• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost problemen met mails/ mappen overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn data zijn veel minder onderhevig aan veranderingen dan mijn systeem. Als er eens een keer veel data aangemaakt/gewijzigd zijn is een extra backup met één klik snel gemaakt. Eén van de uitzonderingen waarvan ik meestal direct een backup aanvul is als er setup programma's bijkomen of upgrades geweest zijn. Meestal zijn er per maand toch een paar programma's gewijzigd en die map staat mee op de data schijf. Als er eens een keertje een backup vergeten is, is er nog altijd die maandelijkse reserve die toch nooit echt veel verschild van de laatste stand. Ik voel me veilig genoeg met mijn systeem en tot nu toe ben ik altijd geholpen geweest.
Als er al eens een programma moeilijk doet:blijft doen is het snel verwijderd met revo uninstaller en de backup van pc-trans (=programma met de juiste instellingen) binnen korte tijd terug gezet ipv te blijven zoeken waar de fout zit. PC-Trans gebruik ik nog maar een jaartje maar is al een reuze handig programma gebelken.
 
Mijn data staat op een raid 1 configuratie, dus daar al tamelijk zeker, zou wel toeval zijn moesten beide schijven tezelfdertijd crashen, maar daar wordt er dan nog een kopie weggeschreven naar een externe harde schijf dit doe ik door gebruikte maken van "second copy".
Backup programma gebruik ik niet zie want met daar kan ook iets mee mislopen.
Zo heeft ieder wel zijn eigen mening wat is de beste methode.
 
shady doet zijn systeem wel 2* per dag quandor het gaat mij er niet zozeer of dat nodig is
maar dat hij schijnbaar meer belang hechte aan zijn systeem dan aan de data

ik herken me niet in die software/update fouten.
Als je die veelvuldig hebt is er iets mis met je configuratie en kan je beter eens een complete schone installatie overwegen.
 
Laatst bewerkt:
Hangt wellicht af van de hoeveelheid eigen data die dagelijks / wekelijks wordt geproduceerd?
 
Ik maar maar één backup per dag, alleen voor de systeemschijf. De data wekelijks. Het systeem dagelijks omdat daar altijd wel iets wijzigt aan programma's en instellingen (ongeveer 30 programma's en een 10 tal games).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan