• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem met laptop na vallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

VW1993

Nieuw lid
Lid geworden
9 dec 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Heb een HP Pavilion 15-bc laptop en deze is gevallen.

Nu is er eigenlijk niet echt schade buiten 1 bevestigingspunt voor de schroeven die over is.
Heb hem al eens uit elkaar gehaald en alles losgekoppeld en terug gemonteerd.
Ik kan de laptop nog wel gebruiken maar bij een lichte tik onder het toetsenbord loopt
de laptop vast en moet ik hem opnieuw opstarten.

Als hij vastgelopen is en je tikt nog eens veranderen de strepen maar je kan voor de rest niets meer doen.
Bij het induwen van shift lock gaat het lampje bv ook niet meer branden.

De laptop heeft de volgende specs.
windows 10 home
intel core I7 8750H
Ram 8GB
en heeft een ssd en hdd opslag

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn.
Heb hem al eens open gedaan maar kan niet onmiddelijk andere schade terugvinden.

 
denk dat je de aansluiting van het toetsenbord aan je moederbord dient na te gaan maar mogelijk scheelt er meer aan aangezien jij strepen op het scherm krijgt te zien ..
 
Controleer de harde schijf eens met deze tool, blauw of geel?
 
Controleer de harde schijf eens met deze tool, blauw of geel?



Bij mijn ssd is het goed
mijn hdd geeft een waarschuwing bij heringedeelde sectoren
en huidig wachtende sectoren


Nu is deze in de week ook wel al 2 keer uitgevallen dat ik deze niet meer in de lijst van mijn computer zie staan en moest de laptop dan opnieuw opzetten om deze terug te kunnen selecteren.
 
Haal die harde schijf er uit, probleem weg?
Ging mij om de harde schijf en niet om de SSD.
 
met de harde schijf eruit gaf het nog geen verbetering. Kreeg hem ook bijna niet meer opgestart.

Nu heb ik hem eens opgestart met de onderkant los en de rest lag er los op. Als ik dan de laptop ophef wanneer hij vast loopt dan veranderd het beeld. Dan kommen er in 1 keer zo allemaal strepen zoals hierboven. Zet ik hem terug in de bodem dan zijn de strepen weg en is het beeld terug normaal.

Zit er in de bodem een soort van massa ?
 
hoe is deze op de grond terecht gekomen ..bedoeld dus zijdelings of plat met de onderkant eerst.. mogelijk dat er barstjes aanwezig zijn in het moederbord die men nauwelijks kunt zien .
*denk dat je gerust mag uitkijken voor een ander toestel .
 
Ik vermoed dat de grafische chip van de print losgebroken is. Die geven soms na gewoon gebruik al een probleem met het soldeer, maar na zo'n klap misschien helemaal, want aan de chip zit ook een zwaarder koelsysteem.
"Reballing' noemen ze het opnieuw solderen van zo'n probleem, maar dat is duur, en de slaagkans is klein. En het is ook nog niet helemaal zeker of dat jouw probleem veroorzaakt.

 
Bij mijn weten zitten de CPU en GPU rechtstreeks gesoldeerd op het moederbord en ook nog eens aangeklemt met bevestigings-beugels, denk eerder aan het voedingsdeel.

Wegbrengen naar een laptop reparatie bedrijf kan ook nog.
 
Dat krijg je niet zelf verholpen.
die strepen duiden op een hardware defect.
Je hebt hem al open gemaakt dus in neem aan dat hij niet meer verzekerd is of onder garantie valt.

mijn ervaring is dat je dan beter voor een nieuwe kunt gaan
 
.... denk eerder aan het voedingsdeel.
Waarschijnlijk heb jij het plaatje in het eerste bericht niet gezien. Ziet er uit als videogeheugen wat brak is.
 
hij is gevallen op de kant van het moederbord. Nu was de laptop nog wel onder garantie (7 maand oud) maar als ze zien dat hij gevallen is ( afgebroken schroefpunt), gaat men het toch afwijzen en dan moet ik de onderzoekskosten nog betalen.

Heb een moederbord in china besteld voor een 100€ ( hopen dat het aankomt ) + eventuele invoertaksen
moest hierbij ook de specificaties doorgeven dus zal vermoedelijk dan wel een ontvangen met dezelfde specificaties.

Zijn er dingen waar ik op moet letten als ik het nieuwe moederbord plaats. Heb de windows 10 product key al opgezocht.

voorlopig kan ik de laptop nog gebruiken maar af en toe verschijnt er een blauw scherm.
 
Tja, statisch op één niveau met de laptop en moederbord blijven door bij elke gelegenheid een goede massa aan te raken, vooral na weggelopen te zijn geweest. Zodra je de folie rond het moederbord open hebt is dat het eerste wat je aanraakt, b.v. de koelbuizen van CPU/GPU, of de metalen afscherming rond de poorten. Als het mobo, de kast, en jouw lichaam maar gelijk geladen zijn.

Hier met toverhandschoentjes :

HP Pavilion 15-bc disassembly

Vooraf goede foto's nemen, maar ik vermoed dat jij al aan zulke adviezen voorbij bent.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan