• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjembekshine

Bekend gezicht
Lid geworden
20 dec 2010
Berichten
166
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Gisteravond kreeg ik een update van Windows 10 (creators update?) Toen ik vanmorgen mijn laptop aanzette was mijn bureaublad zwart, met een minimale hoeveelheid pictogrammen. Ik mis er dus een paar. Het start menu en andere functies reageren niet als ik er op klik. Heb de computer toen opnieuw opgestart. Na inloggen hetzelfde probleem met een extratje, alles verdwijnt even en komt dan weer terug, en dat gaat heel de tijd door. Als ik taakbeheer open via CTRL+ALT+DEL blijft taakbeheer wel gewoon in het scherm staan terwijl het bureaublad blijft flikkeren.

Weet iemand wat ik hier het beste aan kan doen?
 
Als ik het goed begrijp is deze update bij jou aangeboden?
Want Microsoft raad aan om niet zelf de update erop te zetten, omdat dit voor sommige voor problemen kan zorgen.
Is het een oude computer?
Het zou kunnen dat jou computer niet goed met de nieuwe update overweg kan/werkt.
 
Als ik het goed begrijp is deze update bij jou aangeboden?
Want Microsoft raad aan om niet zelf de update erop te zetten, omdat dit voor sommige voor problemen kan zorgen.
Is het een oude computer?
Het zou kunnen dat jou computer niet goed met de nieuwe update overweg kan/werkt.
Nee de update werd niet aangeboden maar bij het afsluiten geloof ik dat die begon. Hij zag er verder legitiem uit. Mijn desktop heeft een tijdje terug ook een uodate gehad en die zag er hetzelfde uit. Het is een gloednieuwe laptop van nog geen jaar oud.
 
Heb je niets gemerkt dat hij met die update bezig was?
Want je moet aan het eind de privacy instellingen nalopen.
Of heb jij de update helemaal afgerond?
 
Heb je niets gemerkt dat hij met die update bezig was?
Want je moet aan het eind de privacy instellingen nalopen.
Of heb jij de update helemaal afgerond?
het is eigelijk mijn schoonmoeders laptop, zij heeft de update gehad. Het doorlopen van die instellingen weet ik dus niet maar ze stuurde wel een foto van het scherm na of tijdens de update en toen stond er "De service Group Policy Client verhindert het aanmelden - toegang geweigerd"
 
De service Group Policy Client verhindert het aanmelden - toegang geweigerd
Deze melding heeft te maken dat het profiel beschadigd is.
Normaal zou je een hersteloptie kunnen doen door via een herstelpunt een paar dagen terug te gaan.
Maar gezien het feit dat de computer niet veel kan, wordt dat lastig.

Maar je zou eens kunnen kijken of je in de veilige modus kan komen, door het volgende te doen.

Windows 10 opstarten in veilige modus vanuit het aanmeldscherm
Ook al werkt het niet meer met F8, er is tóch nog een manier om Windows te laten starten in veilige modus door middel van het indrukken van een toets tijdens het starten. Start de pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op Voeding / Opnieuw opstarten. Nu werkt het proces hetzelfde als via de andere optie: de pc zal nu nogmaals opnieuw starten, waarna er een lijst met opties wordt getoond. Optie 4 (of F4) laat je de pc in veilige modus opstarten, optie 5 of (F5) laat je de pc opstarten in veilige modus met netwerk.
 
De service Group Policy Client verhindert het aanmelden - toegang geweigerd
Deze melding heeft te maken dat het profiel beschadigd is.
Normaal zou je een hersteloptie kunnen doen door via een herstelpunt een paar dagen terug te gaan.
Maar gezien het feit dat de computer niet veel kan, wordt dat lastig.

Maar je zou eens kunnen kijken of je in de veilige modus kan komen, door het volgende te doen.

Windows 10 opstarten in veilige modus vanuit het aanmeldscherm
Ook al werkt het niet meer met F8, er is tóch nog een manier om Windows te laten starten in veilige modus door middel van het indrukken van een toets tijdens het starten. Start de pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op Voeding / Opnieuw opstarten. Nu werkt het proces hetzelfde als via de andere optie: de pc zal nu nogmaals opnieuw starten, waarna er een lijst met opties wordt getoond. Optie 4 (of F4) laat je de pc in veilige modus opstarten, optie 5 of (F5) laat je de pc opstarten in veilige modus met netwerk.
Ik ga het later op de dag proberen. Als het lukt om in veilige modus te komen, hoe moet ik dan naar een herstelpunt gaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan