• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

probleem met mijn draytek vigor2130

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonagold

Gevestigd lid
Lid geworden
30 mei 2006
Berichten
294
Waarderingsscore
1
weet iemand de juiste instellingen voor dit ding?
ik kom er niet uit,stees heen verbinding met mijn pc.
misschien een goede configuratie? die ik er in kan zetten
 
Werkt het alleen voor jou pc niet?
Heb je hem al eens van het stroom gehaald?
Normaal zou hij goed moeten staan of je moet er zelf wat in veranderd hebben.
Als je denkt dat hij niet goed staat zou je hem kunnen restten door een pinnetje in het kleine gaatje te steken, dan gaat hij terug naar fabrieksinstellingen.
 
hij staat in fabrieks instellingen, mijn modem draait wel in bridge mode,maakt dat uit?
 
Je bedoelt dat jou modem in bridge mode staat en daar achter heb jij de Draytek zitten?
Heb jij de Draytek nieuw?
Zo ja log jij dan wel op hem in en niet om jou modem?
 
ja alles is nieuw de nieuwste firmware zit er in, maar dit ding is zo uitgebreid, dat is ook nieuw voor mij.
morgen bel ik draytek.nl, misschien kan die helpen
 
Normaal zou het gelijk moeten werken.
Aansluiten en dan wachtwoord in de computer invoeren en internetten.
Staat jou modem wel goed op bridge mode?
Welke provider en modem gebruik jij?
 
dat is een lang verhaal Telfort. die heeft bij mij vdsl uitgerold, en in bridge mode met mijn oude router (xyxel) werkte IPTV niet meer.
nu heb ik een draytek vigor 2860 draaien op bridge mode ,en 1 poort open gelaten voor IPTV.
dit gedeelte werkt perfect.
zonder router gaat het wel goed
 
Jij hebt van de Draytek als het goed is ook een handleiding.
Daar staat in hoe je het moet aansluiten en mogelijk de eerste keer moet instellen.
Je zou dat eens na kunnen kijken, want het zou kunnen dat jij iets vergeet waardoor het niet goed werkt.
 
Heb jij nog wel een modem van Telfort in gebruik?
Als dat het geval is dan zou ik eens van jou Draytek bridge mode uitzetten.
Want dat heeft geen zin als het geen andere router achter zit.
Als jij een poort open wilt hebben voor IPTV dan kun je beter portforwarden.
https://portforward.com/draytek/vigor-2130/
 
ja ik ga het maar weer eens proberen denk ik
bedankt
 
Succes en geen dank!
 
Als je Telfort belt en vraagt of je hun modem in bridge mag / kan zetten dan zeggen ze Nee. Sterker nog ik heb daar een medewerker gesproken die mij probeerde te vertellen dat een modem nooit in Bridge kan!

Natuurlijk kan dat wel. Maar niet met die dingen van Telfort blijkbaar.
 
de modem die telfort mee stuurt is een experiabox v10, die is volledig dichtgetimmerd.
die kan niet in bridge mode. Nu heb ik een draytek 2860, gebridged ,maar 1 poort open gelaten voor IPTV, en een linksys x6200 als router naast mijn pc, waar ik mijn eigen netwerkje achter heb zitten. Werkt perfect
ik denk dat de draytek de enigste modem is waar dat mee kan
 
Dus heb jij nu alles werkend zoals jij dat graag wil hebben?
of krijg je die ene Draytek nog niet werkend.
 
nee, die draytek router wil niet, poorten gaan niet open
 
Poorten gaan niet open is een beetje vaag omschreven. Krijg je een foutmelding? Misschien kan je eens een foto plaatsen van welke gegevens jij invult? Misschien kunnen we daar iets in ontdekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan