• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Probleem met outlook account

Status
Niet open voor verdere reacties.

paladijn

Nieuw lid
Lid geworden
17 dec 2008
Berichten
8
Waarderingsscore
1
Een paar weken geleden kon ik op Facebook géén berichten meer lezen: Messenger bleef altijd hangen, keer op keer.
Omdat ik er niet uit kwam heb ik Messenger verwijderd en probeer ik die opnieuw te installeren; dat wil niet lukken...
Ik moet mijn outlook account en paswoord ingeven, maar dan komt het: Eerst moet ik een nieuw paswoord maken en om er zeker van te zijn dat IK het ben stelt Facebook (of is het outlook) voor om een verificatie-code te sturen naar een e-mail adres dat ik al minstens 10jaar niet meer heb!!! Een mogelijkheid om een ander e-mail adres op te geven is er niet...
Ik krijg een "balkje" met twee regels: één regel "stuur naar dat e-mail adres wat ik niet meer heb" en de regel eronder: "dat heb ik niet meer" Als ik die tweede optie gebruik vraagt men om een nieuw-nooit eerder gebruikt- paswoord op te geven en één of meerdere oude paswoorden; als ik dat doe is mijn paswoord idd gewijzigd, maar wanneer ik dan (vol goede moed) opnieuw Messenger wil downloaden en installeren herbegint de miserie... alweer die verificatiecode die naar het niet meer gebruikte e-mail adres zal worden gestuurd...
Ik heb gepoogd om die e-mail opnieuw in gebruik te nemen, maar telenet laat me weten dat dit adres al in gebruik is...
Ik kom niet uit dit straatje zonder einde!!!
 
bedoel je dat je de Facebook Messenger app via de store niet kunt ophalen ... ook niet via deze link
 
Ik begrijp er niks van: "Ik moet mijn outlook account en paswoord ingeven, maar dan komt het: Eerst moet ik een nieuw paswoord maken en om er zeker van te zijn dat IK het ben stelt Facebook (of is het outlook)"

Met Outlook - bedoel je het e-mailprogramma van Microsoft Office (Oulook) of bedoel je de webmail outlook.com?

En voor zover ik weet is het wel heel vreemd wat je schrijft, dat Facebook je e-mailaccount gegevens wil hebben.

Ik denk dat jij een aantal dingen door elkaar gooit.
Jouw e-mail en Facebook zijn twee onafhankelijke gegevens; jouw e-mailadres moet op Facebook bekend zijn!

Of ben je al zo lang lid van Facebook dat je er nooit aan gedacht hebt jouw e-mailadres te vernieuwen?
 
Met Facebook op zich heb ik géén probleem en m'n wachtwoord (voor Facebook) is sinds een paar maanden gewijzigd, ik heb toen m'n PC opnieuw geïnstalleerd: Windows10.
Ik heb m'n probleem enkel bij Messenger (binnen Facebook) Het bericht dat ik op de PC niet kon lezen heb ik via m'n oude laptop wel kunnen lezen, dus zo wordt het probleem omzeilt...
Vooreerst dit: ook op de wijze die Emi voorstelt geraak ik er niet;
Ik heb alles nog een keer overgedaan en genoteerd wat ik tegenkom, ter reconstructie:
Eerst klik ik op het Messenger ikoontje rechtsboven, dan krijg ik een beveiligings bericht:

WINDOWS BEVEILIGING
Controleren of U het bent
Uw identiteit moet worden geverifiëerd
NAAM.VOORNAAM@outlook.com

(een blauw balkje:) Pincode

Hier vul ik de pincode in waarmee ik op de PC inlog; Nu komt er een welkomsblad:

GA AAN DE SLAG MET MESSENGER
Blijf altijd en overal chatten en maak je gesprekken leuker met stickers, GIF-bestanden en meer
---> afbeelding van een soort beertje <---

Balkje in het blauw--> INSTALLEREN
Gebruik Messenger.com (langs deze weg kan ik het bericht zien, maar is de Facebook pagina weg....)

Als ik op de balk INSTALLEREN druk komt er dit:

MESSENGER
Facebook.Inc *** 109
Gratis

Blauw balkje---> DOWNLOADEN Ik klik op downloaden en krijg dit:

VOER UW WACHTWOORD VOOR DE MICROSOFT STORE OPNIEUW IN
Als U toegang wil krijgen tot gevoelige gegevens moet U uw wachtwoord voor
NAAM.VOORNAAM@outlook.com verifiëren

---> blauw balkje WACHTWOORD
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
--->blauw balkje AANMELDEN
Ik vul mijn paswoord in (dat is blijkbaar ok) en druk aanmelden.... en verschijnt dit:

MISSCHIEN ZIJN WE OVERBESCHERMEND....

... maar we moeten controleren of je een beveiligingscode kunt ontvangen voor het geval je ooit de toegang tot dit account verliest

Hoe kunnen we uw account controleren
----> balkje E-mailen naar xxx@telenet.be (een e-mail die ik ooit had, maar al 10jaar niet meer)
Deze heb ik niet meer
Ik heb al een code

balkje: VOLGENDE
Op "deze heb ik niet meer" klikken leidt me naar een pagina waar ik een nieuw paswoord kan aanmaken voor die outlook account, maar verder verandert er niets!! Het verlopen e-mail adres blijft het adres waar de code zal verstuurd worden.

Klik ik op "VOLGENDE" (ook als ik heel de procedure met dat nieuw aangemaakte paswoord overdoe) dan krijg ik dit:

VOER DE ONTVANGEN CODE IN
Voer de code in die we hebben verzonden naar xxx@telenet.be

---> blauw balkje Code

En die code bereikt me dus nooit!!! en ik blijf rondjes draaien
 
je bent dus je Microsoft account wachtwoord vergeten ...en blijkbaar kan er dus geen code gestuurt worden naar je telenet adres omdat jij dit destijds vergeten bent in te geven bij het aanmaken van je Microsoft account ...en had jij toen wellicht ook een gsm nummer ingegeven dan kreeg je deze code namelijk ook toegestuurd ..
probeer je eenshier aan te melden..
ik veronderstel dat je de volgende werkwijze heb gevolgt ...

Ben je je Wachtwoord vergeten van je Microsoft account verrander deze dan ...



1-Ga dan naar de volgende link om deze opnieuw aan te maken ...
https://account.live.com/password/reset
2-Je krijgt dit scherm te zien ...
Maak je keuze ...ik selecteer nu “ I forgot my pasword “
533db38f70ca6-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h15m42s_010_.png

En klik op next...
3-Geef nu je email adres in of je gmail adres waarmee jij je destijds geregistreerd heb bij Microsoft .
En type daarna de symbolen over ....
533db4d46f919-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h20m39s_011_.png

Klik daarna op next ..
4-De volgende stap is nu om het gedeeltelijke email adres te vervolledigen ...
533db59d88fba-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h24m55s_012_.png

Vink deze optie aan en je ziet een venster waar je je email adres dient in te geven ...
**Echter indien je hier dus het eerder ingegeven email adres niet meer gebruikt dan vink je het vinkje dus NIET aan en klik je op de vermelding “ I don't use theseanymore “ “” Ik gebruik deze niet meer “”
538f6bea94c65-Ashampoo_Snap_2014.06.04_20h54m04s_005_.png

***Je komt nu in een ander scherm terecht waar je een 25 cijferige herstelcode dient in te geven ...
Let op indien je niet over deze code beschikt , dan klik je op NEE
538f6dd0d3c71-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h00m59s_006_.png

***Vervolgens verschijnt er hier weer een ander scherm waar jij nu vanonderen een ander email adres kunt ingeven zodat Microsoft met je contact kan nemen om je account opnieuwin te stellen of beter te beveiligen ...
538f6edb8f23e-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h08m32s_007_.png

Volg de wizard verder op om je account terug vrij te stellen ...
Klik op next
5-Waarna naar dit email adres een tijdelijke code word gestuurd ..
Deze code dien je in te geven ...
533dbc906cc21-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h54m10s_018_.png

6-Deze code laat je dan toe om naar je Microsoft account te gaan om daar als nog je wachtwoord te veranderen ..
533db83d1211b-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h36m09s_015_.png

7-je krijgt de melding dat het wachtwoord gewijzigd werd ..
533db8cf4fc9b-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h38m31s_016_.png

8-nadat het wachtwoord gewijzigd werd en nadat je op next geklikt heb word je het scherm getoond om je in te loggen op je Microsoft account ..
533dba6865b99-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h45m22s_017_.png
 
Nope, mijn MICROSOFT account is dik in orde!!! Het gaat om mijn OUTLOOK account, en hier heb ik (met succes!!) het wachtwoord gewijzigd, al -tig keer...
Overigens heb ik (met het gedacht je weet maar nooit) een keer de pincode waarmee ik op de PC inlog als code ingegeven en dan krijg ik een foutmelding dat de gevraagde code uit VIJF CIJFERS bestaat...
Maar ik ga de methode die Emi hierboven aangaf ook een keer doorlopen. ;)
 
this hetzelfde adres om je dus aan te melden en of het wachtwoord opnieuw in te stellen ...Outlook.com is een Microsoft product...
*daar jij ook een pincode gebruikt maak je dus gebruik van een 2 stappen vertificatie en dan dien je eerder wel in je Microsoft account deze 2 stappen vertificatie uit te zetten ..
 
Ik geef het op!! Alles punctueel uitgevoerd zoals hierboven aangegeven... ik krijg dat fake e-mail adres niet gewijzigd of gewist. Ondertussen zijn voor zowel mijn Microsoft ID als die bewuste outlook account de wachtwoorden veranderd. Het probleem wat er al was is gebleven, EN er duikt een nieuw probleem op: Als ik de PC opstart en inlog floept er rechts op m'n scherm een bericht open: Uw Microsoft account moet worden aangepast (hoogstwaarschijnlijk is uw wachtwoord gewijzigd) enz..... Het gaat dus van kwaad naar erger.
Als ik een keer tijd en zin heb zal ik mijn PC nog maar eens opnieuw installeren.
 
ga eens naar hier ... https://account.microsoft.com/ en log je daar in ..
open de tap gegevens .. en je klikt verder op de regel om je email adres en of telefoonnummer voor aanmelden te beheren ...indien je een gsm nummer ingeeft dan zal de code naar je gsm gestuurd worden..
letop ook hier dien je weer een code in te geven van 7 cijfers die je zal toegestuurd worden vooralleer je je gsm nummer kunt toevoegen ...heb jij je nummer toegevoegd dan krijg je via je gsm een code toegestuurd van 4 cijfers ter bevestiging dat het je eigen nummer is ..ook kun je meerdere email adressen toevoegen ...en of verwijderen .... klik je verder op aanmeldingsvoorkeuren dan kun je dus ook aangeven hoe jij je wenst aan te melden .
 
Voilà... dat laatste werkt blijkbaar!! Ik heb mijn GSM-nummer als extra toegevoegd ÉN mijn goede e-mail adres in de plaats van het slechte geplaatst. Ondertussen heb ik zowel in m'n GSM-berichten als mijn e-mail een code ontvangen.
Bedankt aan iedereen die me heeft proberen te helpen en speciaal Emi voor het aanbieden van "het juiste medicijn" voor mijn ziek PeeCeetje!!
Ik denk dat er een slot op deze topic mag... als er tóch nog een probleem opduikt dat ik zelf niet opgelost krijg zal ik m'n stem nogmaals verheffen!
 
fijn dat het je gelukt is ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan