• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Probleem met 'Google' zoeken in FF 61

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
926
Waarderingsscore
37
Sinds kort heb ik een heel raar probleem met FF versie 61 en 'Google' zoeken: rechts boven in de werkbalk heb ik het venstertje 'zoeken'. Google is daarin de standaard zoekmachine. Als ik nu een willekeurige zoekopdracht geef krijg ik de reactie:
Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met www.google.com. SSL ontving een record die de maximaal toegestane lengte heeft overschreden. Foutcode: SSL_ERROR_RX_RECORD_TOO_LONG

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

Meer info…

Fouten als deze rapporteren om Mozilla te helpen kwaadwillende websites te herkennen en te blokkeren
Het rare is dat ik die reactie alléén krijg in dat venstertje rechts bovenin de werkbalk en alléén met Google als zoekmachine; als ik een opdracht geef in het grotere zoekvenster midden in mijn Google-startpagina krijg ik onmiddellijk de resulaten te zien en als ik in dat venstertje rechts bovenin de werkbalk een willekeurige andere zoekmachine kies krijg ik ook zonder enig probleem de zoekresultaten te zien.

Dus alles doet het gewoon, ook bij de andere browsers (Edge en IE) alleen dat zoekvenstertje rechts bovenin bij FF geeft bovenstaande foutcode. Zoiets raars heb ik nog nooit meegemaakt, kan er ook niets over vinden. Heb FF al eens opnieuw geïnstalleerd, maakt niets uit. Add-ons uitgeschakeld, ook geen verschil. Iemand hier die weet hoe het zit?
 
Er is een kans dat het aan de router ligt. Herstart die eens. Dat doe je door de stekker eruit te trekken ongeveer 30 seconden te wachten en daarna de stekker weer in het stopcontact te plaatsen.

Het kan even duren alvorens de router is herstart. kijk daarna eens of je de problemen nog hebt.
 
Er is een kans dat het aan de router ligt. Herstart die eens. Dat doe je door de stekker eruit te trekken ongeveer 30 seconden te wachten en daarna de stekker weer in het stopcontact te plaatsen.

Het kan even duren alvorens de router is herstart. kijk daarna eens of je de problemen nog hebt.
Ja, zoiets had ik ook gevonden op internet, heb dat dus gedaan maar helaas, zonder effect
Welke antivirussoftware gebruik jij in jouw Windows?
De gratis versie van Avast, Abraham.
 
Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
 
Hier is de bijlage (ik was min of meer gewend om met copy/paste de inhoud te posten maar als ik goed lees is dit de bedoeling, als bijlage dus.
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[C00].txt
    1,5 KB · Weergaven: 6
Prima gedaan; nog steeds een probleem met google of is dat nu opgelost?
 
Ik moet het even aanzien, Abraham; het rare is dat het niet altijd gebeurde en soms weer een tijdje achter elkaar. Ik had de indruk dat het probleem ook wegbleef als ik eerst een opdracht had ingevoerd in dat wat grotere zoekveld middenin mijn startpagina van Google.com. Maar tot nu toe loopt alles goed als ik het zoekveldje rechts bovenin gebruik. Wel werd ik weer verrast met een andere boodschap na een reboot en opstarten van FF;
Hmm. We kunnen die website niet vinden.

We kunnen geen verbinding maken met de server op www.google.nl.
Als het adres juist is, kunt u drie andere dingen proberen:

Probeer het later opnieuw.
Controleer uw netwerkverbinding.
Als u verbinding hebt maar zich achter een firewall bevindt, controleer dan of Firefox toegang heeft tot het web.
maar na en herstart was dat weer weg en liep alles weer goed. 't Zijn van die dingen waar ik niet direct chocola van kan maken...nou ja, het is nu toch te warm voor chocola :)
 
Op mijn werk heb ik continu Hmm. We kunnen die website niet vinden.

Het begint ermee dat LastPass sinds gisteren ruim een kwartier de tijd nodig heeft om verbinding met zijn eigen server te krijgen.

En dan de godganse dag door Hmm. We kunnen die website niet vinden.
 
Ja, bizar!
Enig idee waar dat dan aan ligt? Is dat een dingetje van Windows, van een update, of van één of ander vaag conflictje?
 
Dat is internet die via Routit loopt.
Die levert internet via aangesloten partners door het land.
En met de partner in Enschede heb ik inmiddels contact gezocht, ben benieuwd wanneer ik wat hoor.
Want het is werkelijk waardeloos.

Wil ik inloggen op een van de zes websites die ik onderhoud - kan er geen verbinding gemaakt worden met de server.
Inloggen op één van de webmail adressen van onze host, geen verbinding met de server mogelijk.

Ik heb de mail via mijn eigen webmailadres bij Ziggo verstuurd - tien keer een rode melding gekregen dat de verbinding verbroken was!
 
Gedoe allemaal! The sky is the limit wat techniek betreft maar soms is het allemaal wat minder: tijdje geleden ben ik verhuisd, allemaal nieuw, veel beton en glas, iedereen klaagt over een zeer slecht mobiel bereik, zelf hoor ik ook heel vaak dat ik onverstaanbaar ben of überhaupt niet te horen. Heel vervelend, en een oplossing laat op zich wachten!
 
Ik heb geen problemen of vertragingen ondervonden met Lastpass.
 
Wat mijn eigen probleem betreft: tot op heden nergens meer last van. Vreemd dat dit alleen optrad als ik gebruik maakte van het kleine zoekveld rechts bovenin. In de logfile van AdwCleaner zag ik eigenlijk alleen maar wat dingen van euask, kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets mee gedaan heb, misschien één of ander tooltje onder een andere naam?? Enfin, fijn in ieder geval dat FF weer helemaal loopt zoals het hoort, waarvoor dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan