• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

probleem met inloggen "mijn OV chipkaart"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
dan krijg ik en mededeling

Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.
zowel bij FF als ook bij I.E.
Andere websites zoals "mijn overheid"met digid etc. kan ik wel inloggen. Hoe zou dat zitten?
 
Het certificaat is ingetrokken. Een https website hoort een geldig certificaat te hebben en dat is momenteel niet het geval bij ov-chipkaart. Je krijgt deze melding in Firefox:

58f75b6b51fe5-ov-chipkaart_certificaat_ingetrokken.PNG


Ook met andere browsers zul je een melding krijgen.
De browser Opera geeft wat meer uitleg over deze melding:

58f75c685be6c-Opera_leg_me_dit_uit.PNG


Om je gerust te stellen: het probleem ligt dus niet bij jou, maar bij ov-chipkaart.nl. De beheerders van die website moeten het probleem oplossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dank je wel, ik zag op Google dat er allerlei problemen waren. Vooral als je (bijvoorbeeld) je reiskosten wilt declareren. Waarschijnlijk afwachten dus.
 
dag later op 20/4: enige tijd later deedtie 't weer. Soms ga ik - behalve aan mezelf - aan alles twijfelen.
 
Wanneer je een bepaalde website niet kunt bereiken of daar niet kunt inloggen, kun je controleren of meer mensen met dat probleem tobben.
In dit geval type je dan "ov-chipkaart storing", waarna je op Enter drukt.
En van de hits is dan http://allestoringen.nl/storing/ov-chipkaart
En dan zie je direct dat er gistermiddag vrij veel meldingen gedaan zijn over de storing bij OV-chipkaart:

58f8b4069a4d2-OV-chipkaart_storingen.PNG


Zo te zien was het probleem even na 17:00 uur opgelost voor de meeste mensen.
 
ja, na je antwoord # 2 ben ik ook gaan kijken op Google, en kwam allerlei klachten tegen. Het lijkt de KPN wel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan