• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem met onbekend USB aperaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

computermeid

Gevestigd lid
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
200
Waarderingsscore
1
Hey iedereen,

Ik heb sinds gisteren een vervelend probleem die ik niet opgelost krijgt in Windows 7.
Zoals je al in de titel kunt lezen, het gaat om de melding van een onbekend USB-apparaat.

Sinds gisteren ben ik deze melding gaan krijgen, nadat ik van een week vakantie was terug gekomen.
Voor die week had ik dit probleem nog niet, en ik kan mij niet heugen dat ik de afgelopen dagen een update heb geïnstalleerd.

Deze melding komt telkens willekeurig tevoorschijn. Zo kan het 10x in een minuut gebeuren, en zo kan het een half uur goed gaan. Als ik in apparaatbeheer kijk, dan staat er geen foutmelding bij USB-controllers, maar wel bij één van de 2 beeldschermadapters (ik heb een SLI opstelling)

Als ik op de beelschermadapter met een foutmelding klik, dan geeft die een code 43 melding. Ik heb daarom eerst maar de NVIDIA drivers geupdate, en daarna alle beschikbare updates via Windows Update.

Helaas heeft dat niet geholpen, en heb ik het probleem nog steeds. Als ik dan bij Apparaten en printers kijk, dan staat daar wel een unknown device, maar ik weet niet wat het is. Als ik op eigenschappen klik dan word ik ook niet veel wijzer

Ik heb nog geprobeerd om alle USB-kabels te ontkoppelen, maar de melding blijft komen, dus het ligt niet aan de USB-apparaten die ik nu aangesloten heb op de computer.

Als ik probeer te zoeken naar een antwoord, krijg ik vooral zoekresultaten van mensen die een probleem met een USB-apparaat hebben die niet wilt verbinden. Maar ik heb dus het probleem dat een willekeurige foutmelding is van een onbekend apparaat.

Heeft iemand nog een idee wat dit probleem zou kunnen zijn, en hoe ik het zou kunnen verhelpen?
 

Bijlagen

  • IMG-20190929-WA0001.jpg
    IMG-20190929-WA0001.jpg
    151,4 KB · Weergaven: 16
  • IMG-20190929-WA0000.jpg
    IMG-20190929-WA0000.jpg
    160,5 KB · Weergaven: 16
  • IMG-20190929-WA0004.jpg
    IMG-20190929-WA0004.jpg
    32,4 KB · Weergaven: 16
  • IMG-20190929-WA0003.jpg
    IMG-20190929-WA0003.jpg
    150,4 KB · Weergaven: 14
  • IMG-20190929-WA0002.jpg
    IMG-20190929-WA0002.jpg
    143,5 KB · Weergaven: 18
Mocht niemand het hier weten, kun je dan eens bij die eerste foto op het tabblad "details" klikken en dan bij de pulldown "hardware id's" selecteren en daar een nieuwe screenshot van maken?
 
Zit er een kaartlezer in?
Inwendig de UEB connector er even afhalen en opnieuw plaatsen dan.

En deïnstalleer de nVidia graka's in apparaatbeheer en reboot.
 
Mocht niemand het hier weten, kun je dan eens bij die eerste foto op het tabblad "details" klikken en dan bij de pulldown "hardware id's" selecteren en daar een nieuwe screenshot van maken?
 

Bijlagen

  • IMG-20190929-WA0005.jpg
    IMG-20190929-WA0005.jpg
    127,1 KB · Weergaven: 13
Sjips. Dank je wel maar hier kunnen we ook niets mee.
Normaliter zie je bij hardware id's dingen staan als bijv.
Code:
PCI\VEN_10DE&DEV_1C03&SUBSYS_85B71043&REV_A1
en aan de hand daarvan is wel eens iets op te zoeken.

Wat soms wil helpen is de drivers volledig de-installeren, dan de pc herstarten en dan de nieuwste drivers geheel opnieuw installeren.
Maar misschien heb je dat al geprobeerd.
 
Wat mij opvalt is dat bij je eerste bijlage de nvidea geforce gtx 770 2x in je apparaten beheer staat, maar ik kan niet zien of het exact dezelfde is. Anders zou je ze wellicht alle twee kunnen verwijderen, dan de pc opnieuw starten (zorg dat je de juiste driver voor de video kaart bij de hand heb, en voor de zekerheid herstelpunt aanmaken) windows zal als het goed is automatisch de kaart detecteren en een standaard driver installeren.
Maar je hebt het over usb apparaat. Je heb geen verdere uitroeptekens in je apparaten beheer?
Of staat er onder verborgen apparaten een uitroepteken. Via menu beeld, verborgen apparaten weergeven.
Verder heb ik geen tips, maar het eerste viel me op.
 
Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met één van m'n pc's (windows 10 met 2x Nvidia 1080's). Eén van de twee gaf een fout, de andere niet. De driver updaten hielp niet, zelfs een nieuwe windows setup niet. Uiteindelijk is het opgelost door de Nvidia driver met DDU te verwijderen. Na de driver weer geînstalleerd te hebben is de fout niet meer weer gekeerd. Misschien iets gelijkaardigs.
Wat betreft de usb-melding: deze fout heb ik heel lang gehad en nooit opgelost gekregen. Na bijna een jaar was de foutmelding verdwenen tot deze onlangs weer verscheen, ondertussen is deze weer verdwenen. Hoogstwaarschijnlijk heeft dit met één of andere update te maken. Alles werkte wel zoals het moest, daarom heb ik er niet verder naar gezocht.
De Nvidia driver zou ik misschien toch eens proberen met DDU?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan