TV getoond?
 
Laatst bewerkt:
Ook al eens andere kabel en andere USB poort gebruikt op de TV?
Mijn TV heeft ook meerdere usb poorten maar er is specifiek eentje voor externe harddisks. Die werken ook wel op de andere poorten, maar die zit er niet voor niets op natuurlijk.
Bij 2 van de usb poorten stat USB 5V 0,5A en bij eentje staat specifiek USB HDD 5V 1 A.
Dat verschil van een half ampere kan net genoeg zijn om een schijf wel of niet te laten werken. Dus het kan lonen te controleren of je ook zo'n aansluiting hebt met iets meer ampere of waar HDD apart bji staat aangegeven.
 
@Black Tiger : gelet op het startbericht van TS nam / neem ik aan dat hij de probleem hdd op dezelfde poort heeft geprobeerd als de wel goed werkende hdd. Zo niet, dan zou dit wel eens kunnen gaan werken.

We gaan het (hopelijk) lezen.
 
@quandor: Ik ging ook er van uit dat hij ze op dezelfde poort geprobeerd heeft. Maar misschien was dat wel zo'n 0,5 A poort en is er ook een 1A poort voor HDD aanwezig.
Aangezien dat niet bekend is leek het me verstandig daarop te wijzen dat die er kon zijn.
Dit aangezien wij ook een hdd hadden die prima werkte op de 0,5A aansluiting maar een andere niet, die bleek wel op de 1A aansluiting (speciaal voor HDD) te werken.
Niet alle tv's hebben zo'n aansluiting maar het kan ook zijn dat het bestaan van zo'n aansluiting (nog) niet bekend is. Ik wist het eerder ook niet totdat ik achter op de TV keek toen schijf 2 niet wilde. ;)
Ben ook benieuwd.
 
Daarnaast - en da's gespeend van elke logica - zou het ook nog wel kunnen dat uitsluitend de ARC HDMI poort goed functioneert.
We gaan het hopelijk lezen.
 
ARC HDMI poort goed functioneert.
Ehmz... het risico lopende iets gemist te hebben... het ging hier toch om een USB HD niet om een HDMI apparaat, toch?
 
Ehh, foutje / denk / leesfout van mij.

Ik ben net verhuisd en heb de gok gewaagd draadloos TV te gaan kijken en verder ook nog een draadloos Bose soundsystem voor de TV aangeschaft, welke soundbar op de ARC poort van mijn TV moest, vandaar dat ik even gefixeerd was op ARC (Hdmi) en idd. dat heeft geen tierelier te maken met de usb hdd problemen van TS.
 
Laatst bewerkt:
de tv heeft maar een usb poort er staat alleen maar USB bij deze poort verder niks. ik denk niet dat het aan de tv ligt. de 2 schijven zijn identiek ( samen gekocht ) de ene werkt wel, de andere niet.
 
zojuist even geprobeerd,jpeg bestand wordt ook niet herkend.
 
Blijft vreemd, maar als die schijf op de computer normaal / goed werkt dan zal het mogelijk een kwestie van accepteren moeten worden.
Als het mijn schijf was zou ik 'm denk ik afschrijven, want vertrouwen zou ik er niet (meer) in hebben, zeker niet als ik mijn systeembackups erop zou willen bewaren.
 
het is een hartstikke nieuwe schijf ,ik heb hem vorige week pas uit de verpakking gehaald. er heeft verder ook nog niks opgestaan dan het mp4 en jpeg bestand wat ik erop heb gezet. op de computer werkt hij gewoon . terugbrengen wordt ook lastig omdat hij meer dan een jaar geleden gekocht is.
 
Je kunt mogelijk nog wat dingetjes proberen:

formatteer 'm nog eens naar FAT, zet er een JPG'tje en een kort .AVI dingetje op. Sluit 'm daarna NIET op je TV aan, maar neem 'm mee naar een familielid / kennis / buurman en sluit 'm DAAR eens op de TV aan.

Doe hetzelfde met NTFS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan