• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies problemen met beeldscherm zie mijn icons onder maar half

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsms6

Why You Coming Fast?!?
Lid geworden
27 okt 2018
Berichten
85
Waarderingsscore
2
k zag op een youtube video een jongen die zei dat je beter en fijner kon spelen met de instellingen 1440x1080 reselutie in fortnite ik heb dat dus aangepast en het lukte steeds niet en nu is mijn beeldscherm helemaal fucked up en zie ik icons maar half dus PLZ HELP ik kan het niet terugzetten
 
als ik een screenshot neem met windows doet hij wel gewoon alles dus het licht ergens in de beeldscherm instellingen denk ik
 
Herstelpunt terug zetten en meestal kun je in de game zelf de resolutie kiezen en dan heeft het weinig met Windows zelf te maken.

Wat is het merk en type monitor en wat is daar de native resolutie van en is de monitor info file (foutief wel driver genoemd) wel geïnstalleerd?
 
Als je resolutie 1440×1080 is, dan is de verhouding van je beeld 4:3. Ik snap niet waarom die youtuber dat fijner vindt. Want tegenwoordig zijn de verhoudingen van beeld standaard 16:9 of 256:153. Veel games hebben het gezichtsveld in de hoogte vastgezet dus dat betekent dat je een groter gezichtsveld zou hebben als je je resolutie instelt op 1920×1080.
 
fijn dat jullie reageren maar het heeft wel met windows te maken ik heb raar beeld kan helaas geen foto sturen maar ik zie geen windows butten links onder en voor de rest zie ik de taakbalk onderaan maar half en de andere helft valt weg
 
kun je niet gewoon rechts klik op een lege plaats doen op je bureaublad en van daar uit de beeldscherminstellingen oproepen om vervolgens weer naar 1920×1080 te gaan .
 
Fijn dat je de relevante info met ons wilt delen om jou probleem op te lossen.
 
hoe bedoel je??
 
Wat Lange Pier bedoeld is dat jij geen specificaties van jouw apparatuur hebt doorgeven zoals merken, besturingssysteem en ga zo maar door.
Want zonder dat soort gegevens wordt het erg moeilijk jou te helpen.
Want noch Lange Pier als ook de anderen beschikken over een glazen bol.
 
Ik sluit mij hierbij aan :

kun je niet gewoon rechts klik op een lege plaats doen op je bureaublad en van daar uit de beeldscherminstellingen oproepen om vervolgens weer naar 1920×1080 te gaan .

Idd. ergens een rechtse klik op het buroblad en dan kiezen voor 'Beeldscherm instellingen" en vervolgens de resolutie weer aanpassen.

Snap niet echt waarom we (in DIT stadium van de probleemstelling) al zouden willen weten wat voor hardware en / of Windowsversie je hebt. Deze rechtse klik op het buroblad om de Beeldscherminstellingen aan te gaan passen, bestaat al sinds 1995 (Windows '95), ténzij de oorzaak elders ligt, maar uitgaande van je startbericht is het simpelweg een kwestie van de resolutie weer veranderen en alles is weer oké. Maar als je ons niet alles in je startbericht hebt verteld, dan zou het wel eens helemaal anders kunnen liggen.

En aangezien je vermoedelijk minimaal XP draait, gáát dat in principe uitstekend werken.

En mogelijk vooruit lopend op je antwoord : als het zo niet lukt (via het buroblad) dan zoek je in het configuratiescherm, apparaatbeheer, je videokaart (beeldschermadapter) op, klik er rechts op, verwijder 'm en start opnieuw op. De juiste driver wordt opgepikt. Zo niet, dan even handmatig de juiste driver downloaden waarna, daar ben ik van overtuigd, die rechtse klik op het buroblad etc. etc. wel gaat werken.
 
Laatst bewerkt:
Problemen met het beeld hoeft niet altijd door de instellingen van je scherm te komen. Het zou ook aan iets anders kunnen liggen. Zolang je de optimale schermresolutie gebruikt is er meestal niets aan de hand. De taakbalk kun je nog altijd fiksen door Taakbalk automatisch verbergen in en weer uit te schakelen.
 
bedankt voor de reacties eerst werkte het niet terug zetten naar de juiste reselutie maar het werkt en mijn beeld is weer normaal bedankt jongens!
 
Geweeeeeeeeeeldig !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan