• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost probleem met (wijzigingen in) register

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Als ik (n.a.v. een betrouwbaar advies en als admin) een wijziging of een toevoeging in het register wil maken komt er imet R-klik n lichtgrijs het bekende rijtje: sleutel / tekenreekswaarde / binaire waarde / DWORD 32 en nog een paar) dat is echter lichtgrijs en niet bruikbaar. Is dat een kwestie van onvoldoende rechten, of moet ik een ander account aanmaken? niet mijn sterkste punt.
 
Hoi Frans, dat duit op beperkingen in jouw administratoraccount.
 
Of op een beperking aangaande de plek waar jij de sleutel aan wilt maken.
 
Windows defender uitschakelen:
HKEY_LOCAL_MACHINE_ \ SOFTWARE \ Policies \ Microsoft \ Windows Defender.
en dan bij R klik alleen die grijze teksten waar ik niks mee kan.
Het zal niet aan de sleutel liggen dacht ik maar aan mijn rechten.
Regedit wel ingelogd als admin, maar het lijkt er op dat dat hier geen verschil uitmaakt
(meestal stel ik vragen in Piep, maar had kennelijk het N.C.F. geopend, vandaar)
 
Zou sowieso van het register afblijven en waarom wil je Defender uit hebben?
Gaat ook uit als je een andere AV installeert wat ook niet hoeft maar sommige .........
 
Een heel enkele keer houdt defender tégen wat ik juist wel wil ophalen. Heb daar zo snel geen voorbeeld van. Ik heb wel vaker in het register wat aangepast zonder in problemen te komen.
 
10 Pro.
Het advies van LangePier moet ik ook nog bekijken.
 
het lijkt er op dat het gelukt is:

5dc18f546b02e-No.001.jpg


mooi zo.
 
Mooi, weer een probleem opgelost.
 
tot het volgende probleem...
 
Geen probleem. :) Dan helpen we je gewoon weer.
 
tot het volgende probleem...
?

Misschien een spelletje spelen, een Word documentje maken etc. etc. , oftewel met de vingertjes van allerlei instellingen afblijven en dan zal je ongetwijfeld geen spoedig volgend probleem hebben?

Domme vragen bestaan niet, toch wil ik proberen er een te stellen :

wat als je nu je machine gebruikt waarvoor je 'm hebt aangeschaft : foto's opslaan, bewerken, spelletje spelen, Excel bestandjes maken etc. etc. i.p.v. (voortdurend) aan instellingen 'klooien'? Dat scheelt je zoooooooooooooooveel ellende...........
 
Laatst bewerkt:
wat als je nu je machine gebruikt waarvoor je 'm hebt aangeschaft

@quandor Het is nog altijd zijn machine, mss heeft die hem wel juist daarvoor aangeschaft om er problemen mee te maken en of daarop allerlei dingen op uit te proberen en daarom ook juist aan de instellingen te lopen klooien.
Dat kan Najsnarf dan nog altijd zelf bepalen wat of die ermee doet, al gooit die hem door het raam heen, zolang die er maar niemand mee raakt.
Gr.
Pred..
 
Dat is een mogelijkheid ja.
 
@quandor Ik begrijp wel wat je zegt. Maar misschien staat het doel van de computer van @Najsnarf helemaal niet in je lijst. Als experimenteren leuk wordt gevonden dan mag dat natuurlijk gewoon. En ja, soms heb je dan even hulp nodig om er weer uit te komen.
 
Zoals ik in bericht 18 aangaf ; da's een mogelijkheid ja.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan