• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies probleem met IP-configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat Ziggo jouw modem op afstand compleet resetten!
Is gedaan, maar helpt ook niet: de computer, met LAN-kabel verbonden met slechts dié ene PC, start op mèt netwerkverbinding, na een halve minuut of zo verschijnt dat gele uitroeptekentje weer in het netwerkicoontje om aan te geven dat de verbinding verbroken is, na ongeveer een halve minuut verdwijnt dat en is de verbinding er weer. Leuk kerstpuzzeltje ;)

@aarie25: moederbord is up-to-date.
 
Vermoedelijk heb jij een nieuwe ethernetkabel nodig - let wel, een ethernetkabel mag noch geknikt noch geplet zijn.

Ik heb zelf eerder dit jaar een nieuwe ethernetkabel aangeschaft met geïsoleerde stekkers.
Dat resulteerde meteen in zelfs een iets snellere internetverbinding via Ziggo.
 
OK, nieuwe ethernetkabel dus. Ik lees dat het er eentje moet zijn met Cat6, verder niets over geïsoleerde stekkers. Het kabeltje kan in mijn geval ook heel kort zijn: vanuit de meterkast loopt een coaxkabel door de muren van mijn woning (vraag me niet hoe) en die komt uit onderaan de muur, zo'n 50cm. van m'n desktop af. Wordt na de Kerst. Ik wens jullie bij deze allemaal prettige feestdagen :)
 
Je kunt die cat6 kabels kant en klaar kopen per halve meter. Dus hoef je zelf niet te knutselen. Jij ook fijne feestdagen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan