• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Problemen met de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja die driver gebruik ik idd...

Net weer een blauw scherm, nu met:
On Thu 30-8-2018 11:52:49 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\083018-35234-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1A8CA0)
Bugcheck code: 0xD1 (0xFFFFF80B34A0651C, 0x2, 0x0, 0xFFFFF80AF56CF740)
Error: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a kernel-mode driver attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high.
This bug check belongs to the crash dump test that you have performed with WhoCrashed or other software. It means that a crash dump file was properly written out.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.
 
Kijk eens of je via apparaatbeheer en de eigenschappen de drivers kunt updaten van de diverse hardwareonderdelen, vooral die voor de audio.
 
Helaas niets kunnen updaten, alles is up to date.
 
Ik heb het programma uitgevoerd.. Het meeste staan groene en gele kleuren bij, op 2 na die zijn rood..
Zelf heb ik geen iedee hoe of wat en wat alles betekend
 
Groen is in gebruik, geel niet en rood is niet goed.

Welke bestanden staan erbij?
 
We gaan een scan doen.

Download
51dfb18ac31c6-anti_rootkit_25x25PS.png
Malwarebytes Anti-Rootkit

Allereerst:
  • Na download het gedownloade bestand uitpakken en vervolgens de map met uitgepakte bestanden naar het bureaublad verplaatsen.
Mbar opstarten:
  • Klik nu de map mbar-1.06.0.1004 open en dito ook de map mbar.
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op Mbar/Mbar.exe.
  • Windows Vista en Windows 7: via rechtsklik op Mbar/Mbar.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Mbar is opgestart
  • Klik in het introductiescherm op "next" om door te gaan.
  • Klik in het volgende scherm op Update om Malwarebytes Anti-Rootkit van de nieuwste definities te voorzien.
  • Klik wanneer de update gereed is op "Next" en klik daarna op "Scan".
  • Indien de scan gereed is en er geen malware is gedetecteerd klik dan op "Exit"
  • Wanneer er echter malware wordt gedetecteerd, controleer dan of alle vermelde bestanden zijn aangevinkt en klik vervolgens op "Cleanup" en start daarna de computer opnieuw op.
  • Open na de herstart de map van MBAR en plaats zowel de inhoud van het "mbar-log-2012-11-11 (10-36-04).txt" als ook van het "system-log.txt" in uw nieuwe bericht.
 
Oke alles gedaan zoals beschreven
 

Bijlagen

  • mbar-log-2018-09-03 (19-57-27).txt
    2,1 KB · Weergaven: 3
  • system-log.txt
    83,7 KB · Weergaven: 3
Er is dus geen rootkit aanwezig, dat is het goede nieuws.

Heb jij de nVidia drivers telkens over elkaar heen geïnstalleerd, dus zonder eerst de oude driver volledig te verwijderen?
 
Groen is in gebruik, geel niet en rood is niet goed.

Welke bestanden staan erbij?
En?
Leuk dat gescan terwijl wordt aangeven dat het een driver is die het probleem veroorzaakt en heel soms werkt het om eerst de gpu driver met ddu te verwijderen en de laatste te installeren.

Zou zelfs het geheugen of wisselbestand kunnen zijn, memtest86+ gebruiken en niet die van Windows.
Wisselbestand op 0 zetten, rebooten en opnieuw instellen.
 
En?
Leuk dat gescan terwijl wordt aangeven dat het een driver is die het probleem veroorzaakt en heel soms werkt het om eerst de gpu driver met ddu te verwijderen en de laatste te installeren.

Zou zelfs het geheugen of wisselbestand kunnen zijn, memtest86+ gebruiken en niet die van Windows.
Wisselbestand op 0 zetten, rebooten en opnieuw instellen.

hwpolicy Hardware policy driver contains Processor and other policies
WdBoot Windows Defender Antivirus Boot Driver
Deze 2 zijn rood...

Verder vind ik het vrij lastig om dingen te doen zoals wat je zei met memtest86 of gpu driver met ddu te verwijderen.. Ben bang dat ik iets verkeerds doe en het nog meer kapot maak dan al is.. Heb geen budget om ook zomaar even een nieuwe pc aan te schaffen of weg te brengen voor reparatie of wat dan ook. Daarom probeer ik het ook via deze weg
 
Wisselbestand uitzetten, rebooten en weer instellen is toch niet zo moeilijk?

En de grafische drivers met DDU verwijderen maakt niets stuk, erna krijg je de Windows standaard driver en dien je de juiste weer te installeren, of het zin heeft moet nog blijken.

http://servicedefaults.com/10/hwpolicy/
En Defender uit zetten en rebooten en weer instellen, andere anti virus tools eerst verwijderen.

Die meuk uit de scheduler al verwijderd?
 
Wisselbestand uitzetten, rebooten en weer instellen is toch niet zo moeilijk?

En de grafische drivers met DDU verwijderen maakt niets stuk, erna krijg je de Windows standaard driver en dien je de juiste weer te installeren, of het zin heeft moet nog blijken.
Jawel had ik in mijn laatste bericht gedaan net. Maar hier nogmaals. Mijn excuus

hwpolicy Hardware policy driver contains Processor and other policies
WdBoot Windows Defender Antivirus Boot Driver
Deze 2 zijn rood...
 
Nou oke. even een update.
In de tussentijd alles gedaan wat me gezegt werd.
Niets heeft geholpen.
Vandaag weer een stopcode.
Ditmaal was ik weinig aan het doen, behalve Spotify aanstaan toen de pc vastsloeg.
Stopcode...Kernel_Security_Check_Failure.
Deze heb ik in het verleden ook al vaker gehad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan