• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen met beeld recorder via open broadcasting software (obs)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter070070070

Junior lid
Lid geworden
13 dec 2017
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Hallo, 1 jaar geleden is mijn laptop scherm kapot gegaan ik heb er 1 vierkant scherm op aangesloten. Maar sinds mijn beeldscherm laptop scherm kapot kan ik geen video’s meer recorden via OBS Open Broadcasting Software, of nou ik kan het wel maar OBS detecteerd mijn capture (scherm) niet meer als ik wil opnemen hij detecteerd en laat alleen nog maar mijn webcam zien. Zou iemand
mij kunnen helpen? Alvast bedankt.
 
Hallo,

Hoe heb jij het scherm aangesloten?
Heb jij al geprobeerd om het scherm anders aan te sluiten via bijvoorbeeld hmdi/vga? ( mits dit mogelijk is)
Welke Windows draait erop jou laptop?
 
Hallo,

Hoe heb jij het scherm aangesloten?
Heb jij al geprobeerd om het scherm anders aan te sluiten via bijvoorbeeld hmdi/vga? ( mits dit mogelijk is)
Welke Windows draait erop jou laptop?

Windows 10
 
Zou je de andere vragen nog kunnen beantwoorden ->
Hoe heb jij het scherm aangesloten?
Heb jij al geprobeerd om het scherm anders aan te sluiten via bijvoorbeeld hmdi/vga? ( mits dit mogelijk is)

Heb jij in de instellingen ook al iets geprobeerd aan te passen?
 
Zou je de andere vragen nog kunnen beantwoorden ->
Hoe heb jij het scherm aangesloten?
Heb jij al geprobeerd om het scherm anders aan te sluiten via bijvoorbeeld hmdi/vga? ( mits dit mogelijk is)

Heb jij in de instellingen ook al iets geprobeerd aan te passen?


Hoe heb je het scherm aangesloten: D-Sub
Heb jij al geprobeerd om het scherm anders aan te sluiten via bijvoorbeeld hmdi/vga?: Nee is niet mogelijk
Heb jij in de instellingen ook al iets geprobeerd aan te passen?: Ja, de instellingen wat lager zetten
 
Waarom laat jij jouw notebook niet repareren.
Genoeg goede reparatiesites daar voor te vinden.
Kosten: om en nabij de 150 euro (of minder of meer).
 
Heb jij in de instellingen ook al iets geprobeerd aan te passen?: Ja, de instellingen wat lager zetten

Heb jij het scherm ook als hoofdscherm in gesteld?

Hoe heb je het scherm aangesloten: D-Sub
Heb jij al geprobeerd om het scherm anders aan te sluiten via bijvoorbeeld hmdi/vga?: Nee is niet mogelijk

Dus jou scherm heeft alleen D-sub?
 
Krijg jij een zwart scherm te zien als jij OBS gebruikt?
Open Broadcaster Software | Help

Wat voor resolutie heeft jou scherm?

The resolution that you are encoding at has the biggest impact on CPU usage. For example, 1080p has more than twice the number of pixels in each frame versus 720p, and your CPU usage increases accordingly. The most common way to reduce CPU usage is to downscale your resolution. When you downscale, OBS takes your scene and shrinks it as much as you tell it to before giving it to the encoder. You may want your base resolution at 1080p, since that's the resolution your content is in, but your CPU may not be able to encode an un-downscaled 1080p video. So you can downscale your resolution to 720p (or lower) to keep your image the same, but using a smaller resolution to reduce CPU load.

You can change how much you want to downscale in Settings > Video > Output (Scaled) Resolution. You can keep your Base (Canvas) Resolution the same, so that your layout doesn't change, and then downscale the resolution to whatever gives you good performance.
 
Update: mijn scherm detecteert hij wel als ik mijn resolutie aanpas maar dan blijft het haperen op een stukje beeld

En als ik een game op wil nemen detecteerd die de game niet als ik dan mijn OBS en mijn game die ik wil opnemen open valt mijn laptop uit
 
1080
Update: mijn scherm detecteert hij wel als ik mijn resolutie aanpas maar dan blijft het haperen op een stukje beeld

En als ik een game op wil nemen detecteerd die de game niet als ik dan mijn OBS en mijn game die ik wil opnemen open valt mijn laptop uit


1080 x 720
 
Update: mijn scherm detecteert hij wel als ik mijn resolutie aanpas maar dan blijft het haperen op een stukje beeld

En als ik een game op wil nemen detecteerd die de game niet als ik dan mijn OBS en mijn game die ik wil opnemen open valt mijn laptop uit

Valt jou laptop helemaal uit als jij doet te gelijk doet?
Dit zou een laptop toch probleem moeten kunnen.
Het lijkt er meer op dat jou laptop het probleem is.
 
Valt jou laptop helemaal uit als jij doet te gelijk doet?
Dit zou een laptop toch probleem moeten kunnen.
Het lijkt er meer op dat jou laptop het probleem is.

Zou kunnen, maar het rare is dat andere het wel doen, maar daar kan ik niet onbeperkt mee opnemen en er is een watermerk
 
Als het aan mijn laptop ligt weet iemand dan welke pc goed is en niet al te duur
 
Zou kunnen, maar het rare is dat andere het wel doen, maar daar kan ik niet onbeperkt mee opnemen en er is een watermerk

Wat bedoel jij met dat andere wel doen?
Bedoel jij daarmee andere programma`s?
 
Dat andere programma’s om mee optenemen doen het wel alleen daar staat een watermerk bij

Dan ligt het waarschijnlijk aan obs en niet aan jou scherm.
Heb jij obs al eens verwijderd en erop nieuw opgezet?
 
Dat andere programma’s om mee optenemen doen het wel alleen daar staat een watermerk bij

Zou jij de vraag van Abraham nog willen beantwoorden.

Update: mijn scherm detecteert hij wel als ik mijn resolutie aanpas maar dan blijft het haperen op een stukje beeld
En als ik een game op wil nemen detecteerd die de game niet als ik dan mijn OBS en mijn game die ik wil opnemen open valt mijn laptop uit

Ik denk dat je dit eens moet doorlezen.
Dit gaat over haperend beeld, waardoor het komt en wat je daar aan kunt doen.
Open Broadcaster Software | Help
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan