• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Problemen met de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrizio

Junior lid
Lid geworden
26 aug 2010
Berichten
61
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen.

Eerst even mijn excuus alvast als dit topic niet hier hoort.
Al enige tijd heb ik problemen met de pc, aangezien ik vrij weinig weet van dit soort dingen vraag ik jullie hulp.
Waar te beginnen.....
Ik heb meerdere problemen met de pc, Zo start deze willekeurig opnieuw op zonder enige waarschuwing te geven.Hij valt ineens uit en start opnieuw op zonder verdere foutmeldingen.
Valt hij niet uit dan stopt mijn muis en keyboard met werken en vallen de lampjes ervan uit. De muziek die ik heb draaien of andere programma's blijven wel gewoon doordraaien. opnieuw het toetsenbord en of muis aansluiten helpt dan niet en ben genoodzaakt de stroom van de pc af te halen en zo opnieuw te starten..
Hier en daar krijg ik ook ineens het blauwe scherm met verschillende errors. De laatste die ik kreeg had te maken met usb error.. deze heb ik allemaal eens opgeschreven, maar omdat ik net uit een verhuizing kom ben ik het schriftje waar dit in stond kwijtgeraakt.
Het rare van dit alles is, mijn computer blijft gewoon normaal werken zodra ik Call of duty op de achtergrond heb draaien en gebeurd er verder niets.. Zolang dat spel opgestart is kan ik gewoon alles met de pc zonder problemen..

Natuurlijk snap ik dat hier vanalles mis kan zijn, maar Graag hoor ik van jullie wat er eventueel mis kan zijn of iedeeen wat hier aan gedaan kan worden.
Mocht er meer informatie nodig zijn, laat het aub weten zodat ik het kan posten.

Mvg
 
Hallo Patrizio, laten we dan eerst eens kijken of we onderstaande tool meer te weten komen:

post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Moederbord en processor zijn elk 63 graden warm.
Dus ik ga er van uit dat er ontstoffingsbeurt nodig is.
Voor de rest ziet het technisch er goed uit.

Je hebt in de software een oude versie JAVA - een beiviligingsrisico en in de taken zit een AutoPico taak - dat is malware.

Je hebt dus iets met een tool geactiveerd - Windows of Office of beiden?
 
Ik heb de pc zo gekregen en na mijn weten zit er geen orginele windows op nee. Misschien dat dat die tool is dan.

Verder is de kast van de pc aan een kant open, heb gekeken maar is toch wel redelijk goed stofvrij.

Straks als ik weer thuis ben zal ik eens kijken naar die logs en als ze er nog staan zal ik ze posten.
Stock cooler op de cpu, zal straks eens kijken ook
 
Nee helaas
Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\WINDOWS
C:\WINDOWS\Minidump

No valid crash dumps have been found on your computer..

Ik zelf heb niets verwijderd.
Andere problemen wat ik vergeten was erbij te vertellen zijn.. Zodra ik de pc afgesloten heb, start hij weer opnieuw op...
Ook gooit hij zomaar willekeurig spellen van mijn computer.. Als ik hem sochtends opstart en ik wil bijvoorbeeld call of duty opstarten zijn er geen gegevens te vinden en moet het spel opnieuw geinstaleerd worden..

Bij de crash zal ik eens kijken of er wel log gevonden kunnen worden..
En ja er zit een stock koeler op de CPU.
 
Jammer, weten we niet waardoor het komt.

Wat is het merk, type en wattage van de voeding?
En heeft de kast voldoende airflow?

Al laten scannen door Malwarebytes free?
https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/

Via CCleaner,gereedschap en scheduler/geplande taken alles wissen behalve die van CCleaner, deïnstalleer die Driver Booster, heb je niets aan en reboot.
 
De voeding is een Asus A-45GA 450W.
Na mijn mening heeft de kast voldoende airflow.
Alleen een kant van de kast is open, dat deel van de kast ben ik kwijtgeraakt met de verhuizing.
Verder zit er een cooler op het moederbord en in de videokaart.

Net alles laten scannen door malware, werd behoorlijk wat gevonden en in Quarantaine gezet.
Ook hetgeen gedaan wat u mij zei met de CCleaner.

Gister waren de tempraturen 63graden, ik denk dat dat kwam omdat Call of duty op de achtergrond draaide.. Nu heb ik dat niet en is het moederbord en de preccesoren beide 41 graden
 
Voeding is gemaakt door Delta Electronics en die zijn goed.

Afwachten tot een nieuwe crash/Blue Screen met foutcode dan, schijf ze op.
 
Ik zelf heb niets verwijderd.
Andere problemen wat ik vergeten was erbij te vertellen zijn.. Zodra ik de pc afgesloten heb, start hij weer opnieuw op...
Ook gooit hij zomaar willekeurig spellen van mijn computer.. Als ik hem sochtends opstart en ik wil bijvoorbeeld call of duty opstarten zijn er geen gegevens te vinden en moet het spel opnieuw geinstaleerd worden..

Zodra je windows afgesloten hebt start hij terug opnieuw op zeker ? voor mij een PC afsluiten is , windows afsluiten en de computer volledig uitschakelen . Met volledig uitgeschakeld bedoel ik geen diepe slaapstand alsof het lijkt dat de computer uitgeschakeld is en vanop afstand kan wakker gemaakt worden.
 
Zodra je windows afgesloten hebt start hij terug opnieuw op zeker ? voor mij een PC afsluiten is , windows afsluiten en de computer volledig uitschakelen . Met volledig uitgeschakeld bedoel ik geen diepe slaapstand alsof het lijkt dat de computer uitgeschakeld is en vanop afstand kan wakker gemaakt worden.
Voor mij is een pc afsluiten, is gewoon op afsluiten drukken en gaat hij uito_O..
Maar ja als ik dat doe en de pc is uit , dan start hij weer opnieuw op na 30 sec, of een minuut maar kan ook een uur zijn..
Maar goed om dit te voorkomen haal ik de stroom er dus maar helemaal af
 
https://support.hp.com/be-nl/document/c03590429
Paar oorzaken staan hier.

Kan overigens van alles zijn, WOL in bios/uefi, denkelijk niet als je daar niet aan bent geweest, wel een instelling in de lan of wifi adapter, kijk via apparaatbeheer bij de eigenschappen en ook in energiebeheer of er iets is wat de pc aan mag zetten.

Kabouter die stiekum je PC aanzet kan ook als je even niet kijkt.:p
 
https://support.hp.com/be-nl/document/c03590429
Paar oorzaken staan hier.

Kan overigens van alles zijn, WOL in bios/uefi, denkelijk niet als je daar niet aan bent geweest, wel een instelling in de lan of wifi adapter, kijk via apparaatbeheer bij de eigenschappen en ook in energiebeheer of er iets is wat de pc aan mag zetten.

Kabouter die stiekum je PC aanzet kan ook als je even niet kijkt.:p
Als ik kijk bij de eigenschappen van de netwerkadapters staat er bij geavanceerd zoveel dingen ingeschakeld, maar mijn kennis over pcs gaat niet zo ver dus ik zou niet weten wat alles is en waarvoor alles is...
Daarom misschien een brutale vraag, maar Is het mogelijk dat iemand via Teamviewer hier mee kan kijken in me pc? en zo eens mee kan kijken of er iets niet klopt?
Wat ik eerder al aangaf, ik heb de pc zo gekregen, en toen deed ie dit al dus misschien dat er in het verleden dingen zijn veranderd of iets?
 
Wat ik eerder al aangaf, ik heb de pc zo gekregen, en toen deed ie dit al dus misschien dat er in het verleden dingen zijn veranderd of iets?

Moet ik je op een paar ideeën brengen wat ik vanop afstand met deze PC zou kunnen doen ? Waar jij moet inraken is in het BIOS om die WOL Wake On Lan uit te schakelen maar dan moet die eerst volledig uitgeschakeld worden , dus niet alleen windows afsluiten .
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN
 
Je hebt die PC van iemand gekregen . Ken je de persoon van wie je die PC gekregen heeft ? Het eerste waar ik aan denk is dat die als game PC in een Lan netwerk heeft gestaan .
 
net na het aanzetten van de pc kreeg ik deze error.

On Thu 30-8-2018 09:12:45 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\083018-36515-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1A8CA0)
Bugcheck code: 0xA (0xB88, 0xFF, 0x0, 0xFFFFF800175B6601)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above. This is a software bug.
This bug check belongs to the crash dump test that you have performed with WhoCrashed or other software. It means that a crash dump file was properly written out.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan