• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Probleem met update naar W10 versie 1803

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
926
Waarderingsscore
37
Gisteren begon mijn PC met de update naar W10 versie 1803 maar bij de herstart kreeg ik de mededeling dat de installatie mislukt was, met onderaan twee redenen: 'page fault in nonpaged area' en 'Sbiedrv.sys'.

Bij een derde poging, vanochtend, gebeurde hetzelfde maar toen wilde de computer bij een herstart helemaal niet meer doorstarten (kwam in een loop terecht). Weer die twee redenen. Het probleem oplossen bij de advanced options lukte evenmin. Toen maar met de opstart-CD van Acronis een recent image teruggezet. Nu draait alles zoals altijd maar Windows gaat op een gegeven moment natuurlijk weer updaten en ik wil dit probleem dan liever vermijden.

Die twee redenen heb ik opgezocht en voorzover ik kan zien hoort 'Sbiedrv.sys' bij Sandboxie, een programma dat ik inderdaad draai. Dat 'page fault in nonpaged area' vind ik wat vager, kan het niet goed plaatsen. Of is het ook verbonden aan Sandboxie?
Wat kan ik het beste doen: Sandboxie deïnstalleren en die update handmatig aktiveren of ligt het probleem wat dieper (vanwege die page fault')?

Met HDD Guardian heb ik voor de zekerheid m'n harde schijven gestest maar dat ziet er allemaal goed uit.
 
Dank Abraham; het probleem lag inderdaad bij Sandboxie. Ik heb het programma gedeïnstalleerd, kort daarop begon Windows weer geheel uit zichzelf aan de update naar versie 1803 en deze keer liep dat probleemloos. De moeilijkheid was dat ik in het begin die melding niet zag omdat die ook weer zo snel verdween, pas de derde keer kon ik me er als het ware op voorbereiden en heb het snel opgeschreven. Met googelen vind je dan wel een en ander, maar zeker weten doe je het ook niet helemaal, vandaar mijn berichtje. Het is ook wel nodig omdat die update tóch wel komt, dus dat probleem moet je wel eerst even oplossen, of je moet gelijk àlle updates uitschakelen, en da's ook weer zoiets.
 
Fijn dat het opgelost is en ik hoop dat de nieuwe versie bij jou probleemloos blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan