• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

probleemp(jes) na cumulatieve update KB4041676

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
927
Waarderingsscore
37
Gisteren is bij mij in W10 x64 de cumulatieve update KB4041676 geïnstalleerd. Vreemd genoeg werden daarna mijn foto's geopend door de viewer van Windows terwijl ik daar al járen de Faststone-viewer voor gebruik. Snel hersteld maar toch raar dat zoiets ongevraagd gebeurt.

Nog iets: toen ik in Firefox (FF) een pdf-file wilde openen kreeg ik de melding 'klasse niet geregistreerd'. Openen ging dus niet. Om te kijken of het een probleem van de browser was of van het systeem zelf heb ik de pdf-file in zowel IE als Edge geopend en dat ging probleemloos. Daarna nog een keer in FF en toen werd de pdf-file tot mijn verbazing geheel ongevraagd in Edge geopend. In alle drie de browsers stond de instelling voor het openen van pdf-files op TWINUI (standaard).

Als ik nu in FF de instelling zet op 'voorbeeld in Firefox' dan laat het pdf-file zich weer probleemloos in FF openen, maar dat stond dus eerst niet zo. Als ik de instelling terugzet naar TWINUI (standaard) dan wordt de pdf-file weer doodleuk in Edge geopend. Ik kan er niets anders van maken dan dat die Windows-update die verandering vroorzaakt heeft, maar misschien heb ik het mis. Zijn er hier nog andere mensen die 'vreemde veranderingen' opmerken na die bewuste update?
 
Toch vreemd, to say the least, dat Miscrosoft dit soort dingen dan ongevraagd doet. Ik hoor graag of er nog andere mensen zijn die iets soortgelijks meemaken.
 
Windows update zet heel graag de instellingen weer "standaard" tegenwoordig. Een irritant fenomeen!
 
Zijn er hier nog andere mensen die 'vreemde veranderingen' opmerken na die bewuste update?

Ja regelmatig merk ik dat bijvoorbeeld herstelpunt uit staat en de slaapstand ineens weer aan staat.
Zo zijn er nog wel een maar dingen. Maar ik controleer regelmatig na een update alles even.
 
Net even gekeken in de instellingen en ik zag onder privacy dat meer dan de helft ineens weer aan stond.
Dus gelijk alles weer uit gezet.
 
Ik denk dat het te maken heeft met de soort account dat je gebruikt, een lokaal account of een microsoft account.
Ik gebruik het lokale account en heb nooit last van veranderende instellingen bij updates.
 
Ik gebruik zelf ook een lokaal account en toch veranderen er soms dingen.
Volgens mij ook slimmigheid van Microsoft.
 
Ik denk niet dat het uit maakt of je het handmatig doet.
Want er zijn genoeg mensen die het automatisch doen en het ook hebben.
 
Lol, juist bij handmatig updaten, alleen bij PRO mogelijk (als die uitstaat), zijn er geen problemen vreemd genoeg, tis tenslotte dezelfde update.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan